آژانس تبلیغاتی مشکات

آژانس تبلیغاتی مشکات

بیلبورد تبلیغاتی چیست؟

 

استفاده از بیلبورد تبلیغاتی از گذشته تا کنون یکی از روش های مرسوم برای تبلیغات بوده و بیلبورد تبلیغاتی محبوب ترین ابزار تبلیغات محیطی است. در این مقاله تمامی اطلاعات مورد نیاز شما را در مورد تابلو بیلبورد تبلیغاتی، قیمت بیلبورد، تبلیغات بیلبورد و لیست بیلبورد های تهران را در اختیار شما قرار می دهیم.

بیلبورد تبلیغاتی چیست؟

بیلبورد تبلیغاتی یا آگهی نما تابلو بزرگی است که در معابر شهری مانند حاشیه خیابان ها، جاده های بین شهری و درون شهری، بزرگراه ها و آزادراه ها نصب می شود و جهت تبلیغات و نصب آگهی در اختیار ارگان ها، ادارات، برند ها و کسب و کار های بزرگ و کوچک قرار می گیرد.

تعریف بیلبورد

بیلبورد تبلیغاتی دارای ابعاد بزرگ و در اکثر مواقع دارای نورپردازی است. نورپردازی در بیلبورد تبلیغاتی یکی از مهم ترین عواملی است که توجه مخاطب را به آگهی نصب شده بر روی این تابلو های تبلیغاتی جلب می کند. البته مهمترین فاکتور جلب توجه مخاطب نورپردازی و اندازه بیلبورد نیست بلکه محتوا، طراحی و پیام تبلیغاتی آگهی است که باعث جذب مخاطب می شود. 

همانطور که به این موضوع اشاره کردیم نورپردازی یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذاری بیلبورد تبلیغاتی است.

بیلبورد تبلیغاتی تاثیر گذار

برای اکران آگهی بر روی بیلبورد تبلیغاتی تمامی فاکتور ها باید به درستی رعایت شود. به عنوان مثال اگر طرح و محتوای آگهی شما اندازه مناسبی نداشته باشد از فاصله دور دیده نمی شود یا اگر بیلبورد تبلیغاتی مکان مناسبی نسبت به مسیر عبور مخاطبان هدف شما نداشته باشد باعث می شود آگهی شما به درستی دیده نشود و یا اگر هم دیده شود پیام تبلیغاتی شما به درستی منتقل نشود.

اگر از این بیلبورد های تبلیغاتی  به درستی استفاده شود، می تواند خیره کننده و تاثیر گذار باشد. به همین دلایل یکی از مهم تربن بخش ها در سازه بیلبورد، طراحی بیلبورد تبلیغاتی و سرعت انتقال پیام و کیفیت انتقال پیام است.

در کل بیلبورد تبلیغاتی یک رسانه برای اطلاع رسانی و انجام تبلیغات است. بر اساس تعریفی که در دیکشنری‎ ها درباره این موضوع آمده است، سازه بیلبورد تبلیغاتی یک صفحه ای است که روی دیوار ها نصب می شود، کار اصلی این بیلبورد ها اطلاع رسانی به مردم است ، آگهی می دهد و مطالبی را به مخاطبان می رسانند.

تاریخچه بیلبورد

بیلبورد ها در فاصله جنگ جهانی اول و دوم به وجود آمده اند، نقش بیلبورد تبلیغاتی در جنگ خیلی شاخص و قابل تامل است. در کشور آلمان، در تبلیغات سیاسی که منجر به روی کار آمدن نازی ها شد، نقش بیلبورد تبلیغاتی پنهان کردنی نیست.

در زمان جنگ هم به غیر از اطلاع رسان های دیگر مانند رادیو ، بیلبورد تبلیغاتی در تهیج و تشویق اجتماع نقش بسیار مهمی داشت و اطلاع رسان خیلی تاثیر گذاری در مسائل مرتبط به جنگ داشت. 

حتی در کتابهای تاریخ سازه های بیلبورد هم مشاهده می کنید که این اطلاع رسان در زمان جنگ چه ابزار و وسیله قدرتمندی بوده است. بعد از جنگ هم نقش بیلبورد بیلبورد تبلیغاتی بیشتر در بخش های سازندگی و اقتصادی و… مشاهده می شد که بعد ها در تبلیغات تجاری و فرهنگی جایگاه مشخصی برای خود پیدا کرد.

معنی بیلبورد 

کلمه بیلبورد از دو واژه و بخش Bill و Board به وجود آمده است. که هر کدام از این دو یک معنایی دارند. کلمه Bill به معنای قبض، سند و یا صورت حساب است و کلمه Board به معناي تخته یا هر چیز مسطح می باشد.

با این حساب واژه بیلبورد به طرز نوشتار انگلیسی این گونه نوشته می شود. “Billboard“و معادل فارسی واژه بیلبورد آگهی نما است.

یکی از بهترین ابزار های تبلیغات محیطی بیلبورد است که امروزه بیشتر کسب و کار ها برای تبلیغات خود از این ابزار استفاده می کنند. حتی بیلبورد تبلیغاتی همواره از زمان های قدیم تا به امروز مورد توجه بازرگانان، کارخانجات و بانک ها و موسسات و…. خدماتی بوده است.

مزایا و معایب بیلبورد تبلیغاتی

مزایا بیلبورد 

  • هزینه بیلبورد تبلیغاتی و تبلیغات محیطی نسبت به تبلیغات تلویزیونی و رادیویی کمتر است و به طور تقریبی قدرت جذب مخاطب یکسانی دارند.
  • بیلبورد تبلیغاتی برای کسب و کار های نسبتا کوچک هم از نظر هزینه و هم جذب مخاطب مناسب تر از تبلیغات تلویزیونی است.
  • بیلبورد و تابلو های تبلیغاتی ماندگاری و اثر گذاری بیشتری نسبت به تبلیغات دیجیتال در ذهن مخاطبان دارد.
  • بیلبورد ها برای رساندن هر پیامی مانند تبلیغاتی و یا تاریخی، اجتماعی و فرهنگی مناسب هستند.
  • تبلیغات بر روی بیلبورد تبلیغاتی به برند و نام  کسب و کار شما اعتبار می بخشد.
  • افزایش آگهی مردم نسبت به ورود کالاهای جدید به بازار.

معایب بیلبورد تبلیغاتی

  • از معایب بیلبورد تبلیغاتی می توان به قیمت بالای آن نسبت به تبلیغات در شبکه های اجتماعی و دیجیتال اشاره کرد.
  • از دیگر معایب بیلبورد تبلیغاتی محدودیت در انتقال پیام است و زمان کمی برای انتقال پیام دارد.
  • بیلبورد تبلیغاتی نسبت به برخی از روش های تبلیغاتی دارای محدودیت در محتوای آگهی و نیاز به مجوز از وزارت ارشاد دارد. 

ویژگی های بیلبورد تبلیغاتی

به صورت کلی بیلبورد تبلیغاتی دارای ۳ بخش مهم و اصلی است :

  • عکس
  • شعار
  • نام، لوگو و اطلاعات تماس

 

بیلبورد یکی از مهمترین و بهترین ابزار تبلیغات محیطی است و با تبلیغات مخاطب زیادی جذب خواهید کرد.

درباره کالاهایی که برای اولین بار معرفی می شوند، تبلیغات محیطی یا بیلبورد تبلیغاتی به صورت تنهایی نمی تواند وسیله ای کار آمد باشد و باید تبلیغات را به صورت 360 درجه انجام داد.

طراحی بیلبورد تبلیغاتی

طرحی که بر روی تابلو تبلیغاتی قرار می گیرد باید مناسب با محل قرار گیری بیلبورد باشد. یعنی اگر بیلبورد مورد نظر شما در بزرگراه ها و معابری باشد که وسایل نقلیه با سرعت از آن عبور می کند باید طراحی آن به شکلی باشد که در کوتاه ترین زمان ممکن پیام تبلیغاتی را به مخاطب برساند.

نکات مهم در طراحی بیلبورد

ساده و قابل فهم باشد :

بیلبورد های ساده و طرح های خلوت و فاقد شلوغی معمولا موفقیت بیشتری نسبت به طرح های شلوغ کسب می کنند و همه چیز باید ساده و مشخص باشد. به دلیل اینکه رانندگان فقط در زمانی حدودا بین ۵ تا ۱۰ ثانیه از کنار بیلبورد عبور می کنند و وقت مشاهده آن ها را دارند، به این دلیل پیام و مفهوم شما باید سریع به آنان منتقل شود. 

پس لازم نیست که با توضیحات و عکس های زیاد بیلبورد را شلوغ کنید. به طور مثال تعداد واژه هایی که باید در بیلبورد شما باشد باید حدودا 7 واژه باشد و باید فاصله دید مخاطبین اصلی در نظر گرفته شود.

متمرکز بر روی یک هدف خاص:

در طراحی بیلبورد هم نمی توان یک شعار طولانی نوشت و هم نمی توان اطلاعات بسیار زیادی را درباره روش های تماس زیاد ارائه کرد و یا چندین عکس را در کادر جا داد.

  • لوگو
  • آدرس وب سایت
  • شماره تلفن
  • شعار تبلیغاتی

استفاده از رنگ های متضاد:

رنگ های پر رنگ با کنتراست بالا توجه بیشتری را نسبت به رنگ های دیگر جلب می کند. رنگ های ملایم و کم رنگ بیشتر برای تبلیغات درون مجلات مناسب هستند، اما در فضای باز بیرون رنگ های کمرنگ جلوه خاصی ندارند بلکه این رنگ های تند و پررنگ هستند که همه توجه ها را جلب می کنند.

رنگ زمینه بیلبورد باید ساده باشد و با عکس ها و نوشته ها تداخل نداشته باشند. اما در بعضی از مواقع می توانید از رنگ سازمانی خود شرکت یا محصول در طراحی بیلبورد تان استفاده نمایید. با وجود فضای خالی زیاد در طراحی کلی بیلبورد طراحی زیاد جالب نمی شود، بلکه باید از فضاهای خالی باید به خوبی استفاده کرد مثلا با بزرگ کردن نوشته و عکس جاهای خالی پر شود.

استفاده از فونت خوانا:

برای نوشته های روی بیلبورد باید از یک قلم ضخیم و پررنگ با فونتی خوانا انتخاب کرد تا نوشته و مطالب شما به راحتی خوانده شود چون قلم های نازک با فونت های درهم و کوچک از فاصله دور قابل مشاهده نیستند و مخاطبان نمی توانند آن ها را مشاهده کنند. 

استفاده از عکس با کیفیت:

یکی از نکات مهم در طراحی بیلبورد استفاده از تصویر با کیفیت در طراحی است. استفاده از عکس در طرح ها امروزه بسیار رایج است.

حتما از المان های جذاب استفاده شود:

عکس و یا المان های گرافیکی در بیلبورد باید بسیار جذاب و مفهومی باشد و کیفیت بالایی داشته باشد. طرح و المان های گرافیکی باید به طوری طراحی شود که پیام تبلیغاتی شما را به سرعت و کاملا واضح برساند که طراحی این المان ها به عهده طراحی می باشد که بیلبورد را طراحی می کند.

استفاده از ایده های نو و خلاقانه:

برای این که تبلیغات محیطی موفقی داشته باشید لازم است که طراحی بیلبورد به نحوی خلاقانه و با ایده ای نو همراه باشد که ذهن مخاطب را به چالش بکشد و مخاطب را کنجکاو کند. یک تابلو تبلیغاتی خلاقانه ماندگاری بیشتری نسبت به یک بیلبورد معمولی دارد.

البته تمامی نکاتی که در بالا گفته شد به عهده طراح گرافیکی است که وظیفه طراحی بیلبورد را بر عهده دارد.

 

انواع بیلبورد تبلیغاتی

بیلبورد های سه بعدی

این بیلبورد ها دارای ویژگی های زیر هستند:
این مدل بیلبورد ها از پرسپکتیو های مجازی استفاده می کنند
دارای انعطاف پذیری بسیار زیاد هستند. اما صرف نظر از هزینه بسیار زیاد فضای متناسب نیز نیاز دارند به همین دلیل در تمام فضاها کاربرد ندارند .

بیلبورد تبلیغاتی حجمی (ماکت)

در این تابلو های تبلیغاتی که اغلب برای محصولات استفاده می شوند برای لمس بهتر محصول و ایجاد حس واقعی و ماندگاری در ذهن از این نوع تابلو استفاده می کنند.

بیلبورد سه وجهی

همانطور که از نام آن پیداست این بیلبورد ها دارای سه وجه یعنی سه جایگاه برای تبلیغات و عمدتا به صورت چرخشی هستند.

چرا از بیلبورد استفاده کنیم؟

استفاده از بیلبورد همانطور که ذکر کردیم مزایای زیادی دارد که مهمترین آن افزایش آگاهی از برند و اعتبار بخشیدن به برند شماست. تبلیغات برروی بیلبورد باعث این می شود شما در کنار برند های بزرگی که از این نوع تبلیغات استفاده کرده اند قرار بگیرید.

همچنین بیلبورد باعثماندگاری در ذهن مخاطب می شود. شاید برخی از افراد پس از مشاهده تبلیغات شما برروی بیلبورد اقدام به خرید نکنند اما مدتی بعد اگر نیاز به محصول یا خدمات شما داشته باشند قطعا تبلیغات شما در ذهن آنها ماندگار است و از محصول یا خدمت شما استفاده می کنند.

منبع: آژانس تبلیغاتی مشکات

آژانس تبلیغاتی مشکات
آژانس تبلیغاتی مشکات

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋