dacisej718

dacisej718

12 گام به سوی یک فرآیند ساخت و ساز تجاری موفق

 

آیا خود را در یک چشم انداز گیج کننده از کدها و مجوزها، طرح واره های ساخت و ساز ویلا و تحلیل های محیطی غوطه ور کرده اید؟ برنامه ریزی و ساخت یک ساختمان تجاری ممکن است فرآیندی دلهره آور به نظر برسد، اما اگر با مراحل اولیه آشنا شوید و به دنبال یک شرکت طراحی معتبر و با تجربه باشید که شما را در این راه راهنمایی کند، لازم نیست.
آماده سازی اولیه

احتمالاً می‌خواهید فرآیند خود را با تحقیق در شرکت‌های طراحی تجاری و تنظیم مصاحبه‌ها آغاز کنید تا اطمینان حاصل کنید که تطابق خوبی دارید. همچنین این زمان خوبی برای شروع جستجوی خود برای پیمانکاران عمومی است یا با شرکت طراحی که انتخاب کرده اید در مورد روند آنها برای انتخاب پیمانکاران بحث کنید.

پس از انتخاب یک شرکت طراحی، می‌خواهید درباره گزینه‌هایی مانند بازسازی یک سازه موجود یا ساختن از پایه صحبت کنید. شرکت شما می خواهد در مورد احتمالات مختلف بازسازی با شما صحبت کند. همچنین این زمان برای مذاکره در مورد مسئولیت های هر یک از طرفین، نقاط عطف پروژه و نتایج مورد انتظار، تعهدات قانونی برای هر یک از طرفین و تدوین یک برنامه کاری است.
تحقیق، نظرسنجی و طرح

شرکت طراحی منتخب شما باید فوراً فرآیند تحقیق در مورد نقشه های منطقه بندی، حق مالکیت، مجوزهای گذشته در پرونده، داده های بسته و سایر اطلاعات مربوطه را آغاز کند. آنها همچنین باید شروع به جمع آوری الزامات مربوط به پیش مجوز و الزامات ارسال مجوز کنند.

اگر با یک سازه موجود کار می کنید، شرکت طراحی شما باید اسنادی را تهیه کند که تمام مشخصات سازه را همانطور که هست ارائه دهد. از ارائه طرح ها، عکس ها یا نمونه های خود به طراحان خود برای نشان دادن دیدگاه هایی که برای پروژه دارید، دریغ نکنید.

در صورت لزوم، این مرحله همچنین مرحله ای برای انجام بررسی های سایت و بحث و گفتگو با مشاوران امکان سنجی و متخصصان محیطی است که می توانند قابلیت اجرای طرح های پیش بینی شده شما را تایید کنند.
هماهنگی و تفسیر

در این مرحله باید مطمئن شوید که یک هماهنگ کننده داخلی پروژه را تعیین کرده اید که نقطه تماس شما با شرکت طراحی خواهد بود. شخص تعیین‌شده باید جلسه‌ای را پس از مرحله تحقیق برنامه‌ریزی کند تا درک درستی از کدها، مجوزها و جدول‌های زمانی مشخص شود. برای برگزاری پرسش و پاسخ در مورد تأثیر آنها، و توافق بر سر ترجمه کدها به یک طرح فیزیکی که اهداف پروژه شما را برآورده می کند.
نمودار اولیه

اولین عنصر فرآیند طراحی واقعی، نموداری است که کدها را در قالب بصری در نظر می گیرد. الزامات "تصویر بزرگ" مانند نزدیکی به ساختمان های دیگر، محدودیت های ارتفاع، و الزامات خروج را در نظر می گیرد.
جزئیات طراحی و امکان سنجی کامل

یک مطالعه امکان سنجی کامل از طراحی در مقیاس بزرگ باید در این مرحله انجام شود تا درک شود که چگونه دسترسی به سایت، جهت ساختمان، در دسترس بودن تاسیسات موجود، و عوامل دیگر بر طراحی تاثیر می گذارد و آن را محدود می کند.

شرکت طراحی شما با شما بحث خواهد کرد که چگونه محدودیت های امکان سنجی طرح شماتیک را تغییر می دهد و ممکن است جایگزین های مختلفی برای پیشنهاد اولیه ارائه دهد. سپس می‌توانند نمودار شماتیک دقیق‌تری را ترسیم کنند که شامل اجزای سبک زندگی، مانند انتخاب در و پنجره، نور طبیعی، مناطق مشترک، و فضاهای عمومی و خصوصی است.

شما همچنین می خواهید در این مرحله زمانی را صرف بحث در مورد بودجه هدف خود، تجزیه و تحلیل هزینه های ساخت و ساز پیش بینی شده و انجام تنظیمات بر اساس اولویت ها کنید.
پیش بینی موانع

شما و شرکت طراحی شما باید برای درک شرایط پیش از ارسال برای برخی از مجوزها، مانند حق ارتفاق یا میثاق های خاص، رعایت کنید. کشف و مقابله با چنین موانعی در مراحل اولیه، مسیر مجوز را باز می کند و از تاخیرهای زمانی غیرضروری جلوگیری می کند.
ادغام مجوزها در طراحی

درک کامل فرآیند مجوز منجر به جزئی‌ترین نسخه از طرح‌های طراحی تا به امروز می‌شود که محدودیت‌های مجوزها را در فرآیند طراحی لحاظ می‌کند. در این مرحله، می‌توانید انتظار داشته باشید که تصمیم‌های پیچیده‌تری برای طراحی بگیرید، مانند اینکه آیا از درهای بیرونی فرفورژه استفاده کنید یا در کجا از کاشی و کفپوش چوبی استفاده کنید.

می‌توانید انتظار داشته باشید که پالت‌های مواد را بررسی و نهایی کنید، و اگر مقیاس پروژه آن را ایجاب می‌کند، با مهندسان مکانیک، سازه و عمران مشورت کنید تا توصیه‌های آنها را در نظر بگیرید.
فرآیند ارسال مجوز

زمان آن فرا رسیده است که چک های خود را برای هزینه های مجوز بنویسید، تمام فرم ها را پر کنید و به بخش های مربوطه ارسال کنید. بررسی اسناد و مدارک احتمالاً چندین هفته طول می کشد تا آژانس ها در این مرحله اصلاحات را ارائه کنند و توضیح بخواهند. هنگامی که شرکت طراحی شما برنامه های طراحی را بر اساس توصیه های آژانس اصلاح کرد و آژانس طرح نهایی را تأیید کرد، مجوزهای شما صادر می شود.
طراحی ساخت و ساز

آنچه اساساً طرح‌های معماری بوده است، اکنون به یک سری طرح‌واره‌های ساختمانی دقیق ترجمه شده است (در برخی از موارد ممکن است قبلاً به عنوان بخشی از فرآیند مجوز مورد نیاز بوده باشد). این شماتیک ها تمام جزئیات طراحی از عملکرد عملکرد در و پنجره گرفته تا وسایل روشنایی و لوازم خانگی را در نظر می گیرند و توصیه های تامین کنندگان و تولید کنندگان را در بر می گیرند.
انتخاب پیمانکار عمومی و مدیر ساخت و ساز

اکنون زمان مقایسه برآوردهای ساخت و ساز و مصاحبه با پیمانکاران عمومی است. شما باید سوابق آنها را در قراردادهای قبلی در نظر بگیرید، با ارجاعات تماس بگیرید، قیمت ها را مقایسه کنید، و ارزیابی کنید که چگونه شخصیت آنها با شما مطابقت دارد.

هنگامی که یک پیمانکار را استخدام کردید، احتمالاً معمار را نیز روی نگهدارنده نگه می دارید تا اطمینان حاصل کنید که یکپارچگی طرح طراحی حفظ می شود. در نهایت، شما می خواهید یک مدیر ساخت و ساز را استخدام یا منصوب کنید تا پروژه را طبق برنامه و در بودجه نگه دارد. این می تواند (و اغلب) همان شرکت طراحی باشد که در این فرآیند کار کرده اید.
ساخت و ساز

مدیر ساخت و ساز خرید تمام مصالح ساختمانی، تجهیزات و نیروی کار لازم برای پروژه را که در آن نقطه شروع ساختمان خواهد شد، هماهنگ خواهد کرد. این فرآیند معمولاً با درجه بندی، گودبرداری یا تهویه محل و سپس ریختن بتن و نصب سازه فولادی شروع می شود. از آنجا، چارچوب، سقف، توسعه داخلی و خارجی توسط مدیر ساخت و ساز و بازرسان فردی برای کنترل کیفیت نظارت می شود.
پس از ساخت و ساز

پروژه به یک نتیجه غیررسمی می رسد، در آن نقطه تجزیه و تحلیل برای ایجاد یک "فهرست پانچ" از بازنگری های مورد نیاز برای برآورده کردن مشخصات و آماده سازی ساختمان برای اشغال انجام می شود. مرحله آخر این است که معمار گواهی پایان کار را صادر کند و نماینده ساختمان بازرسی نهایی از محل را انجام دهد.

dacisej718
dacisej718

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋