صنایع چوب و ام دی اف کاتیونیکس

صنایع چوب و ام دی اف کاتیونیکس

cutunix.ir

نوار لبه پی وی سی چیست و چه کاربردی دارد؟


نوار لبه پی وی سی ام دی اف یک نوار پلاستیکی است که به طور معمول بر روی لبه های برش خورده صفحات MDF، نئوپان و چوب چسبانده می شود. این کار مانع از خراشیده شدن، شکستن و نفوذ آب و گرد و غبار به داخل صفحه می شود و عمر صفحات ام دی اف را افزاش می دهد. علاوه بر آن  به زیبایی و دقت اجرای کار کمک می کند. صفحات چوبی یا ام دی اف محل مناسبی جهت رشد حشرات موذی هستند نوار لبه pvc مانع از نفوذ حشرات به بافت چوب و ام دی اف خواهند شد. نوار لبه ها در طرح ها و رنگ های مختلفی موجود است، بنابراین به راحتی با دکوراسیون داخلی و مصنوعات چوبی مطابقت می کنند.

 


انواع نوار لبه:


نوار لبه با جنس ها و ابعاد متفاوتی در بازار موجود است از جمله آن می توان به نوارهای چوب طبیعی، اکرلیک، pet، PMMA، PP، ABS، PVC، و لیزری اشاره کرد. اما پرکاربردترین نوع نوار لبه، نوارهای پی وی سی و ملامینه است.
نوار لبه ملامینه به نوارهای اتویی نیز معروف هستند. پشت این نوارها دارای چسب است و توسط یک وسیله گرمایشی شبیه به اتو گرم میشه تا چسب آن ذوب شود و به لبه کار بچسبد. این نوارها به دلیل داشتن کیفیت پایین، مقاومت کم در برابر شرایط محیطی و نارضایتی مصرف کنندگان کمتر استفاده شده و جای خود را به نوار پی وی سی داده است.
نوار لبه pvc چسب ندارد و برای چسباندن آن از چسب گرانول و دستگاه لبه چسبان استفاده می شود. خدمات پی وی سی mdf توسط کارگاههای خدمات ام دی اف انجام می شود. این کارگاهها به دستگاه لبه چسبان مجهز هستند.

 


مهمترین ویژگی های نوار PVC


از مهمترین ویژگی های نوار PVC که آن را به یک نوار پرطرفدار تبدیل کرده است، می توان به این موارد اشاره کرد:
1.    استفاده آسان
2.    مقاومت در برابر سایش و ضربه
3.    تنوع در طرح و رنگ
4.    مقاوم در برابر گرما و اشعه x
5.    قیمت مناسب و مقرون 
6.    انعطاف پذیری

 

 


روش کار دستگاه لبه چسبان pvc


دستگاه لبه چسبان PVC برای اتصال و فریز کردن نوار لبه استفاده می‌شود. این دستگاه با پخش کردن چسب گرانول بر روی لبه PVC و اعمال فشار به لبه، چسب روی نوار لبه قرار می‌دهد. در ادامه، دستگاه با کمک نور UV شروع به فریز کردن چسب می‌کند. پس از این کار، لبه پلاستیکی حاوی چسب آماده استفاده و قابلیت اتصال به سطوح دیگر را دارد.
برای چسباندن نوار pvc توسط دستگاه لبه چسبان، ابتدا مخزن چسب دستگاه پر می شود. سپس نوار مورد نظر را در جایگاه آن قرار می دهند. ورق mdf را از سمت برش خورده روی دستگاه قرار می گیرد. دستگاه شروع به کار کرده و تحت فشار و حرارت بالا، نوار به قسمت برش خورده ورق چسبانده می شود. مزیت استفاده از دستگاه لبه چسبان، سرعت زیاد و کیفیت بالای کار است.

 


نقش کارگاههای خدمات ام دی اف در انجام خدمات پی وی سی


کارگاههای خدمات ام دی اف معمولاً به عنوان مراکز تخصصی و فنی برای ارائه خدمات مرتبط با PVC مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کارگاهها با تجهیزات، ابزار و تخصص لازم برای انجام امور مربوط به PVC مثل طراحی، تولید، نصب و تعمیرات مختلف مانند درب‌ها، پنجره‌ها، بالکن‌ها و غیره مجهز می‌باشند.
نقش اصلی این کارگاهها، ارائه خدمات تخصصی با کیفیت برای مشتریان است. تاجایی که با توجه به تخصص و تجهیزات لازم، این کارگاهها می‌توانند به صورت سریع و با کیفیت بالا به نیازهای مشتریان در حوزه PVC پاسخ دهند. به بیان دیگر، کارگاههای خدماتی یکی از مراکز کلیدی برای انجام خدمات مرتبط با PVC محسوب می‌شوند و به عنوان همکارانی نزدیک، به صورت مداوم و بهینه به هر نیازی که در این حوزه وجود دارد، پاسخ می‌دهند.

صنایع چوب و ام دی اف کاتیونیکس
صنایع چوب و ام دی اف کاتیونیکس cutunix.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋