mmehranfar58

mmehranfar58

 ۱ نفر را دنبال می کند

انواع لوله برق

لوله برق چیست و چه کاربردی دارد؟

از سال های نه چندان دور در ساختمان سازی ها از لوله برق استفاده می شود. در ساخت یک ساختمان اعم از کارخانه جات و کارگاه ها و مجتمع مسکونی،سازنده ها بخش بسیار  مهمی که نیاز به انجام آن و رعایت آن دارند لوله گذاری برق میباشد که به آن ها لوله برق میگویند. اما این لوله برق چیست و چرا لوله گذاری انجام می شود.

لوله برق چیست؟ و کاربرد آن ها

لوله برق ها تجهیزاتی هستند که برای مجافظت ازز سیم و کابل برق از زخمی شدن و پاره شدن آن ها و برخورد سیم و کابل به بدنه ی ساختمان ها طراحی شده اند. همچنین برای عبور سیم ها از لابلای دیوار ها و سقف ها باید از لوله برق استفاده شود و بدون لوله برق عبور ی سیم و کابل ممکن نیست.

انواع لوله برق:

لوله برق ها انواع مختلفی دارند که البته کارایی همه ی آنها یکسان است اما بر اساس نوع مواد به کار رفته در آن ها که تعیین کننده ی مقاومت آن ها در برابر عوامل محیطی است  دسته بندی آن ها متفاوت است.

لوله برق پی وی سی :

لوله برق pvc بهترین و کار آمد ترین لوله ها در زمینه ی برقکشی ساختمان میباشد.که از ویژگی ها وخصوصیات خوبی برخوردار هستند.و با رایج شدن این نوع لوله کشی یعنی لوله کشی pvcکیفیت لوه کشی در ساختمان ها بالاتر رفته است.شرکت داتیس پایپ به عنوان بهترین در زمینه ی فروش لوله برق و تولید کننده ی لوله pvc قصد دارد تا با معرفی این محصول شما عزیزان را با جنس و کیفیت لوله  آشنا کند.و همچنین دسترسی شما را به قیمت لوله پی وی سی راحت تر کند. تا بتوانید برای خرید لوله پی وی سی و استعلام بروزترین قیمتاین لوله برق با ما در ارتباط باشید.

در طراحی لوله برق pvc به دقت های بسیار زیادی نیاز است تا طراحی این لوله و جنس آن به گونه ای باشد که هم برای مصرف کنندگان مفید باشد و هم از نظر اقتصادی به صرفه تر باشد.و البته طراحی لوله برق پی وی سی به گونه ای است که مناسب ترین نوع لوله کشی برق را برای ساختمان ها فراهم  می آورد.

 

لوله برق پلیکا:

لوله برق پلیکا  یا UPVC(یو پی وی سی)یکی از بهترین لوله ها میباشد که به علت کیفیت بالای آن در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی از آنها میتوان به راحتبه عنوان لوله  و لوله برق و  استفاده کرد. به دلیل مواد بکار رفته در این لوله ها که از جنس Unplasticized PolyVinyl Chloride میباشد به این لوله ها لوله یو پی وی سی گفته میشود. دلیل نام گذاری این لوله به نام لوله پلیکا یا لوله پولیکا اولین شرکت سازنده ی آن میباشد که به این نام معروف بود .این لوله ها به رنگ خاکستری میباشند.و برای عبور آب فاضلاب ها ی خانگی کاربرد بسیاری دارد.  از این لوله به عنوان لوله فاضلاب نیز  میباشد .اما استفاده های دیگری هم دارد .

خرید لولهupvc |لوله برق پلیکا

امروزه برای لوله کشی برق ساختمان ها از لوله برق پلیکا استفاده میشود . دلیل استفاذه از این لوله برق برای سیم کشی این است که لوله های پلیکا انعطاف پذیر میباشند .و میتوان آن ها را توسط فنر خم کن و بدون استفاده از حرارت خم کرد. دلیل دیپر استفاده از این لوله ها قیمت ارزان و همچنین وزن سبک آن ها برای نصب و حمل و نقل میباشد. این لوله برق محافظ بسیار خوبی برای سیم ها و کابل های برق میباشد و دارای مقاومت بالا و طول همر زیاد است.

لوله برق خرطومی

یکی دیگر از محصولات در دسته ی لوله برق ها، لوله خرطومی میباشد.این لوله برق به لوله فلکسیبل نیز معروف است و در تمامی مصارف مسکونی ،اداری،و صنعتی و هر جا که نیاز به عبور هادی از داخل دیوار و سقف ها می باشد استفاده میشود.

وزن این لوله بسیار سبک میباشد.بر خلاف لوله برق pvc که از استحکام بالایی برخوردار است.این لوله دارای این خصوصیت نمیباشد. زیرا بدنه ی این لوله بسیار انعطاف پذیر است.اما کاربرد این لوله برق بسیار بیشتر از لوله برق های دیگر میباشد.و دلیل این پرکاربردی ارزان بودن آن و همچنین انعطاف پذیری بالای آن و وزن سبک این لوله باعث شده است تا این لوله پرکاربردترین محصول در دسته ی لوله برق ها باشد.و فروشگاه های زیادی در فروش این نوع لوله برق فعالیت دارند. برای توضیحات بیشتر در مورد این لوله با داتیس پایپ همراه باشید.

جنس لوله برق خرطومی:لوله فلکسیبل

 

جنس  لوله خرطومی از مواد اولیه پلی آمید، گرانول و pvc می باشد.که استفاده از مواد pvc در آن باعث باعث افزایش مقاومت آن در برابر تغییرات محیطی میشود.و البته مقامت آن را در برابر ضربات بالا می برد .

mmehranfar58
mmehranfar58

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋