Crypto Currency

Crypto Currency

اخبار و تحلیل های بروز دنیای ارزهای دیجیتال
توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

معرفی ارز فایل کوین (Fil Coin)

 

 

به جراَت می‌توان گفت بلاکچین فایل کوین یکی از کاربردی‌ترین، جسورانه‌ترین و پیچیده‌ترین بلاکچین‌های موجود در جهان است. این بلاکچین بر اساس ایده‌ای بسیار نوآورانه و با اهدافی بلند پروازانه خلق شده است. بسیاری از کارشناسان معتقدند که اگر تیم توسعه دهنده فایل کوین بتواند ایده‌های خود را عملی کند، انقلابی بزرگ در عرصه داده‌ها ایجاد خواهد کرد. پروژه فایل کوین به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا پرونده‌های مهم خود را با قیمت‌های رقابتی ذخیره کنند و هر موقع که خواستند آنها را بازیابی نمایند. 

پروژه فایل کوین یک بلاکچین همتا به همتا است که برای ذخیره اطلاعات به دور از خطرات هک یا سانسور طراحی شده است. این بلاکچین برای اینکه مطمئن شود اپراتورها داده‌ها را به بهترین و درست‌ترین شکل ممکن ذخیره می‌کنند، مشوق‌های اقتصادی جذابی برای ماینرها ایجاد کرده است.

ماینرهای ذخیره‌سازی رایانه‌هایی قدرتمند هستند که متعهد می‌شوند از مجموعه‌ای از داده‌ها در طول زمانی معین به بهترین شکل نگهداری کنند؛ به این ترتیب هر کسی که می‌خواهد پرونده‌ها و داده‌های خود را ذخیره کند یا از ذخیره کردن پرونده‌های دیگران کسب درآمد کند، می‌تواند به شبکه فایل کوین بپیوندد. مشتری‌ها برای اینکه بتوانند فایل‌های خود را در ماینرهای فایل کوین ذخیره‌سازی کنند، باید هزینه بپردازند. شبکه فایل کوین به وسیله هیچ شرکتی کنترل نمی‌شود و نرخ قیمت فضای ذخیره‌سازی در این شبکه به صورت بازار آزاد و براساس توافق بین طرفین تعیین می‌شود. 

به این ترتیب ماینرهای فایل کوین می‌توانند به خاطر حفظ و نگهداری اطلاعات مهم و باارزش به صورت امن، غیرقابل سانسور و هک ارز دیجیتال فایل کوین (FIL) پاداش بگیرند.

عرضه اولیه فایل کوین 250 میلیون دلار سرمایه در اختیار موسسان این بلاکچین قرار داد.

خوان بنت مدیرعامل Protocol Labs و بنیانگذار فایل کوین است؛ البته پروژه فایل کوین یکی از خدمات شرکت Protocol Labs است. Protocol Labs در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد پروژه‌های IPFS و lib p2p و Filecoin از جمله محصولات این شرکت هستند.

عرضه اولیه بلاکچین فایل کوین در آگوست سال ۲۰۱۷ با فروش ۲۰۰ میلیون توکن FIL آغاز شد. عرضه اولیه (ICO) فایل کوین به مدت یک ماه ادامه داشت و توانست سرمایه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار برای شرکت جمع‌آوری کند. تیم توسعه دهنده فایل کوین از این سرمایه به عنوان پشتوانه‌ای برای ارتقا و بهبود شبکه استفاده می‌کنند.

web3 چیست؟

web3 در واقع همان فناوری است که به بلاکچین فایل کوین اجازه می‌دهد که بتواند یک پرونده را بین افراد مختلف به اشتراک بگذارد. web3 نرم‌افزاری است که برنامه‌های متمرکز را به برنامه‌های غیرمتمرکز تبدیل می‌کند و با حذف واسطه‌ها خطر هک شدن یا سانسور شدن اطلاعات را کاهش می‌دهد. بهره‌مندی از تکنولوژی web3 به مشتریان این امنیت خاطر را می‌دهد که اطلاعات آنها به درستی حفظ می‌شود و در مواقع لزوم قابل بازیابی خواهد بود.

فایل کوین چگونه عمل می‌کند؟

ارائه دهندگان بلاکچین فایل کوین در واقع ماینرها یا کامپیوترهایی هستند که می‌توانند به اینترنت وصل شوند و فضای دیسک اضافی برای ذخیره اطلاعات دارند. این ماینرها با مشارکت در زنجیره ذخیره‌سازی اطلاعات می‌توانند ارز دیجیتال فایل کوین (FIL) پاداش بگیرند. از سوی دیگر ارائه دهندگان ذخیره‌سازی در شبکه فایل کوین نیازی به تبلیغ خود ندارند؛ زیرا بلاکچین فایل کوین به گونه‌ای طراحی شده است که با ایجاد فضای کاربری راحت و شفاف، اکوسیستم خلاقانه و غیرمتمرکز به بهترین شکل ارائه دهندگان را به مشتریان متصل می‌کند.

همه ارائه دهندگان ذخیره‌سازی باید به تعهدات خود در زمینه ذخیره اطلاعات پایبند باشند. این پایبندی به وسیله تایید اثبات فضا زمان  (PoSt) در پروتکل استخراج بیت کوین ثبت می‌شوند. پروتکل PoSt به مشتریان اجازه می‌دهد تا بررسی کنند و مطمئن شوند که ذخیره‌سازی اطلاعات مورد توافق توسط ماینر به درستی انجام شده است.

Crypto Currency
Crypto Currency اخبار و تحلیل های بروز دنیای ارزهای دیجیتال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋