crypto.lover.irani

crypto.lover.irani

توسط ۱ نفر دنبال می شود

توکن هواداری چیست

 

طبق آمار به دست آمده، هواداران فوتبال بیش از 350 میلیون دلار برای فان توکن های ساخته شده توسط باشگاه های مورد علاقه خود هزینه کرده اند. باشگاه ها همچنین متهم به استفاده از توکن های هواداران برای کسب درآمد بیشتر شده اند. اما نظر منتقدان در مورد نمادهای طرفداران چیست؟ برای پاسخ به این سوال در مقاله زیر با ما همراه باشید

این دارایی های دیجیتال بحث برانگیز هستند. باشگاه های فوتبال صدها میلیون پوند از فروش توکن های هواداران به دست آورده اند. در حالی که توکن‌ها به عنوان راهی برای دسترسی طرفداران به امتیازات انحصاری - مانند امکان رای دادن به آهنگ‌هایی که در استادیوم پخش می‌شوند، تبلیغ می‌شوند - منتقدان می‌گویند که مزایا حداقل است.

تقاطع ارز دیجیتال و فوتبال با توکن های طرفداران

تعدادی از لیگ ها و نهادهای ورزشی، از جمله NBA، بازارهایی را برای توکن های همتا به همتا (NFT) راه اندازی کرده اند. این کدها شامل لحظات به یاد ماندنی از بازی های قبلی است که برخی از آنها به قیمت صدها هزار دلار به فروش می رسند. سایرین از جمله NFL و WWE نیز در حال برنامه ریزی برای راه اندازی پلتفرم های خود هستند.

رابطه بین صنعت ارزهای دیجیتال و دنیای ورزش در سال های اخیر تیره شده است. با نزدیک شدن به سال 2022، به نظر می رسد اجتناب ناپذیر است که سازمان های ورزشی به فرصت های تجاری که متاورس ارائه می دهد علاقه مند شوند.

نماد هواداران باشگاه

تا به امروز، پنج لیگ بزرگ اروپایی، و 24 باشگاه مختلف، از جمله 8 تیم از لیگ برتر انگلیس، نشانه‌های هواداری ایجاد کرده‌اند یا قصد دارند در آینده این کار را انجام دهند.

اکثر باشگاه‌هایی که توکن‌های هوادار ارائه می‌کنند در شرکتی به نام Socios ثبت شده‌اند که فروش اولیه و معاملات بعدی این توکن‌ها را سازماندهی می‌کند. در عین حال، پلتفرم های دیگر از جمله بایننس و بیتچی نیز در حال افزایش هستند.
سوسیوس به بی بی سی گفت که از طریق اپلیکیشن خود بین ۲۷۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار توکن فن فروخته است. البته نمی توان گفت چقدر مستقیم به باشگاه رفت. به منظور تجارت در این پلتفرم، خریداران باید ابتدا وجوه خود را به ارز دیجیتال بومی این شرکت یعنی شیلی تبدیل کنند.

از آنجایی که ارز دیجیتال مبتنی بر یک دفتر کل توزیع شده به نام بلاک چین است، پروتوس توانست آمار زیر را استخراج کند:

به نظر می رسد لاتزیو، منچسترسیتی، پورتو و سانتوس بیشترین فروش را داشته اند.
    بیشترین درآمد حاصل از فروش توکن های فن متعلق به لاتزیو (تا 130 میلیون دلار) بوده است.
توکن های هواداران منچستر سیتی و لاتزیو بیشترین افت ارزش را تجربه کردند (به ترتیب 50 درصد و 70 درصد نسبت به قیمت پایانی روز اول معاملات افت کردند).
دو باشگاه ترکیه ای اینترمیلان و ترابزون اسپور (ترابزون اسپور) در سال گذشته ارزش بیت کوین را افزایش داده اند.

آخرین سخن

در این مقاله نظرات منتقدان در مورد آیکون های طرفداران را بررسی کردیم. با توجه به اینکه عرضه اصلی فن توکن ها در اختیار باشگاه هاست، قیمت فان توکن بسیار ناپایدار است. همچنین در حال حاضر باشگاه ها امتیازات جزئی را به دارندگان این توکن ها اعطا کرده اند. منتقدان معتقدند باشگاه ها باید مشوق ها و حق رای بیشتری را برای دارندگان این توکن ها فراهم کنند و استفاده از این توکن ها را افزایش دهند. همچنین کاربران باید در معامله فان توکن دقت کنند و بی پروا نباشند.

بروکر فارکس چیست؟

crypto.lover.irani
crypto.lover.irani

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋