آرایشی بهداشتی و مراقبت پوست مو

آرایشی بهداشتی و مراقبت پوست مو

علاقه مند به موضوعات آرایشی و معرفی انواع برند و شرکت تولید کننده محصولات ایرانی و خارجی idat.ir @cosmeticmag
توسط ۱۰ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

ابتدا کرم ضد آفتاب یا مرطوب کننده؟ کدام اول مورد استفاده هست


یک حقیقت جهانی برای مراقبت از پوست وجود دارد: SPF باید توسط همه، هر روز و همه جا استفاده شود. اما این موضوعی است که می تواند با رمز و راز پر شود. بهترین ضد آفتاب برای نوع پوست من چیست؟ آیا SPF را قبل یا بعد از مرطوب کننده اعمال کنم؟ آیا باید در داخل خانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنم؟ ما آن را دریافتیم، و همه اینها سؤالات خوبی برای پرسیدن است - و یافتن پاسخ شما را به تبدیل شدن به درخشان ترین و درخشان ترین نسخه خود نزدیک تر می کند. از آنجایی که کرم ضد آفتاب بخش مهمی از رژیم مراقبت از پوست شما است، و هنگام استفاده از آن، یکی از مهمترین چیزهایی که باید درک کنید اهمیت نظم است. ما قول می دهیم که این اولین سؤال وجودی مرغ یا تخم مرغ نیست، زیرا قطعاً پاسخی وجود دارد - اما دقیقاً ساده نیست.

 

آیا می توانم مرطوب کننده و ضد آفتابم را با هم مخلوط کنم؟

ممکن است خواصی در مرطوب کننده وجود داشته باشد که می تواند مواد موجود در کرم ضد آفتاب را غیرفعال کند." برای کاهش آسیب احتمالی نور خورشید، او توصیه می‌کند قبل از حرکت به محصول بعدی، کارها را یک قدم بردارید و بگذارید محصول بماند و جذب شود.

اما برای دریافت تصویر کامل، باید انواع ضدآفتاب ها و عملکرد آنها را بدانید. SPF به دو کمپ فیزیکی و شیمیایی تقسیم می شود و به دو روش متفاوت عمل می کند: مانند اسفنج یا مانند سپر. ضد آفتاب های فیزیکی - که ضد آفتاب های معدنی یا ضد آفتاب نیز نامیده می شوند - حاوی مواد معدنی (مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم) هستند که مانعی بر روی پوست شما ایجاد می کنند تا از اشعه های مضر جلوگیری کند. از سوی دیگر، ضد آفتاب های شیمیایی حاوی مواد فعالی مانند آووبنزون ​​هستند که اشعه های خورشید را جذب کرده و آن را به صورت گرما آزاد می کنند. هنگامی که SPF خود را با یک ماده دیگر مانند مرطوب کننده مخلوط می کنید، در معرض خطر رقیق کردن اثر ضد آفتاب خود قرار می گیرید یا آن را به طور کلی از بین می برید.

 

در مورد یک مرطوب کننده با SPF چطور؟

یک محصول مضاعف به نظر می‌رسد بی‌معنا باشد - پوست شما را مرطوب می‌کند در حالی که از قرار گرفتن در معرض آفتاب محافظت می‌کنید؟ بله لطفا. اما این احتمال وجود دارد که لوسیون SPF 15 کار زیادی انجام ندهد. دکتر تورگانو می گوید: «تا زمانی که SPF 30 یا بالاتر باشد و پوشش طیف وسیعی داشته باشد، بی خطر است. با انتخاب یک مرطوب‌کننده با SPF ، بهترین‌ها را از هر دو دنیا به دست می‌آورید - موادی که پوست را دوست دارند و از اشعه‌های فرابنفش محافظت می‌کنند.

اما صبر کنید، چرا SPF 30 و طیف گسترده؟ بیایید کمی بیشتر آن را تجزیه کنیم: SPF، که مخفف "عامل محافظت از خورشید" است، به مدت زمانی اشاره دارد که شما قبل از اینکه اشعه های UVB شروع به ایجاد برخی آسیب ها کنند - مانند آفتاب سوختگی، قرمزی، و تشکیل سرطان پوست. تا آنجایی که این تعداد پیش می رود، حداقل توصیه شده توسط پوست 30 است. SPF 30 97 درصد از اشعه UVB خورشید را مسدود می کند و SPF 50 حدود 98 درصد از اشعه ها را مسدود می کند.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که نیازهای پوست با فصول، هورمون ها، سن و بسیاری از عوامل محیطی دیگر در نوسان است. ممکن است در زمستان پوست خشکی داشته باشید یا در بهار پوست حساس تری داشته باشید. این بدان معناست که این احتمال وجود دارد که شما در زمان‌های مختلف به دنبال مرطوب‌کننده‌های مختلف باشید، و یافتن مرطوب‌کننده‌هایی با محافظت کافی در برابر آفتاب و آبرسانی ممکن است دشوار باشد. راه حل؟ یادگیری ترتیب عملکردهای ضد آفتاب - نگران نباشید، ما قسم می‌خوریم که فلاش بک جبری به شما نمی‌دهد.

 

بنابراین، کدام یک را باید اول استفاده کنید، کرم ضد آفتاب یا مرطوب کننده؟

این سوال به این بستگی دارد که از چه نوع ضد آفتابی استفاده می کنید. "اگر از ضد آفتاب شیمیایی استفاده می کنید، باید قبل از مرطوب کننده استفاده کنید، زیرا ضد آفتاب باید جذب پوست شود." از طرف دیگر، ضد آفتاب های فیزیکی را باید بعد از محصولات مراقبت از پوست صبحگاهی، اما قبل از آرایش استفاده کنید. بنابراین، معادله مورد تایید  این است: ضد آفتاب شیمیایی قبل از مرطوب کننده استفاده می شود، در حالی که ضد آفتاب فیزیکی باید آخرین مرحله از روتین مراقبت از پوست شما باشد.

هنوز سردرگم هستید که برنامه صبحگاهی شما چگونه باید باشد؟ از سبک‌ترین تا سنگین‌ترین محصولات خود را شروع کنید: ابتدا پاک‌کننده، سپس تونر یا اسانس، سپس سرم‌های آنتی اکسیدانی مانند ویتامین C (که باید به آن زمان داده شود تا جذب شوند) و سپس بسته به نوع ضدآفتاب‌تان، مرطوب‌ کننده یا ضدآفتاب (یا ضد آفتاب) برعکس).

 

نکاتی که باید بدانید SPF

قبل از اینکه بخواهید برنامه روتین خود را تغییر دهید، چند نکته برای به حداکثر رساندن محافظت وجود دارد. دکتر تورگانو توصیه می کند: فراموش نکنید که از کرم ضد آفتاب برای گوش، گردن، بالای سینه و بالای دستان خود (در برنامه روزانه خود) استفاده کنید. او همچنین بر اهمیت استفاده مجدد برای هر دو نوع ضدآفتاب تأکید می کند، اما واقعیت های مربوط به آن را درک می کند - به عنوان یک عروسک سالم SPF مبتنی بر کرم می تواند برای برجسته سازی با دقت ترکیب شده شما فاجعه ایجاد کند. او می‌گوید: «اگر آرایش می‌کنید انجام این کار دشوار است، بنابراین توصیه می‌کنم در این مورد از چیزی مانند کرم ضد آفتاب پودری با برس استفاده کنید.

آیا می‌دانستید که اگر از ضدآفتاب ضدآب استفاده می‌کنید، باید حداقل 10 تا 15 دقیقه قبل از رفتن در آب آن را بپوشانید تا به جذب آن کمک کنید؟ در این ویدیو با متخصص زیبایی، جینا ماری، حقایق مراقبت از آفتاب بیشتری را بیابید.

آرایشی بهداشتی و مراقبت پوست مو
آرایشی بهداشتی و مراقبت پوست مو علاقه مند به موضوعات آرایشی و معرفی انواع برند و شرکت تولید کننده محصولات ایرانی و خارجی idat.ir @cosmeticmag

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋