آرایشی بهداشتی و مراقبت پوست مو

آرایشی بهداشتی و مراقبت پوست مو

علاقه مند به موضوعات آرایشی و معرفی انواع برند و شرکت تولید کننده محصولات ایرانی و خارجی idat.ir @cosmeticmag
توسط ۱۰ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

ضد آفتاب: چگونه به محافظت از پوست در برابر نور خورشید کمک کنیم


هیچ ضدآفتابی "ضدآب" نیست. تمام ضدآفتاب‌ها در نهایت شسته می‌شوند. ضدآفتاب‌هایی که دارای برچسب «مقاوم در برابر آب» هستند، باید طبق روش آزمایش SPF مورد نیاز آزمایش شوند. برچسب‌ها باید بیان کنند که آیا ضد آفتاب برای 40 دقیقه یا 80 دقیقه هنگام شنا یا عرق کردن، و همه ضدآفتاب‌ها موثر است یا خیر. باید دستورالعمل هایی را در مورد زمان درخواست مجدد ارائه دهد.

 

نحوه استفاده و نگهداری ضد آفتاب
15 دقیقه قبل از بیرون رفتن استفاده کنید. این به کرم ضد آفتاب ( SPF 15 یا بالاتر ) اجازه می دهد تا زمان کافی برای ارائه حداکثر سود داشته باشد.
به اندازه کافی برای پوشاندن کل صورت و بدن خود استفاده کنید (از چشم ها و دهان خودداری کنید). یک بزرگسال یا کودک متوسط ​​به حداقل یک اونس کرم ضد آفتاب (تقریباً مقداری که برای پر کردن یک لیوان شات لازم است) نیاز دارد تا بدن را از سر تا پا به طور یکنواخت بپوشاند.

 
 

نقاطی که اغلب فراموش می شوند:

 گوش
بینی
لب
پشت گردن
دست
بالای پاها
در امتداد خط رویش مو
مناطقی از سر که در معرض طاس شدن یا نازک شدن موها قرار دارند

 
ضد آفتاب انواع مختلفی دارد، از جمله:

 لوسیون
کرم
می چسبد
ژل

روغن ها
کره
ها رب
اسپری
دستورالعمل استفاده از محصولات ضد آفتاب بسته به شکل آنها می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، کرم های ضد آفتاب اسپری را هرگز نباید مستقیماً روی صورت خود استفاده کنید. این تنها یکی از دلایلی است که چرا باید همیشه قبل از استفاده از یک محصول ضد آفتاب، برچسب آن را بخوانید. 

توجه: FDA برای بازاریابی محصولات ضد آفتاب بدون نسخه به شکل دستمال مرطوب، حوله، پودر، شوینده بدن، یا شامپو مجاز نیست.

 

ترکیبات ضد آفتاب
هر دارویی دارای مواد فعال و غیر فعال است. در مورد کرم ضد آفتاب، مواد موثره آنهایی هستند که از مراقبت صورت پوست شما در برابر اشعه های مضر UV خورشید محافظت می کنند. مواد غیرفعال همه مواد دیگری هستند که مواد فعال نیستند، مانند آب یا روغن که ممکن است در فرمولاسیون ضد آفتاب استفاده شود. در زیر لیستی از مواد فعال قابل قبول در محصولاتی که برچسب ضد آفتاب دارند آمده است:
آمینو بنزوئیک اسید
آووبنزون
​​سینوکسات دی اکسی
بنزون
​​هموزالات
مرادیمات
اکتوکریلن
اکتینوکسات

Octisalate Oxybenzone Padimate
Ensulizole
Sulisobenzone
دی
اکسید تیتانیوم
ترولامین سالیسیلات
اکسید روی
اگرچه عملکرد محافظتی محصولات ضد آفتاب بر روی سطح پوست انجام می شود، اما شواهدی وجود دارد که حداقل برخی از مواد فعال ضد آفتاب ممکن است از طریق پوست جذب شده و وارد بدن شوند. این امر انجام مطالعات برای تعیین اینکه آیا و تا چه اندازه استفاده از محصولات ضد آفتاب طبق دستورالعمل ممکن است منجر به قرار گرفتن در معرض ناخواسته، مزمن و سیستمیک با مواد فعال ضد آفتاب شود، مهم است.

 

آرایشی بهداشتی و مراقبت پوست مو
آرایشی بهداشتی و مراقبت پوست مو علاقه مند به موضوعات آرایشی و معرفی انواع برند و شرکت تولید کننده محصولات ایرانی و خارجی idat.ir @cosmeticmag

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋