coheater1397

coheater1397

دستگاه خشک کن انگور

بهترین انگور برای خشک کردن

ارقام انگور از نظر نوع استفاده به سه دسته تازه خوری، خشکبار (تولید کشمش) و آبگیری تقسیم بندی می شود، برداشت این میوه خوشمزه زمانی انجام می شود که انگور کاملا رسیده و کیفیت ظاهری مناسبی داشته باشد.

انگورها از نظر زمان رسیدن شامل سه دسته می شوند که عبارتند از:
1- زودرس (نوبرانه) مانند انگور یاقوتی  2- متوسط رس مانند انگور عسگری 3- دیر رس مانند انگور کلاهداری

انگور های زودرس و دیررس به واسطه کم بودن در بازار قیمت های به نسبت بالاتری دارند در نتیجه خشک کردن انگور های متوسط رس برای تولید کشمش سود بیشتری خواهد داشت.

روش های خشک کردن انگور

انگور را به چهار روش آفتابی، سایه خشک، تیزابی و با استفاده از دستگاه خشک کن تبدیل به کشمش می کنند. که در ادامه قصد داریم مزایا و معایب هر کدام را توضیح دهیم.

 

خشک کردن به روش آفتابی

در این روش خوشه های انگور را در قطعه زمینی صاف که معمولا در کنار باغ ایجاد شده به صورت یک لایه پهن می کنیم معمولا به این قطعه زمین بارگاه یا ورزن گفته و پوشش آن می تواند از آسفالت، سیمان و کاهگل باشد.
بارگاه باید شیبدار بوده و ترجیحا متمایل به جنوب باشد تا تابش خورشید به صورت عمودی روی انگور ها قرار گرفته و هنگام بارندگی احتمالی، آب باران آسیب کمتری به کشمش وارد کند.

نصب دستگاه خشک کن انگور

تحویل دستگاه خشک کن انگور، درب کارخانه هست. در صورتیکه بخواهید، برای شما به آدرسی که اعلام کنید، ارسال میگردند. پس از ارسال و تحویل دستگاه ها اعلام میکنید تا تکنسین های مجربی برای نصب اعزام شوند. تمامی موارد استفاده از دستگاه بطور کامل توسط تکنسین ها ارائه میشود. با خیالی آسوده دستگاه را نصب و تست و راه اندازی کنید. دستگاه را با محصول خودتان امتحان کنید.

دستگاه خشک کن تونلی

مهمترین دستگاهی که در خط تولید کشمش از آن استفاده میشود همین دستگاه خشک کن تونلی میباشد. اصل کار اینجا انجام میشود.

دم گیر کشمش : حال که انگورها تبدیل به کشمش شده اند دارای دم اضافه ای هستند که با این دستگاه گرفته میشود.

دستگاه بوجاری : از دستگاه بوجاری برای جدا کردن مواد زائد از کشمش ها با سرند و فن استفاده میشود.

 روغن زن : اگر دقت کرده باشید، روی کشمش ها معمولا لایه بسیار کمی از روغن میباشد. از این دستگاه برای روغن زدن کشمش ها استفاده میشود.

خشک کن انگور

coheater1397
coheater1397

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋