coheater1397

coheater1397

خشک کن میوه و سبزی

میوه خشک یا چیپس میوه یکی از تنقلات و خوراکی‌های سالم بشمار می رود که از گذشته به طور سنتی تولید شده است و محبوبیت زیادی داشته و امروزه نیز با وجود انواع دستگاه میوه خشک کن، چیپس‌های میوه متنوعی در بازار وجود دارد. خشک‌کن‌ها آب میان‌بافتی مواد غذایی را بدون هیچ پختی خشک می‌کنند.

آیا میوه خشک کن فقط برای میوه قابل‌استفاده است؟ این وسیله درواقع خشک‌کن مواد غذایی است،اما چون اغلب‌مان با هدف میوه خشک‌کردن سراغش می‌رویم بیشتر به‌اسم میوه خشک کن شناخته می‌شود. پس جالب است بدانید که دستگاه‌های خشک‌کن مواد غذایی علاوه‌بر خشک‌کردن، میوه برای خشک‌کردن سبزیجات، غلات، گوشت و حتی گُل هم کاربرد دارند. تهیه گرانولا و لواشک خانگی را هم به قابلیت‌های این وسیله اضافه کنید. خشک‌کن‌ها به‌علاوه در تهیه تِمپه اندونزیایی (از فراورده‌های تخمیری سویا)، ناتوی ژاپنی (ناتو هم از فراورده‌های تخمیری سویا به‌شمار می‌رود)،

 

 

1-دستگاه خشک‌کن تک کابین:

دستگاه خشک تک کابین با ابعاد اتاقک 100 * 150 * 230 و برق مصرفی 1.5 کیلووات، قابلیت سفارشی‌سازی بر اساس کارکرد با برق تک فاز 220 ولت یا 3 فاز 380 ولت را دارد. این قابلیت امکان استفاده از این دستگاه را در هر مکانی فراهم می‌کند. برق 3 فاز تنها در مکان‌های صنعتی ارائه می‌شود.

 اما برق تک فاز به‌عنوان برق شهری و در هرجایی قابل‌دسترسی است. منبع گرمایشی آن می‌تواند هیتر برقی یا مشعل گازی یا گازوئیلی باقدرت 8000 کالری باشد. این دستگاه جهت خشک‌کردن انواع میوه سبزی و هر نوع ماده شیمیایی و غذایی که رطوبت داشته باشد مورداستفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه خشک‌کن تک کابین با ظرفیت پایینی که دارد، بهترین گزینه برای خطوط تولید کوچک یا مشاغل نوپا و کارآفرینان است. این دستگاه تنها به یک اتاقک ایزوله مجهز است. داخل این اتاقک یک قفسه ضدزنگ با سینی‌های گالوانیزه، استیل یا توری کنفی، پلی‌اتیلن یا پلی اورتان است. محصول موردنظر بر روی این سینی‌ها ریخته می‌شود.

این دستگاه به‌وسیله نیروی حرارتی مشعل یا المنت خود و با ترکیب قدرت باد یک فن دمنده سانتریفیوژ، گرما را به داخل کابین منتقل می‌کند. توسط جریان هوای در گردش، محصول موردنظر با سرعت‌بالا رطوبت‌گیری می‌شود..

دستگاه‌های رطوبت‌گیر حرارتی عایق‌بندی قدرتمندی داشته و به میزان زیادی از هدر رفت انرژی و سختی کار اپراتور می‌کاهد. البته بدنه دستگاه خشک‌کن بارنگ الکترواستاتیک پوشانده می‌شود تا ضمن مقاومت بیشتر در مقابل حرارت، ضربه‌پذیری بالاتری هم داشته باشد.

 

2-دستگاه خشک‌کن دو کابین:

دستگاه خشک‌کن دو کابین با ابعاد  ۲۵۰ * ۱۰۰ * 230 سانتیمتر, برق مصرفی 1.5 کیلووات تک فاز ۲۲۰ ولت یا 380 ولت 3 فاز مجهز به دو واگن که دارای 36 تا 50 سبد گالوانیزه، پلی‌اتیلن یا پلی اورتان بوده که در برابر حرارت بالا مقاوم می‌باشد. این دستگاه همانند نمونه تک کابین از هیتر برقی یا مشعل گازی یا گازوئیلی باقدرت ۸۰۰۰ کالری استفاده می‌کند. این خشک‌کن با ظرفیت تولید بیشتر به نسبت نمونه تک کابین، در هر بار استفاده 200 الا 300 کیلوگرم محصول را رطوبت‌گیری می‌کند.

این نمونه خشک‌کن بیشتر برای تولیدکنندگان با میزان تولید متوسط (کارگاه‌ها و مشاغل خانگی بزرگ) کاربرد دارد. ماشین‌آلات خشک‌کن کابینی بهفر ماشین مجهز به حسگر دقیق دما بوده حرارت داخل کابین را با دقت کمتر از 1 درجه سانتی‌گراد کنترل می‌کند.

 

 به‌محض کاهش یا افزایش دمای داخل کابین، این سنسور عمل کرده و فرمان خاموش یا روشن شدن مشعل را می‌دهد. این قابلیت ضمن کنترل دما و کنترل کیفیت رطوبت‌گیری محصول، هزینه مصرف انرژی را به حداقل می‌رساند.

coheater1397
coheater1397

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋