کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

اولین محصول مبتنی بر معماری RDNA 2 کارت گرافیک Big Navi خواهد بود

براساس اظهارات مدیر ارشد مالی AMD، کارت‌های گرافیک سری Big Navi با معماری RDNA 2، پیش از عرضه‌ی کنسول‌های نسل جدید روانه‌ی بازار می‌شوند.

پیش از این، آشکار شده بود که در کنسول‌های ایکس‌باکس Series X و پلی‌استیشن 5، از پردازنده‌های گرافیکی  AMD با معماری RDNA 2 استفاده شده است؛ اما حالا مشخص شده است که این کنسول‌ها، اولین محصولاتی نخواهند بود که از معماری گرافیکی جدید AMD بهره می‌برند. تراشه‌ساز یادشده، تأیید کرده است که کارت‌های گرافیک سری Big Navi با معماری RDNA 2، پیش از عرضه‌ی کنسول‌های نسل جدید روانه‌ی بازار می‌شوند.

مدیر ارشد مالی AMD، دیوید کومار، در سخنانی طی کنفرانس جهانی فناوری و امنیتی Bank of America 2020 گفت: "هیجان زیادی برای کارت گرافیک Navi 2 یا آن‌چه که طرفداران ما بدان لقب Big Navi داده‌‌اند وجود دارد. این [کارت گرافیک]، اولین محصول برپایه‌ی معماری RDNA2 ما خواهد بود." با درنظر گرفتن این نکته که کنسول‌های ایکس‌باکس Series X و پلی‌استیشن 5 در فصل تعطیلات امسال عرضه می‌شوند، اظهارات AMD این احتمال را تقویت می‌کند که کارت گرافیک پرچم‌دار Big Navi به‌زودی روانه‌ی بازار شده و رقابت این محصول با کارت گرافیک RTX 2080 Ti انویدیا زودتر از پیش‌بینی‌ها آغاز می‌شود.

AMD BIG NAVI

درواقع، AMD با افشای چنین اطلاعاتی، به گزارش اخیرا درباره‌ی عرضه‌ی کارت‌های گرافیک Big Navi در ماه سپتامبر اعتبار بخشیده است. کومار گفت که AMD مشغول برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی پردازنده‌های نسل جدید Zen 3 و کارت‌های گرافیک RDNA 2 در اواخر سال جاری میلادی است. او افزود: "کارت گرافیک Big Navi محصولی برجسته است. علاقه‌مندان [به گیمینگ]، عاشق خرید بهترین محصول هستند و یقینا ما در تلاش هستیم تا بهترین [محصول] را به آن‌ها بدهیم."

باتوجه‌به صحبت‌های کومار، می‌توان انتظار داشت که کارت گرافیک مذکور گران‌بها بوده و قیمت آن، بالاتر از ۱۰۰۰ دلار باشد. البته، اگر این محصول قادر به ارائه‌ی عملکردی مشابه با بهترین پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا باشد، چنین بهایی چندان دور از انتظار نیست. معماری RDNA 2، تنها مختص به کارت‌های گرافیک بالارده و کنسول‌های نسل جدید نیست و در تمامی‌ رده‌های محصولات AMD استفاده خواهد شد. کومار گفت؛

این معماری [RDNA 2] ابتدا در کارت‌های گرافیک رده‌ی مصرف‌کننده و پردازنده‌های گرافیکی بالارده استفاده می‌شود و سپس، هم کنسول‌های بازی و هم تراشه‌های مجتمع ما از معماری یادشده بهره می‌برند. چنین روندی به ما اجازه می‌دهد تا روی اکوسیستم بزرگ‌تر متمرکز شویم، توسعه‌ی ویژگی‌های مهیج مانند فناوری رهگیری پرتو (ray tracing) را شتاب دهیم و وظایف بیشتری را انجام دهیم.

گفته می‌شود که کارت‌های گرافیک مبتنی‌بر معماری RDNA 2 درقیاس با نسل اول از این معماری، درکنار سرعت‌های کلاک بالاتر و تعداد بیشتر دستورالعمل‌های قابل‌اجرا در هر سیکل کلاک، ۵۰ درصد عملکرد بیشتری را به‌ازای هر وات از توان طراحی حرارتی به ارمغان می‌آورند. همچنین این محصولات از نرخ سایه‌زنی متغیر و فناوری رهگیری پرتوی شتاب‌یافته با سخت‌افزار بهره می‌برند. باتوجه‌به اینکه براساس شایعات، کارت‌های گرافیک جدید انویدیا با معماری آمپر تقریبا هم‌زمان با کارت‌های گرافیک AMD راهی بازار می‌شوند، نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ میلادی برای گیمرهای کامپیوتری سالی مملو از هیجان خواهد بود.

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋