کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

بهترین کارت های گرافیک برای بازی و ساخت محتوای ویدیویی

اگر به‌دنبال خرید کارت گرافیک توانمند متناسب با بودجه و نیاز‌های خود هستید، در این مقاله، بهترین کارت گرافیک دنیا در رده‌های قیمتی مختلف را معرفی کرده‌ایم. با دیجیتال همراه باشید.

اگر می‌خواهید سیستم گیمینگ اسمبل کنید، انتخاب پردازنده‌ی گرافیکی مناسب یا همان کارت گرافیک حتی در‌مقایسه‌با پردازنده‌ی اصلی سیستم اهمیت بیشتری دارد. متأسفانه فرایند انتخاب گزینه‌ی مناسب در این بازار کمی پیچیده است و باید نکات فنی و تخصصی زیادی را در نظر گرفت. درضمن علاوه‌بر مشخصات فنی و توان عملیاتی کارت گرافیک، عوامل دیگری نظیر نوع نمایشگر، فضای داخلی کیس، استانداردهای ابعادی مادربرد و سطح تنظیمات گرافیکی مدنظر در بازی‌ها هنگام خرید کارت گرافیک باید در نظر گرفته شود. گرانی سخت‌افزار و کمیاب‌بودن برخی از قطعات در بازار ایران نیز به این وضعیت دامن می‌زند و باید کارت گرافیک را به‌گونه‌ای انتخاب کرد که نه بیشتر از بودجه‌ی لازم هزینه و نه کارت گرافیک ضعیف‌تر از نیاز واقعی خود تهیه کنیم. 

در ایم مقاله، بهترین کارت‌ گرافیک‌های حال حاضر بازار کشورمان در هر بازه‌ی قیمتی را معرفی کرده‌ایم. همچنین با ذکر رزولوشن هدف و حدود توان بازدهی برای مقایسه‌ی بهتر توان محصولات، سعی کرده‌ایم انتخاب آن‌ها را برای کاربران تسهیل کنیم. البته می‌توانید با مطالعه‌ی راهنمای خرید کارت گرافیک و نکاتی که پیش از خرید آن باید بدانید، اطلاعات خود از این دسته محصولات دنیای فناوری را افزایش دهید و نمونه‌ی ایدئال را باتوجه‌به نیاز ‌و رزولوشن هدفتان انتخاب کنید.

باتوجه‌به معرفی کارت‌های گرافیک جدید NVIDIA و معرفی قریب‌الوقوع AMD، پیشنهاد می‌کنیم فعلا از خرید مدل‌های  بالارده کارت گرافیک جدید خودداری کنید.


NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti

RTX 2080

حدود قیمت: ۸۰ میلیون تومان

رزولوشن هدف: 4K

توان بازدهی: ۱۷۴ درصد

توان RTX 2080Ti یا بهتر است بگوییم شاهکار انویدیا، زبانزد خاص‌و‌عام است و هر گیمری آرزوی داشتن این کارت گرافیک را در کیس خود دارد. ۱۱ گیگابایت حافظه گرافیکی و پیاده‌سازی سیستم رهگیری پرتو در بیشترین حد ممکن باعث شده است تا 2080Ti به غول مرحله‌ی آخر دنیای کارت‌های گرافیک بدل شود و بعد از نزدیک به دو سال از عرضه‌‌اش به بازار، هیچ کارت گرافیک دیگری نتواند حتی به گرد پای آن هم برسد. 2080Ti برای عاشقان فناوری رهگیری پرتو در گیمینگ با وضوح 4K و نرخ فریم چشمگیر، بهترین گزینه‌ی موجود است. اگر برای اسمبل‌کردن کامپیوتر خود بودجه‌ی بسیار زیادی دارید و می‌خواهید قوی‌ترین کارت گرافیک موجود در بازار را داشته باشید، 2080Ti با قیمت حدودی ۸۰ میلیون تومان همان چیزی است که می‌خواهید. البته توجه کنید که قیمت این محصول در کشورمان بسیار گران‌تر از ارزش واقعی‌اش است و تنها آن را به کاربرانی توصیه می‌کنیم که بدون محدودیت مالی به‌دنبال توانمند‌ترین کارت گرافیک حال حاضر بازار هستند. همچنین باتوجه‌به معرفی نزدیک نسل جدید کارت‌های گرافیک انویدیا، پرداخت هزینه‌ی هنگفت برای پرچم‌دار نسل فعلی به‌هیچ‌وجه امری معقول نیست.

مشاهده قیمت همه فروشندگان

خرید از دیجی کالا

NVIDIA GeForce RTX 2080 Super

GeForce RTX 2080 SUPER

حدود قیمت: ۳۴ میلیون تومان

رزولوشن هدف: 4K

توان بازدهی: ۱۳۴ درصد

انویدیا ۲۰۸۰ سوپر را می‌توان بهترین کارت گرافیک پرچم‌دار بازار کشورمان دانست؛ جایی که با قیمت به‌مراتب کمتر از 2080Ti، توان پردازشی فوق‌العاده‌ای دراختیار کاربر قرار می‌دهد. هم‌اکنون، این کارت گرافیک بهترین انتخاب ممکن برای افرادی است که می‌خواهند بازی‌های واقعیت مجازی (VR) را بدون مشکل تجربه کنند یا به‌دنبال بهره‌بردن از نهایت جلوه‌های بصری فناوری رهگیری پرتو در رزولوشن 4K هستند. شاید بزرگ‌ترین تفاوت این کارت گرافیک با برادر گران‌ترش، کاهش حافظه از ۱۱ به ۸ گیگابایت باشد. باوجوداین، همچنان برای تجربه‌ی بازی‌‌های ویدئویی با وضوح 4K و دریافت نرخ فریم درخورتوجه، 2080 سوپر از بهترین محصولات موجود در بازار است. 

مشاهده قیمت همه فروشندگان

NVIDIA GeForce 2070 Super

Nvidia GeForce RTX 2070 SUPER / انویدیا جی فورس ۲۰۷۰ سوپر

حدود قیمت: ۲۳ میلیون تومان

رزولوشن هدف: 4K

توان بازدهی: ۱۱۳ درصد

پس از عبور از افسانه کارت‌های گرافیک‌ 2080 انویدیا، سری 2070 از هر لحاظ می‌تواند محصولی ایدئال برای گیمرها باشد. البته حدود قیمتی ۲۳ میلیون تومان برای کارت گرافیک به‌هیچ‌وجه قیمت ارزانی محسوب نمی‌شود و این عضو از خانواده‌ی جی‌فورس انویدیا را در دسته‌ی کارت‌های گران‌قیمت قرار می‌دهد. بااین‌حال، باید به این موضوع توجه کنید که با ۸ گیگابایت حافظه و بهره‌مندی از هسته‌های مخصوص پردازش رهگیری پرتو، ۲۰۷۰ سوپر می‌تواند بازی‌ها را با وضوح 4K و نرخ فریم کاملا رضایت‌بخشی اجرا کند. به‌لطف پشتیبانی این کارت گرافیک از فناوری DLSS انویدیا، کاربران می‌توانند نرخ فریم بیشتری در برخی از عناوین بازی‌ها تجربه کنند.

مشاهده قیمت همه فروشندگان

خرید از دیجی کالا

AMD Radeon RX 5700 XT

AMD رادئون RX 5700 XT

حدود قیمت: ۱۶ میلیون تومان

رزولوشن هدف: 1440p و 4K

توان بازدهی: ۱۰۶ درصد

نوبت به توانمندترین عضو حال حاضر خانواده‌ی رادئون AMD می‌رسد که ازلحاظ قدرت پردازش در سطح برابری با RTX 2070 انویدیا قرار دارد و حتی در بعضی بنچ‌مارک‌ها، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. در نظر داشته باشید کارت‌های گرافیک AMD ازجمله 5700XT از فناوری رهگیری پرتو پشتیبانی نمی‌کنند و این موضوع برای گیمرهای علاقه‌مند به جلوه‌های بصری ری‌تریسینگ شاید مؤلفه‌ی مهمی باشد. بااین‌حال، بهبود‌های گسترده‌ی معماری RDNA شرکت AMD کارت گرافیک RX 5700 XT را به محصولی بسیار توانمند و البته خوش‌قیمت تبدیل می‌کند. جایی که با قیمت ارزان‌تر از رقبای اصلی خود، مثل RTX 2060 Super و RTX 2070، تجربه‌ی یکسان و در برخی مواقع بهتری به‌ارمغان می‌آورد. با اینکه AMD کارت گرافیک RX 5700 XT را محصولی بی‌نظیر برای رزولوشن 1440P توصیف می‌کند، بازی‌های روز را در رزولوشن 4K با جزئیات زیاد و نرخ فریم رضایت‌بخش می‌تواند اجرا کند.

مشاهده قیمت همه فروشندگان

خرید از دیجی کالا

AMD Radeon RX 5700

AMD رادئون RX 5700

حدود قیمت: ۱۴ میلیون تومان

رزولوشن هدف: 1440p

توان بازدهی: ۸۷/۷ درصد

AMD درکنار RX 5700 XT، نسخه‌ی ضعیف‌تر آن، یعنی RX 5700 را روانه‌ی بازار کرد. این کارت گرافیک ۷ ‌نانومتری به‌لطف ۸ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 و معماری RDNA و ۲،۳۰۴ هسته‌ی پردازشی عملکردی راضی‌کننده‌ای در تمامی بازی‌های روز در رزولوشن 1440P دارد و حتی می‌تواند آن‌ها را در رزولوشن 4K و با جزئیات حداکثری اجرا کند. تقریبا تمام قوت‌ها و ضعف‌های 5700XT در این کارت گرافیک نیز وجود دارد و شاید بزرگ‌ترین ضعف هر دو گرافیک مربوط به فقدان سیستم رهگیری پرتو باشد که درحال‌حاضر، فقط می‌توان آن را در محصولات انویدیا یافت. رادئون RX 5700 برای کاربرانی که به‌دنبال کارت گرافیکی توانمند به‌منظور اجرای بازی‌ها با بیشترین جزئیات در رزولوشن 1440P در سال‌های آینده هستند، محصولی ایدئال به‌شمار می‌رود. این محصول حتی از رقیب اصلی خودش، یعنی RTX 2060، توان بازدهی بیشتری دارد و همین موضوع باعث می‌شود که اگر اهمیت چندانی به رهگیری پرتو نمی‌دهید، باتوجه‌به قیمت و توان پردازشی، این کارت بهترین انتخاب ممکن باشد.

مشاهده قیمت همه فروشندگان

خرید از دیجی کالا

AMD Radeon RX 5600XT

AMD Radeon RX 5600 XT / رادئون ۵۶۰۰ ایکس تی

حدود قیمت: ۱۲/۵ میلیون تومان

رزولوشن هدف: 1080P و 1440P

توان بازدهی: ۸۷/۳ درصد

در بازه‌ی کارت‌های گرافیک میان‌رده، AMD با محصولات مجهز به معماری RDNA عملکرد رضایت‌بخش را درکنار قیمت مناسب به‌ارمغان می‌آورد. کارت گرافیک جدید و قدرتمند AMD 5600XT محصولی ایدئال برای تجربه‌ی تمامی عناوین روز دنیای بازی با رزولوشن 1080P به‌شمار می‌رود. توان پردازشی این کارت گرافیک ضمانت خوبی برای اجرای بی‌نقص بازی‌ها در این رزولوشن و با حداکثر تنظیمات گرافیکی در سال‌های پیش ‌رو است. البته حتما هنگام خرید این کارت گرافیک باید دقت کنید که محصول مدنظر از نمونه‌های اولیه نباشد و از بایوس سری دوم بهره‌مند باشد؛ چراکه AMD تنها چند روز قبل از عرضه‌ی جهانی این کارت گرافیک و برای شکست‌دادن انویدیا RTX 2060 با ارتقادادن بایوس این کارت گرافیک، توانست ارتقای عملکرد و بازدهی ۱۰ درصدی را به‌ارمغان بیاورد تا در سطح توان یکسان و البته قیمت ارزان‌تری درکنار RTX 2060 قرار بگیرد. در بین کارت‌ گرافیک‌های میان‌رده، RX 5600 XT می‌تواند یکی از گزینه‌های برتر ممکن باشد که برای تجربه‌ی بازی‌ها با رزولوشن 1440p و Full HD با نرخ فریم درخورملاحظه (حداقل ۶۰ فریم) و جزئیات حداکثری طراحی شده است. 

مشاهده قیمت همه فروشندگان

NVIDIA GeForce GTX 1660 Super

Nvidia GeForce GTX 1660 SUPER / انویدیا جی فورس ۱۶۶۰ سوپر

حدود قیمت: ۹ میلیون تومان

رزولوشن هدف: 1080P

توان بازدهی: ۶۹/۶ درصد

در‌صورتی‌که بودجه‌ی زیادی دراختیار ندارید یا 1080P را به‌عنوان رزولوشن هدف خود در نظر دارید، کارت گرافیک ۶ گیگابایتی انویدیا GTX 1660 Super از انتخاب‌های برتر است. این کارت گرافیک بهترین گزینه برای تجربه‌ی گیمینگ با وضوح و کیفیت Full HD یا همان 1080p است و قیمت ۹ میلیون تومانی آن هم دربرابر توان بازدهی کاملا مناسب است. GTX 1660 Super نیز ازجمله محصولاتی است که به‌لطف توان پردازشی درخورتوجهش، در سال‌های آینده می‌تواند وظایف سنگین پردازشی مثل اجرای بازی‌های روز را با جزئیات عالی در رزولوشن 1080P انجام دهد.

مشاهده قیمت همه فروشندگان

خرید از دیجی کالا

NVIDIA GeForce GTX 1650 Super

Nvidia GeForce GTX 1650 SUPER / انویدیا جی فورس ۱۶۵۰ سوپر

حدود قیمت: ۶ میلیون تومان

رزولوشن هدف: 1080P

توان بازدهی: ۵۸/۴ درصد

کارت گرافیک GTX 1650 فقط ۴ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی دارد؛ اما به‌لطف بهره‌وری از معماری Turing و با وجود ارائه‌ی توان پرداشی بسیار مناسب و اجرای بازی‌ها در رزولوشن 1080P، مصرف اندکی نیز به‌همراه دارد. پیش‌تر، RX 580 در این رده‌ی قیمتی از گزینه‌های برتر موجود در بازار کشورمان به‌شمار می‌رفت که با ۸ گیگابایت حافظه‌ی محصولی ایدئال برای تجربه‌ی بازی‌های در رزولوشن 1080p است. باوجوداین، متأسفانه فروش گسترده‌ی انواع ماین‌شده‌ی RX580 به‌جای محصولات نو و آکبند و افزایش قیمت چشمگیر این کارت گرافیک باعث شد تا GTX1650 Super را بتوان گزینه‌ی بهتری معرفی کرد. توان فریم‌دهی یکسان با RX580 در بازی‌ها و قابلیت‌های بهتر در امور ساخت محتوای ویدئویی و تصویری به‌لطف بهره‌وری از هسته‌های کودا و سخت‌افزار NVENC، کارت گرافیک انویدیا را به بهترین گزینه‌ی موجود در این رده‌‌ی قیمتی تبدیل می‌کند، حداقل تا زمانی‌که وضعیت فروش RX 580 در کشورمان اصلاح شود.

مشاهده قیمت همه فروشندگان

خرید از دیجی کالا

NVIDIA GeForce GTX 1650

انویدیا جی فورس GTX 1660 / Nvidia GeForce GTX 1660

حدود قیمت: ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

رزولوشن هدف: 1080P

توان بازدهی: ۴۰/۹ درصد

کارت گرافیک GTX 1650 تقریبا ۵۰ درصد توان بیشتری از کارت گرافیک محبوبی همچون GTX 1050 دارد. همین موضوع می‌تواند به‌خوبی نشانگر توان پردازشی مناسب این محصول در اجرای بازی‌ها در رزولوشن 1080P باشد. البته در نظر داشته باشید بعضی مواقع در بازی‌های AAA و تنظیمات گرافیکی حداکثر افت فریم و رسیدن به مرز ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه را تجربه خواهید کرد. بااین‌حال، برای اکثر بازی‌های این نسل و مشخصا نسل‌های قبلی می‌توانید نرخ میانگین ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه با جزئیات گرافیکی چشمگیر را از این کارت گرافیک خروجی بگیرید. ناگفته نماند ازآنجاکه در اواخر نسل هشتم بازی‌های ویدئویی هستیم و با انتشار بازی‌هایی نیازمند به گرافیک بیشتر، بهتر است چندان امیدی به عملکرد و بازدهی مطلوب این کارت گرافیک در آینده نداشته باشید. 

مشاهده قیمت همه فروشندگان

خرید از دیجی کالا

AMD Radeon RX560

rx 480

حدود قیمت: ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان

رزولوشن هدف: 1080P و HD

توان بازدهی: ۲۴/۱ درصد

شاید دلیل اصلی‌ای که کارت گرافیک‌های سری 500 شرکت AMD طرفداران زیادی دارد، قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه آن باشد که حداقل ۴۰ دلار با رقبای هم‌ترازشان در انویدیا فاصله دارند. کارت گرافیک RX560 درمقایسه‌با رقیب اصلی‌اش، یعنی 1650 انویدیا، چندان موفق عمل نمی‌کند و در وضوح 1080p و جزئیات زیاد، ضعف خود را در بازدهی نشان می‌دهد. برای اینکه بتوانید نتیجه‌ی مطلوب‌ی بگیرید چاره‌‌ای جز کاهش تنظیمات گرافیکی بازی‌ها و بسنده‌کردن به نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه را ندارید. باوجوداین، میانگین قیمت ۳/۵ میلیون تومانی برای RX560 با این قدرت پیشنهاد کاملا وسوسه‌کننده‌ای است و می‌توانید بسیاری از بازی‌های محبوب و سرگرم‌کننده‌ای مانند Fortnite یا PUBG یا Rainbow Six Siege را با نرخ فریم رضایت‌بخش و کیفیت مناسب تجربه کنید. 

مشاهده قیمت همه فروشندگان

خرید از دیجی کالا

NVIDIA GeForce  GT 1030

Nvidia Geforce GT 1030

حدود قیمت: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

رزولوشن هدف: HD

توان بازدهی: ۱۴/۹ درصد

کارت گرافیک ۲ گیگابایتی GT 1030 مناسب کاربرانی با بودجه‌ی کم است. این کارت گرافیک برای بازی‌های Esport و عناوینی مختلف با جزئیات و وضوح کم مناسب است و برای کاربری‌های عادی مثل ویرایش ساده‌ی تصاویر و ساخت محتوای سبک ویدئویی از گزینه‌های برتر محسوب می‌شود. این کارت گرافیک در دو مدل SDDR4 و GDDR5 در بازار عرضه شده است که نسخه‌ی GDDR5 از اختلاف سرعت حافظه‌ی دوبرابری بهره می‌برد و توصیه می‌کنیم که درصورت خرید این کارت، نوع حافظه‌ی نسل جدید آن را انتخاب کنید. اگر به‌دنبال ارزان‌ترین و درعین‌حال مقرون‌به‌صرفه‌ترین کارت‌ گرافیک بازار کشورمان هستید، انویدیا GT 1030 بهترین گزینه‌ی موجود است.

مشاهده قیمت همه فروشندگان

خرید از دیجی کالا

دیدگاه شما درباره‌ی کارت‌های گرافیک معرفی‌شده چیست؟ اگر محصول دیگری می‌شناسید که در این فهرست از قلم افتاده است، لطفا در بخش نظرات آن را به ما معرفی کنید. 


اینستاگرام دیجیتال

تلگرام دیجیتال

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋