کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

هواوی احتمالا امسال یک گوشی تاشدنی ارزان قیمت عرضه می کند

هواوی احتمالا امسال یک گوشی تاشدنی ارزان‌قیمت عرضه می‌کند

براساس جدیدترین اخبار، هواوی که پیش‌تر موفق‌به تولید گوشی‌های تاشدنی میت X و میت Xs شده است قصد دارد طی سال جاری میلادی مدل ارزان‌قیمت آن‌ها را روانه‌ی بازار کند.

هواوی یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که به‌طور جدی در بازار گوشی‌های تاشدنی ورود کرد. چینی‌ها تاکنون توانسته‌اند دو گوشی تاشدنی با نام‌های میت ایکس و میت ایکس‌اس روانه‌ی بازار کنند؛ این دستگاه‌ها به‌هنگام تا شدن فرم فکتوری شبیه‌به گوشی‌های عادی دارند و اگر آن‌ها را باز کنید به صفحه‌ای بزرگ در حد و اندازه‌ی تبلت‌ها دست پیدا خواهید کرد. هواوی گوشی‌های تاشدنی خود را با قیمت بسیار بالا روانه‌ی بازار کرده است و هرکسی توانایی تهیه‌ی آن‌ها را ندارد. برای مثال می‌توانیم به مدل Xs اشاره کنیم که با قیمت حدودا ۲٬۷۰۰ دلار در بازار عرضه شد. با همه‌ی این‌ها به‌نظر می‌رسد هواوی قصد دارد در آینده‌ای نه‌چندان دور گوشی تاشدنی به‌نسبت ارزان در دسترس قرار دهد.

راس یانگ، مدیرعامل شرکت Display Supply Chain Consultants است که پیش‌تر به‌خاطر افشای اطلاعات مربوط‌به گلکسی فولد ۲ نام او را شنیده بودیم؛ به‌نظر می‌رسد یانگ به جزئيات گوشی‌های تاشدنی هواوی نیز دسترسی پیدا کرده است.

مدیرعامل Display Supply Chain Consultants در مصاحبه‌ای جدید با کانال یوتیوب GregglesTV مدعی شده است که هواوی روی نوعی گوشی تاشدنی که به سمت درون تا می‌شود، کار می‌کند. ناگفته نماند دستگاه‌های تاشدنی فعلی هواوی یعنی میت X و میت Xs به‌سمت خارج تا می‌شوند. این موضوع نشان می‌دهد هواوی به زبان طراحی جدید برای گوشی‌های تاشدنی خود فکر می‌کند. بر این اساس احتمال می‌دهیم مدل ارزان‌قیمت گوشی تاشدنی هواوی به گلکسی فولد و گلکسی Z فلیپ (ازلحاظ نحوه‌ی تا شدن) شبیه باشد. 

راس یانگ در مصاحبه‌ی جدید خود می‌گوید: «ما اعتقاد داریم هواوی روی گوشی تاشدنی با دو نوع فرم فاکتور کار می‌کند که هردوی آن‌ها به‌سمت داخل تا می‌شوند؛ یکی از آن‌ها قرار است به‌فرم کتاب تا شود و دیگری فرمی پوسته‌صدفی (Clamshell) داشته باشد. ما همچنین اعتقاد داریم هواوی در تلاش است در مدل پوسته‌صدفی به استفاده از شیشه‌ای فوق باریک روی بیاورد. با همه‌ی این‌ها احتمال می‌دهیم هواوی بخواهد طی سال جاری میلادی یک گوشی تاشدنی که شبیه‌به کتاب تا می‌شود روانه‌ی بازار کند. همچنین انتظار داریم گوشی تاشدنی جدید هواوی قیمتی بسیار کمتر [از نسل‌های فعلی] داشته باشد». راس یانگ در ادامه‌ی سخنان خود می‌گوید هواوی سفارش تولید ۵۰۰ هزار واحد از گوشی تاشدنی بعدی خود را ثبت کرده است. یانگ می‌گوید این گوشی احتمال دارد به دستگاه مهم و بزرگ بعدی در بازار تاشدنی‌ها تبدیل شود.

مدیرعامل Display Supply Chain Consultants افزون‌بر این موارد در مصاحبه‌ی جدید خود اعلام می‌کند که گوشی تاشدنی جدید هواوی احتمالا در سپتامبر (شهریور و مهر ۱۳۹۹) یا اکتبر (مهر و آبان ۱۳۹۹) عرضه خواهد شد. بدین ترتیب احتمالا چینی‌ها قصد دارند گوشی تاشدنی جدید خود را به‌همراه خانواده‌ی میت ۴۰ رونمایی کنند؛ زیرا هواوی گوشی‌های جدید سری میت را به‌طور معمول در بازه‌ی زمانی موردبحث معرفی می‌کند.

در حال حاضر مشخص نیست که دستگاه تاشدنی بعدی هواوی قرار است تا چه حد ارزان‌تر از میت Xs باشد. البته در نظر داشته باشید گوشی بعدی هواوی حتی اگر ۲٬۰۰۰ یورو هم قیمت داشته باشد، ارزان‌تر از میت Xs به‌حساب می‌آید. بنابراین به‌طور کلی واژه‌ی «ارزان» در اینجا در مقایسه‌با مدل پیشین استفاده می‌شود. این یعنی گوشی تاشدنی بعدی هواوی در هر صورت قیمت بالایی خواهد داشت.

البته گوشی موردبحث احتمالا قرار نیست تنها دستگاه تاشدنی باشد که با قیمتی ارزان‌تر نسبت‌به نسل فعلی روانه‌ی بازار می‌شود. برخی رسانه‌ها به‌نقل از منابع آگاه مدعی شده‌اند که سامسونگ نیز روی مدل ارزان‌تر گلکسی فولد کار می‌کند. سامسونگ یکی از اصلی‌ترین بازیگران بازار گوشی‌های تاشدنی است و پس از رویول به دومین شرکت دنیا تبدیل شد که چنین دستگاهی معرفی می‌کند. مشکلات گلکسی فولد و البته قیمت بالای آن باعث شدند میزان استقبال از این گوشی سامسونگ چندان بالا نباشد؛ بااین‌حال سامسونگ همچنان دست از تلاش برنمی‌دارد و قصد دارد نسل‌به‌نسل گوشی‌های تاشدنی را از جوانب مختلف بهبود دهد. گفته می‌شود گلکسی فولد جدید سامسونگ قرار است قیمتی در حدود ۱٬۰۹۹ دلار داشته باشد. ناگفته نماند کره‌ای‌ها نسل اول گلکسی فولد را با قیمت ۱٬۹۸۰ دلار روانه‌ی بازار کرده بودند.

راس یانگ در ادامه‌ی سخنان خود می‌گوید شیائومی نیز قصد دارد به‌زودی در بازار گوشی‌های تاشدنی ورود کند. البته این نخستین باری نیست که اخبار مربوط‌به تولید گوشی تاشدنی توسط شیائومی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد. این شرکت چینی سال گذشته ویدئویی از گوشی تاشدنی خود منتشر کرده بود که جذابیت زیادی داشت و کاربران از آن استقبال کردند. گوشی تاشدنی به‌نمایش‌درآمده در ویدئوی موردبحث برخی تفاوت‌های اساسی با دیگر تاشدنی‌ها داشت. در حال حاضر مشخص نیست که شیائومی قصد دارد گوشی تاشدنی خود را با چه فرم فاکتوری بسازد؛ بااین‌حال امیدوار هستیم این شرکت چینی دستگاهش را به‌شکلی منصفانه قیمت‌گذاری کند.

شما کاربران دیجیتال چه دیدگاهی درمورد ادعاهای راس یانگ دارید؟

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی هواوی نیاز دارید را در بخش محصولات دیجیتال بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های هواوی و برند آنر در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋