نسخههای اسپرت بنزینی، دیزلی و پلاگین هیبرید از پرفروشترین هاچبک دنیا، اواسط سال ۲۰۲۰ تولید انبوه میشوند. این خودروها، تنوع محصولات مرتبط با نسل جدید فولکس واگن گلف را افزایش میدهند.
بهزودی، جشن تولد ۴۶ سالگی فولکس واگن گلف برگزار خواهد شد. نسل اول این مدل، اردیبهشتماه سال ۱۳۵۳ به نمایش درآمد. تا امروز، معمولا گلف در صدر جدول پرفروشترین خودروهای هاچبک دنیا بوده است. نسل هشتم این محصول، در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد.
مشابه سالهای گذشته، نسخههای اسپرت گلف با کد GT تولید میشوند. مدلهای بنزینی، دیزلی و هیبرید این مجموعه بهترتیب، GTI، GTD و GTE نام دارند. برخلاف پیشبینیهای غیررسمی، فولکسواگن عرضه گلف نسل هشتم با پیشرانه گازوئیلسوز را طی سالهای آینده ادامه خواهد داد. مدل GTE نیز طبق معمول با فناوری پلاگین هیبرید ارائه خواهد شد تا در آینده نزدیک، نسخه تمام برقی eGolf رونمایی شود.
نسل جدید از نسخه اسپرت گلف، قدرت بیشتری نسبت به مدل قبلی خواهد داشت. طبق سنت فولکسواگن، خودروهای سری GTI با خط قرمز بین چراغها و کد مشخصه در سمت چپ جلوپنجره شناخته میشوند. مدل ۲۰۲۱ گلف GTI، با هواکش مشبک و حفرههای ۶ ضلعی در سپر تولید خواهد شد تا تفاوت خود با مدل استاندارد را نشان دهد. این خودرو مجهز به مهشکنهای مدرن LED با ساختار ۵ گانه در طرفین، اگزوزهای دوگانه و رینگهای اسپرت سفارشی در اندازههای ۱۷ تا ۱۹ اینچ تولید خواهد شد.
روبروی راننده، نمایشگر تمام رنگی ۱۰/۲۵ اینچ قرار دارد. وسط داشبورد هم، نمایشگر ۱۰ اینچ برای استفاده از ناوبری ماهوارهای و امکانات سرگرمی نصب شده که برای یک خودروی هاچبک، فراتر از انتظار است. راننده گلف GTI میتواند، ۳۰ رنگ مختلف را برای پنل پشت فرمان انتخاب کند. صندلیها مزین به خط دوختهای قرمز، اسپرت و متفاوت از مدل استاندارد هستند. نور ملایم داخل کابین هم، ترکیبی از قرمز و آبی خواهد بود. در مقایسه با نسل هفتم، GTI جدید کلیدهای کمتری در کنسول میانی دارد و ضمن استفاده از نمای چهارگوش برای دکمهها، دستهدندهی کوچکتری خواهد داشت.
مشابه نسل قبل، مدل ۲۰۲۱ گلف GTI هم مجهز به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ خواهد بود؛ اما ۱۵ اسببخار قویتر خواهد شد. نسخه مخصوص بازار اروپا، ۲۴۵ اسببخار قدرت و ۳۷۰ نیوتنمتر گشتاور خواهد داشت. این محصول با جعبهدنده دستی ۶ سرعته یا ۷ سرعته خودکار دبل کلاچ DSG قابل سفراش خواهد بود. هنوز اطلاعات دقیقی از تواناییهای فنی مدل ۲۰۲۱ گلف GTI منتشر نشده است اما میتوان مطمئن بود، عملکردی نزدیک به نسل قبلی با سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت ۶/۴ ثانیه و نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت داشته باشد.
نمای بیرونی نسخه دیزلی گلف GT، تفاوت خاصی با مدل بنزینی ندارد. مدل گازوئیلی، فاقد خط قرمز بین چراغهای جلو خواهد بود و طبیعتا، کد GTD در جلوپنجره خواهد داشت.
پیشرانهی ۲ لیتری توربودیزل، مثل سالهای گذشته روی GTD نصب خواهد شد تا نسبت به مدل بنزینی، مصرف سوخت و آلایندگی کمتری فراهم کند. این خودرو، قدرت ۱۹۷ اسببخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتنمتر خواهد داشت. گلف GTD، فقط با جعبهدنده ۷ سرعته خودکار مجهز به دبل کلاچ و فناوری DSG تولید میشود. نسل قبلی این خودرو با پیشرانه ۱۸۴ اسببخار، سرعتگیر صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۷/۵ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۴/۷ لیتر گازوئیل استاندارد اروپا در ۱۰۰ کیلومتر فراهم میکرد.
مدل پلاگین هیبرید فولکس واگن گلف ۲۰۲۱، یک خط ملایم آبی رنگ در فضای بین چراغهای جلو خواهد داشت تا نسبت به دیگر نسخههای گلف، متفاوت باشد. این رنگ، در قسمتهای مختلف کابین و نورپردازی داخلی نیز استفاده خواهد شد.
گلف GTE از ترکیب پیشرانه ۱/۴ لیتر بنزینی توربوشارژ با قدرت ۱۴۷ اسببخار و موتور برقی ۱۱۴ اسببخار استفاده میکند تا مجموع قدرت ۲۶۱ اسببخار با گشتاور ۴۰۰ نیوتنمتر فراهم شود. این خودرو میتواند تا مسافت ۶۰ کیلومتر را بینیاز از بنزین و با تکیه بر باتریها ۱۳ کیلووات ساعت، طی کند. نهایت سرعت گلف GTE در حالت تمام برقی، ۱۳۰ کیلومتربرساعت خواهد بود.
قیمت نهایی نسخههای مختلف گلف GT هنوز اعلام نشده است. این خودروها در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ با انتشار اطلاعات تکمیلی رونمایی خواهند شد. مدلهای دیزلی GTD و پلاگین هیبرید GTE، در بازارهای خارج از اروپا عرضه نمیشوند. باتوجه به نسخههای پیشین، آستانه قیمت گلف GTI جدید در بازار جهانی، احتمالا حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار خواهد بود.
پاسخ ها