سرویس آمازونموزیک با گذاشتن گزینههای مختلف پیش روی مشترکین، توانسته فاصلهی خود از اپلموزیک و اسپاتیفای را کمتر کند.
با اینکه سرویس استریم موسیقی آمازون موزیک به اندازهی اپلموزیک و اسپاتیفای پر سروصدا نبوده و توجههای کافی را به خود جلب نکرده است، اما این سرویس هنوز به سرعت در حال رشد بوده و با ارقام غافلگیرکنندهای در حال تقابل با سایر رقبا است. آمازون میگوید سرویس موسیقی شرکت مذکور توانسته بیش از ۵۵ میلیون کاربر را جذب خود کند.
اگر آمازون بخواهد اسپاتیفای را در رقابت کنار بزند، هنوز راه طولانی در پیش دارد. براساس بیشتر گزارشهایی که اخیرا منتشر شده است، اسپاتیفای در ماه سپتامبر گذشته مجموعا و بهصورت ماهانه ۲۴۸ میلیون کاربر دارد که ۱۱۳ میلون نفر از آنها با پرداخت پول، حق اشتراک سرویس یادشده را خریداری کردهاند. اپل نیز آخرین بار تعداد مشترکان سرویس اپلموزیک را بیش از ۶۰ میلیون نفر اعلام کرد، بنابراین آمازون با سرعت و به تدریج در حال رسیدن به جایگاه اپل است. رئیس آمازون موزیک، استیو بوم، به روزنامهی فاینشنالتایمز گفته است:
آمازون در رابطه با آمار چندان پرحرف نیست. [با این حال] ما حس کردیم که رسیدن به این مرحله، آنقدر ارزش دارد که دربارهی آن صحبت کرد.
آمازونموزیک بخش بزرگی از این موفقیت را مدیون فاکتور بزرگ خود، یعنی تطبیقپذیری سرویس مذکور است. درجات مختلفی برای این سرویس استریم موسیقی وجود دارد که سبب شده تا آمازونموزیک سوار بر محبوبیت عظیم حق اشتراک سرویس آمازونپرایم شود؛ سرویسی که برای بسیاری از افراد تبدیل به یک ویژگی ضروری شده است. یکی از دلایل دیگر محبوبیت این سرویس، درهمتنیدگی آن با در دستیار صوتی آمازون، الکسا است. قابلیتهای زیر، از گرانترین تا موارد رایگان، گزینههای هستند که کاربران برای استفاده از سرویس آمازون موزیک توانایی انتخابشان را دارند:
۵ رده برای آمازونموزیک در دسترس است و آمازون برای رسیدن به ۵۵ میلیون کاربر، در حال جذب مشتری در تمامی این ردهها است. همچنین رشد بینالمللی این سرویس نیز بهنظر قوت گرفته است. در بخشی از اخبار منتشرشده توسط آمازون آمده است:
آمازونموزیک در کشورهای ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و ژاپن نزدیک به ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده و در کشورهای جدیدتری که ما در آن حضور پیدا میکنیم مانند فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و مکزیک این مقدار بیش از دوبرابر بوده است.
بیشتر رقبای آمازون، حداکثر دو گزینهی رایگان و پولی را در اختیار کاربران قرار میدهند، اما طبق معمول آمازون در حال تنوع بخشیدن به بازار بوده و امیدوار است تمامی شنوندگان موسیقی را جذب کند.
پاسخ ها