کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

کانالیس: سال آینده ۲۰۰ میلیون دستبند هوشمند عرضه خواهد شد

مؤسسه‌ی پژوهشی کانالیس به‌تازگی از انتظارات خود برای بازار دستبند هوشمند و هدفون توگوشی تمام‌بی‌سیم در سال آینده‌ی میلادی پرده برداشته است. 

بر اساس داده‌های منتشرشده توسط مؤسسه‌ی پژوهشی کانالیس (Canalys) شرکت‌های گوشی‌ساز طی چند وقت اخیر به ‌شکلی جدی‌ در حال افزایش تنوع محصولات خود بوده‌اند و در بازارهایی غیر از گوشی‌ هوشمند نیز ورود کرده‌اند. کانالیس می‌گوید شرکت‌های گوشی‌ساز به ساخت دستبند هوشمند و هدفون‌ استریوی تمام‌بی‌سیم (TWS) علاقه‌ی ویژه‌ای نشان داده‌اند.

بنابه گفته‌ی کانالیس، بازار وسایل جانبی هوشمند تا پایان سال ۲۰۲۰ به رشد سالانه‌ی ۳۲ درصدی می‌رسد تا رکوردی جدید ثبت شود. همچنین پیش‌بینی شده است که در پایان سال ۲۰۲۱ شاهد رشد ۲۸ درصدی بازار وسایل جانبی هوشمند نسبت‌ به سال ۲۰۲۰ باشیم. آن‌طور که تحلیلگران کانالیس تخمین می‌زنند، مجموع دستبندهای هوشمند و هدفون‌های استریوی تمام‌بی‌سیم عرضه‌شده در سال ۲۰۲۱ به ۵۵۸ میلیون واحد و در پایان سال ۲۰۲۴ به ۷۶۰ میلیون واحد می‌رسد. 

میزان رشد بازار دستبند هوشمند و هدفون بی سیم از نگاه کانالیس / Canalys در سال ۲۰۲۰

بر اساس گفته‌های سینتیا چن، از تحلیلگران کانالیس، دستبند هوشمند و هدفون‌ توگوشی (ایرباد) توانستند سریع‌تر از گوشی‌ هوشمند از چالش‌های ایجادشده بر اثر دنیاگیری ویروس کرونا عبور کنند و به شرایط پایدار بازگردند. سینتیا چن می‌گوید دلیل اصلی این است که بازار دستبند هوشمند و هدفون توگوشی با پدیده‌ای اقتصادی مواجه شده است که «اثر رژ لبی» (Lipstick Effect) نامیده می‌شود.

اثر رژ لبی نوعی تئوری است که می‌گوید هنگام ایجاد بحران اقتصادی، مردم به تهیه‌ی کالاهای لوکسِ کم‌هزینه‌تر تمایل نشان می‌دهند؛ برای مثال میزان خرید کت‌ خز گران‌قیمت کاهش می‌یابد و شاهد افزایش تقاضا برای رژ لب‌ گران‌قیمت خواهیم بود. سینتیا چین این مفهوم را به بازار دستبند هوشمند و هدفون‌ تمام‌بی‌سیم تعمیم می‌دهد و می‌گوید مردم پس از آغاز دنیاگیری ویروس کرونا تمایل کمتری به کالای گران‌تر (گوشی‌ هوشمند) نشان دادند و سراغ خرید کالاهای ارزان‌تر (دستبند و هدفون) رفتند؛ زیرا در پی دنیاگیری کووید ۱۹ افراد زیادی کار خود را از دست دادند.

از زمان آغاز همه‌گیری کرونا، میزان توجه به سلامتی بدن به ‌شکلی محسوس افزایش پیدا کرد و افراد زیادی مشغول ورزش در خانه شدند. مردم برای نظارت روی فعالیت ورزشی خود به گجت‌هایی نظیر دستبند هوشمند نیاز پیدا کردند و همین موضوع میزان فروش محصولات این بازار که متعلق‌ به شرکت‌هایی مثل شیائومی، گارمین، فیت بیت و هوامی (مالک امیزفیت) است افزایش پیدا کرد. 

با نگاهی به نحوه‌ی تقسیم‌بندی بازار از نگاه مؤسسه‌ی کانالیس، متوجه می‌شویم در سال جاری میلادی اکثر وسایل جانبی هوشمند در بازار آمریکای شمالی به ‌فروش رسیده‌اند. در رتبه‌های بعدی به‌ ترتیب چین بزرگ (سرزمین اصلی چین، هنگ کنگ، ماکائو و تایوان) و اروپا قرار دارند.

کانالیس می‌گوید زمانی‌که ساکنین مناطقی که ازلحاظ مالی وضعیت بهتری دارند به وضعیت عادی بازگردند، نحوه‌ی تقسیم‌بندی بازار دست‌خوش تغییر می‌شود. به‌ادعای کانالیس، در عرض پنج سال، منطقه‌ی آسیا-اقیانوسیه به دومین خریدار بزرگ وسایل جانبی هوشمند در دنیا تبدیل می‌شود. کانالیس اعتقاد دارد که در آن زمان چین بزرگ در رتبه‌ی نخست جای می‌گیرد و آمریکای شمالی و اروپا با فاصله‌ای محسوس، پایین‌تر از آسیا-اقیانوسیه حضور خواهند داشت. 

وضعیت بازار وسایل جانبی هوشمند تا سال ۲۰۲۴ از نگاه کانالیس / Canalys

سینتیا چن می‌گوید شرکت‌های چینی از زیرساخت‌ها و منابع لازم برای ارائه‌ی محصولات بسیار متنوعی  برخوردار هستند؛ به‌خصوص دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه که به‌طور معمول توسط کاربران محلی به ‌شکلی در خور توجه مورد استقبال قرار می‌گیرند. صادرات محصولات از چین، به این کشور و دیگر کشورهای آسیایی کمک خواهد کرد فروش خود را بهبود دهند و هزینه‌ها را نسبت به بازارهای غربی، همچنان پایین‌ نگه دارند. 


اینستاگرام دیجیتال

تلگرام دیجیتال

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋