برای ساخت خودرو عضلانی و قدرتمند دوج چلنجر با رینگ های سفارشی ۳۴ اینچی هشت ماه زمان و ۱۰۰ هزار دلار هزینه صرف شده است.
کوری جونز فردی است که پشتپردهی طرح سفارشی و جنجالی برای دوج چلنجر RT مدل ۲۰۱۷ قرار دارد. او قبل از این هم شورولت کامارو با رینگهای ۳۲ اینچی ساخته بود. رینگهای سفارشی ۳۴ اینچی با مارک شخصی جونز هستند و حتی در قسمت جلوپنجره نیز میتوان نشان مخصوص او را مشاهده کرد.
جونز مدیریت شرکت Crusader Customs را در ایلینویز آمریکا برعهده دارد که در آن به ساخت خودروهای سفارشی مشغول هستند. برای نصب چرخهای ۳۴ اینچی روی دوج چلنجر، گِلگیرهای آن تعویض و برای زیبایی بیشتر، چلنجر به رنگ آبی تیره رنگآمیزی شد. چراغ ستارهای زیادی در سقف کابین مانند رولزرویس نصب شده است، با این تفاوت که تغییر رنگ میدهند و فقط تکرنگ نیستند. صندوق عقب این خودرو با سیستم حرفهای پر شده است. جونز میگوید درمجموع برای ساخت این خودرو ۱۰۰ هزار دلار هزینه شده است.
در تصاویر و ویدئوهای این خودرو به تغییرات و بهروزرسانیهای فنی و مکانیکیاش اشارهای نشده؛ اما زمان زیادی صرف شده است تا این خودرو برای کارهای روزانه و عادی کاملا کاربردی باشد. انواع خودروها با چرخهای بزرگ و غیرعادی تولید شده است که جذابیت فراوانی دارند؛ اما باید در نظر بگیریم این خودروها از قابلیت رانندگی واقعی برخوردار هستند یا خیر. بااینهمه، این خودرو بهگفتهی سازنده برای هر دو کاربرد عادی و مسابقه و نمایشی بهراحتی کاربردی است.
جونز با چلنجر خاصش در مسابقه دِرَگ ۴۰۰ متر هم شرکت کرده که تماشای رقابت سرعت با رینگهای ۳۴ اینچی بسیار جالب است. چرخهای بزرگ مطابق سلیقهی همه نیست؛ اما هیچکسی نمیتواند منکر اشتیاق و خلاقیت موجود در ساخت خودروهای سفارشی باشد.
پاسخ ها