کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید

اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر
توسط ۶۵ نفر دنبال می شود
 ۱۴ نفر را دنبال می کند

T Mobile به ۱۰ میلیون خانواده آمریکایی اینترنت رایگان ارائه می دهد

تی-موبایل با انتشار بیانیه‌ای برنامه‌های خود را برای ارائه‌ی اینترنت رایگان به ۱۰ میلیون خانواده‌ی آمریکایی تشریح کرد. یکی از اهداف اصلی این پروژه ارائه‌ی اینترنت به دانش‌آموزان برای کلاس‌های آنلاین است. 

سال گذشته، جان لیگیر، مدیرعامل اپراتور بزرگ تی-موبایل (T-Mobile) وعده داد که شرکت تحت مدیریتش اینترنت رایگان دراختیار ۱۰ میلیون خانوار آمریکایی قرار می‌دهد تا بدین‌وسیله قدم مثبتی در راستای ازبین‌بردن مفهومی تحت عنوان Homework Gap بردارد. در زبان انگلیسی Homework Gap یا «فاصله‌ی طبقاتی تکالیف مدرسه» به چالش‌هایی اشاره می‌کند که دانش‌آموزان به‌دلیل عدم دسترسی به اینترنت، به‌منظور انجام تکالیف‌شان با آن‌ها مواجه هستند؛ درواقع تی-موبایل در تلاش است با ارائه‌ی اینترنت رایگان به ۱۰ میلیون خانوار آمریکایی، دانش‌آموزان بیشتری را قادر سازد که تکالیف‌شان را به‌کمک منابع مفیدی که در اینترنت پیدا می‌شود انجام دهند.

البته در آن زمان جان لیگیر گفت این وعده درصورتی عملی می‌شود که فرایند ادغام دو اپراتور بزرگ تی-موبایل و اسپرینت به‌اتمام برسد. حال که طبق گفته‌ی رسانه‌های رسمی دو اپراتور بزرگ حاضر در آمریکا با یکدیگر ادغام شده‌اند، شرکتی که درنتیجه‌ی ادغام آن‌ها ایجاد می‌شود به‌صورت رسمی پروژه‌ی راه‌اندازی اینترنت رایگان برای ۱۰ میلیون خانوار را آغاز کرده. این پروژه‌ که با نام Project 10Million شناخته می‌شود قطعا توجهات زیادی را به‌خود جلب خواهد کرد. تی‌-موبایل در همین راستا اطلاعیه‌ای منتشر کرد تا نحوه‌ی عملکرد این پروژه را تشریح کند. 

تی-موبایل در بیانیه‌ی جدید خود می‌گوید ۱۰٫۷ میلیارد دلار در طول ۱۰ سال عمر پروژه‌ی موردبحث به آن اختصاص می‌دهد. تی-موبایل می‌گوید اینترنت رایگان را برای تمامی دانش‌آموزانی که عضوی از NSLP (برنامه‌ی ملی ناهار مدارس آمریکا) هستند و خانواد‌ه‌ای کم‌درآمد دارند دردسترس قرار می‌دهد. ناحیه‌های مختلف کشور آمریکا که مدارس را در خود گنجانده‌اند می‌توانند درخواست رسمی برای اینترنت رایگان تی-موبایل ثبت کنند. در روند انجام کار، مدارس صرفا زیپ‌کد (نوعی کد پستی) دانش‌آموزان را به تی‌-موبایل ارائه می‌دهند تا این شرکت بررسی کند که امکان ارائه‌ی اینترنت رایگان در آن منطقه وجود دارد یا نه. وظیفه‌ی توزیع هات‌اسپات مربوط به اینترنت رایگان برعهده‌ی مدارس است و متخصصان تی-موبایل برای راه‌اندازی سرویس کمک‌رسانی خواهند کرد و پشتیبانی فنی ارائه خواهند داد. 

تی-موبایل در اطلاعیه‌ی خود گفت همین‌که درخواست یک منطقه موردپذیرش واقع شد (روند تأیید درخواست ممکن است ساعت‌ها طول بکشد)، مدرسه می‌تواند به هر دانش‌آموز هات‌اسپاتی اختصاصی به‌همراه ۱۰۰ گیگابایت اینترنت در طول هر سال ارائه دهد (یا حدودا هشت گیگابایت در هر ماه). امروزه دنیاگیری ویروس کرونا باعث شده بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان در سراسر دنیا به تماس ویدئویی برای حضور در کلاس نیاز پیدا کنند؛ مدارس آمریکا نیز به‌تازگی بر بستر سرویس‌های ارتباطی بازگشایی شده‌اند و اکثر آن‌ها برای برقراری ارتباط با دانش‌آموزان از Zoom استفاده می‌کنند.

هشت گیگابایت اینترنت ماهانه برای دانش‌آموزانی که در طول روز، ساعت‌ها باید در Zoom حضور داشته باشند چندان زیاد نیست. در همین راستا مدارس می‌توانند کمک‌هزینه‌ی دریافتی ازسوی تی-موبایل (حدودا ۵۰۰ دلار به‌ازای هر دانش‌آموز در سال) را برای تهیه‌ی پلن‌های تخفیف‌خورده‌ی تی-موبایل خرج کنند؛ سرویس‌های موردبحث تی-موبایل ۱۰۰ گیگابایت اینترنت را به‌صورت ماهانه به‌ازای ۱۲ دلار به مدارس ارائه می‌دهند. به‌علاوه اگر ۱۵ دلار پرداخت شود، اینترنت نامحدود دردسترس مدارس قرار می‌گیرد. تی-موبایل همچنین تبلت و لپ‌تاپ را با قیمتی مشخص دراختیار آن‌ها قرار می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود کمتر از قیمت این محصولات در بازار باشد. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تمامی مناطقی که در آن‌ها مدرسه وجود دارد کلاس آنلاین برگزار نمی‌کنند، بااین‌حال بر اساس آنچه رسانه‌ی معتبر CNN می‌نویسد، ۱۳ مورد از بزرگ‌ترین مناطقِ مدرسه‌ای حاضر در ایالات متحده‌ی آمریکا اعلام کرده‌اند که طبق برنامه‌ریزی قبلی قصد دارند سال تحصیلی جاری را صرفا به‌صورت آنلاین برگزار کنند. تلاش‌های جدید تی-موبایل در نگاه اول نمی‌تواند به تمامی دانش‌آموزان کمک‌رسانی کند، بااین‌حال اقدامات انجام‌شده توسط این شرکت، تحسین‌برانگیز است. یک نهاد پژوهشی تخمین می‌زند که حدودا ۱۶٫۹ میلیون کودک از اتصال اینترنتی لازم برای حضور در کلاس‌های آنلاین بهره‌مند نیستند.

برخی رسانه‌ها می‌گویند که عدد ۱۰٫۷ میلیارد دلاری اعلام‌شده توسط تی-موبایل ممکن است بیشتر از بودجه‌ای باشد که در واقعیت اختصاص داده می‌شود. با همه‌ی این‌ها پروژه‌ای که تی-موبایل راه‌اندازی کرده به‌وضوح آثار مثبت زیادی برای خانواده‌های کم‌درآمد دارد. میزان تأثیرگذاری این پروژه در دنیای امروز بسیار بیشتر از زمانی است که پروژه به‌صورت اولیه در سال گذشته‌ی میلادی معرفی شد. مدیرعامل تی‌موبایل ضمن اشاره به اهمیت‌های پروژه‌ی موردبحث در شرایط فعلی می‌گوید ماجرا صرفا به برقراری ارتباط با معلم ازطریق ایمیل خلاصه نمی‌شود و در دنیای امروز اگر نتوانید به اینترنت وصل شوید، خبری از مدرسه نیست. 


اینستاگرام دیجیتال

تلگرام دیجیتال

کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید
کلیک🖱️ فناوری و تکنولوژی‌های جدید اخبار کامپیوتر و سخت‌افزار، بررسی فناوری‌های جدید، خبر فناوری اطلاعات IT، گجت‌های تازه، دنیای موبایل، اینترنت و شبکه، امنیت، سیستم عامل، آموزش کامپیوتر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋