cellphone-accessories

cellphone-accessories

پاوربانک چند بار می تواند گوشی را شارژ کند؟

 

هنگام در نظر گرفتن انتخاب یک پاوربانک، این معمولاً مهمترین مسئله است. جای تعجب نیست - همه می خواهند بدانند انرژی آنها در سفر چقدر طول می کشد. با این حال، بسیاری از مردم نمی دانند که چگونه تعداد شارژهای کاملی را که می توانید از یک پاوربانک دریافت کنید، محاسبه کنید .

این ارقام از کجا می آیند؟ تعداد دفعاتی که می توانید یک گوشی را با استفاده از یک پاوربانک خاص شارژ کنید تحت تأثیر عوامل مختلفی است.  در ادامه هر یک از این عوامل را مورد بررسی قرار می دهیم:

 

1. ظرفیت باتری تلفن

تفاوت در اندازه باتری می تواند بسیار زیاد باشد. کوچکترین باتری های مورد استفاده در تلفن های قدیمی تر می توانند کمتر از 1000 میلی آمپر ساعت داشته باشند، در حالی که بزرگترین باتری ها 4000-5000 میلی آمپر ساعت هستند. تلفن های هوشمند فعلی اغلب دارای باتری هایی در محدوده 2000-3000 میلی آمپر ساعت هستند. با این حال، یادآوری این نکته مهم است که ظرفیت کل باتری با استفاده کاهش می‌یابد. بسته به تعداد چرخه های انجام شده، پس از یک سال ظرفیت باتری می تواند بیش از ده درصد نسبت به مقدار اولیه آن کاهش یابد. اگر به اصل مطلب برگردیم، همبستگی در اینجا ساده است - هرچه باتری کوچکتر باشد، یک پاوربانک شارژ بیشتری ارائه می کند.

 

2. ظرفیت پاوربانک

همانند ظرفیت باتری های تلفن، ظرفیت پاوربانک نیز بر حسب میلی آمپر ساعت (mAh) بیان می شود. بنابراین، اگر باتری شما 3000 میلی آمپر ساعت باشد، یک پاوربانک با ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت باید به راحتی گوشی شما را 3 بار شارژ کند، درست است؟

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، موضوع بسیار پیچیده تر از این است.
اول از همه، باید در نظر داشته باشید که ظرفیت اسمی سلول های تشکیل دهنده یک پاوربانک با ظرفیت خروجی واقعی قابل استفاده برابر نیست. این به این دلیل است که ولتاژ یک سلول در محدوده 4,2 ولت - 3,0 ولت به ولتاژ مورد نیاز برای شارژ USB که 5 ولت است و در مورد شارژ سریع - 9 ولت و 12 ولت تبدیل می شود. این تبدیل همیشه با ضررهای خاصی صورت می گیرد. برای محاسبه برآورد، می توان فرض کرد که محصولات با نام تجاری دارای رتبه کارایی در سطح حداقل 90٪ هستند. پس چگونه می توان آن را به طور دقیق محاسبه کرد؟

 

معادله محاسبه تعداد شارژ احتمالی تلفن پاوربانک:


با فرض اینکه تجهیزات جدیدی دارید و در هنگام شارژ زیاد از تلفن خود استفاده نمی کنید، می توانید از معادله زیر استفاده کنید:

جایی که: PBC ظرفیت
پاوربانک TBC ظرفیت باتری تلفن است

ظرفیت باتری تلفن در ضریب 1.1 ضرب میشود تا مصرف انرژی یک تلفن در حال کار محاسبه شود که حدود 10٪ ظرفیت باتری تخمین زده می شود.
پس چند بار می توان گوشی را با باتری 3000 میلی آمپر ساعتی با استفاده از پاوربانک 10000 میلی آمپر ساعتی شارژ کرد؟

هنگام شارژ کردن گوشی در حالی که روشن است، می توانید معادله را به شکل زیر ساده کنید:

به خاطر داشته باشید که معادلات بالا فرض می‌کنند که باتری گوشی کاملاً تخلیه شده است، اما به ندرت دستگاه‌ها را با 0 درصد باتری شارژ می‌کنید. هنگام شارژ گوشی با X

 

درصد باتری:

این مسئله دیگری را نیز مطرح می‌کند - هر فروشنده و تولیدکننده ظرفیت واقعی دستگاه را در اطلاعات محصول ارائه نمی‌کند . به راحتی می توان با پاوربانک هایی با ظرفیت 50000 میلی آمپر ساعتی اعلام شده و اندازه مدل 15000 میلی آمپر ساعتی دیگر روبرو شد که کاملا غیرممکن است. متاسفانه این یک روش رایج است و باید بسیار مراقب باشید. نگران نباشید، زیرا در فروشگاه ما همه پاوربانک ها دارای ظرفیت واقعی اعلام شده هستند.

موضوع نهایی تخریب سلولی است. درست مانند باتری های تلفن، ظرفیت سلول های پاوربانک نیز با استفاده کاهش می یابد. باید به خاطر داشته باشید که پس از یک سال، یک پاوربانک مطمئناً ظرفیت کمتری نسبت به زمانی که کاملاً نو بود، خواهد داشت. میزان کاهش ظرفیت پاوربانک در درجه اول به این بستگی دارد که چقدر از آن استفاده کنیم و در چه شرایطی از آن استفاده کنیم. البته این موضوع تحت تأثیر کیفیت سلول ها نیز قرار دارد. استفاده از سلول های کلاس بالا می تواند طول عمر پاوربانک را تا حد زیادی افزایش دهد.


3. مصرف فعلی انرژی تلفن

اگر بتوانید کم و بیش محاسبه کنید که یک پاوربانک چند بار گوشی را شارژ می کند، نکته دیگری که باید در نظر گرفته شود مصرف مداوم انرژی است. در حالی که معادله ای که قبلا ارائه کردیم، مصرف انرژی تلفن را در حین شارژ در نظر می گیرد، در صورت استفاده شدید، مصرف انرژی ممکن است به طور قابل توجهی بالاتر باشد، که باید در نظر گرفته شود. قابلیت‌های فعلی گوشی‌های هوشمند گزینه‌های زیادی را در مورد استفاده از باتری به شما می‌دهند. مرور اینترنت، گوش دادن به موسیقی، استفاده از بلوتوث، بازی کردن... تفاوت در میزان تخلیه باتری در حالت بیکار و در هنگام استفاده شدید بسیار زیاد است.


20000 میلی آمپر ساعت ظرفیت شارژ کردن دستگاه شما را برای حدود 15 تا 20 ساعت (5 بار یا بیشتر از دستگاه شما) دارد، در واقع یک اندازه خانواده با خروجی USB دوگانه، شارژ سریع 2.1 آمپر و محافظت چندگانه است.

 

پاوربانک 20000 میلی آمپری چند ساعت کار می کند؟

20000 میلی آمپر ساعت ظرفیت شارژ کردن دستگاه شما را برای حدود 15 تا 20 ساعت (5 بار یا بیشتر از دستگاه شما) دارد، در واقع یک اندازه خانواده با خروجی USB دوگانه، شارژ سریع 2.1 آمپر و محافظت چندگانه است.


10000 میلی آمپر ساعت یا 20000 میلی آمپر ساعت کدام بهتر است؟

نسخه استاندارد 10000 میلی آمپر ساعتی نازک تر و سبک تر است در حالی که نسخه 20000 میلی آمپر ساعتی کمی حجیم است زیرا ظرفیت باتری دو برابر شده است. در رابط، دو پاور بانک Redmi با دو رابط ورودی، یک پورت micro USB و یک رابط USB Type-C عرضه می‌شوند. از هر یک از آنها می توان برای شارژ پاور بانک ها استفاده کرد.


پس چقدر به یک پاوربانک نیاز دارم؟

متاسفانه پاسخ روشنی برای این سوال وجود ندارد. این همه به استفاده مورد نظر بستگی دارد. اگر قصد سفرهای طولانی تری ندارید، مطمئناً یک مدل با ظرفیت 5000-10000 میلی آمپر ساعت کافی خواهد بود. با این حال، یک پاور بانک با این ظرفیت ممکن است مدت طولانی تری را تحمل نکند. من معتقدم بهترین پاسخ برای این سوال این است که "دو تا بخر - یکی برای مسافرت و یکی برای جیب خود" - و با این فکر، و یک لینک به فروشگاه ما ، با شما خداحافظی می کنم.

cellphone-accessories
cellphone-accessories

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋