cellphone-accessories

cellphone-accessories

پاور بانک چیست؟ انواع، مزایا و طول عمر پاوربانک

 

تمام شدن باتری می تواند مشکل بزرگی باشد، به خصوص زمانی که ممکن است برای شارژ کردن گوشی خود به پریز دیواری دسترسی نداشته باشید. پاوربانک های کیو! یک پاوربانک می‌تواند گوشی شما را بدون پریز پر از باتری نگه دارد، بنابراین هرگز مجبور نخواهید شد فرصت سلفی یا تماس مادرتان را از دست بدهید.
وقت آن رسیده است که شارژ شوید و همه چیز را در مورد پاور بانک ها ، از هدف آنها، انواع مختلف و چرایی نیاز به آنها بدانید!


اولین پاور بانک چه زمانی ساخته شد؟

اولین پاوربانک قابل حمل در سال 2001 توسط یک شرکت چینی به نام Pisen ساخته شد. طرح اولیه دو باتری AA بود که توسط یک مدار کنار هم قرار گرفتند! این اولین نمایش عمومی خود را در نمایشگاه بین المللی لوازم الکترونیکی مصرفی لاس وگاس انجام داد.

اولین پاوربانک حجیم بود و عمر باتری کوتاهی داشت. امروزه، طرح های بسیار پیچیده تر و جمع و جورتر با عمر باتری بسیار بالاتر وجود دارد. اکثر پاوربانک های مدرن می توانند در کف دست شما جای بگیرند و قبل از تمام شدن باتری گوشی هوشمند شما را چندین بار شارژ کنند.


هدف از پاور بانک چیست؟

هدف از پاوربانک شارژ مجدد وسایل الکترونیکی با باتری در زمانی است که در حال حرکت هستید! یک پاوربانک می‌تواند به اندازه‌ای کوچک باشد که در جیب شما جا شود یا می‌تواند بزرگ‌تر با ظرفیت بالاتر باشد. پاور بانک ها برای شارژ تلفن همراه، تبلت، اسپیکر و حتی لپ تاپ استفاده می شوند! اگر بتوانید آن را به دیوار وصل کنید تا شارژ شود، به احتمال زیاد پاوربانک می تواند آن را شارژ کند.

 

انواع پاور بانک

چند نوع شارژر قابل حمل پاوربانک وجود دارد که می توان آنها را خریداری کرد. بدیهی است که اندازه یکی از معیارهای اصلی است، اما دسته بندی های دیگری نیز وجود دارد که می توان آنها را در نظر گرفت.

انواع اصلی پاور بانک های USB شامل موارد زیر است:

 

پاوربانک یونیورسال یا استاندارد

این شارژرهای قابل حمل پاور بانک معمولی هستند که در فروشگاه ها و به صورت آنلاین در دسترس هستند. آنها از منابع USB معمولی مانند شارژرهای USB شارژ می شوند.

این پاوربانک‌ها معمولاً از یک شارژر USB استاندارد شارژ می‌شوند و روی پاور بانک نشانه‌هایی از وضعیت شارژ آن وجود دارد. این ممکن است یک ردیف از لامپ های LED کوچک یا یک صفحه الفبایی عددی ساده باشد که میزان شارژ را به عنوان درصد شارژ کامل نشان می دهد. معمولاً از یک کانکتور micro USB به عنوان برق در اتصال استفاده می شود.

پس از شارژ کامل، پاوربانک می تواند برای شارژ دستگاه های دیگر استفاده شود. ممکن است یکی از سوکت‌های USB نوع A دیگر (بسته به پاوربانک خاص) وجود داشته باشد که بتواند شارژ را به دستگاه‌هایی که نیاز به شارژ دارند برساند.

پاوربانک خورشیدی

همانطور که از نام آن مشخص است، این پاوربانک های خورشیدی می توانند از نور خورشید برای شارژ استفاده کنند. برای این کار آنها پنل های فتوولتائیک دارند. اینها واقعاً فقط وقتی در زیر نور خورشید قرار می گیرند می توانند باتری داخلی را به صورت قطره ای شارژ کنند زیرا سلول های خورشیدی نسبتاً کوچک هستند، اما با این وجود این می تواند عملکرد بسیار مفیدی باشد، اما واقعاً فقط در شرایط بسیار آفتابی یا روشن.

از آنجایی که شارژ خورشیدی کند است، می توان آنها را از یک شارژر USB نیز شارژ کرد. شارژ خورشیدی یک پشتیبان مفید است، به خصوص اگر در حال سفر به دور از برق هستید. برای اطمینان از تبدیل حداکثر انرژی خورشیدی، برخی از پاوربانک‌های پیشرفته‌تر خورشیدی دارای پنل‌های خورشیدی هستند که تا می‌شوند تا منطقه بزرگ‌تری را به خورشید ارائه دهند. با این وجود، شارژ کردن برخی از آن‌ها می‌تواند بیش از 24 ساعت طول بکشد، و از آنجایی که واضح است که در شب یا حتی در تمام روز آفتاب روشنی وجود ندارد، ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا شارژ شود. از آنجایی که زمان شارژ، ظرفیت و غیره به طور قابل توجهی متفاوت است، بهتر است در صورت وجود امکان خرید، همیشه به ارقام دقت کنید.

مانند پاوربانک های سیمی استاندارد، این پاوربانک های خورشیدی دارای کانکتورهای استاندارد نوع A USB برای خروجی یا خروجی ها و یک میکرو USB برای ورودی شارژر USB هستند.

پاوربانک بی‌سیم

با توجه به اینکه بسیاری از گجت‌ها مانند گوشی‌ها، گوشی‌های گوش و مواردی از این دست اکنون قابلیت شارژ بی‌سیم را دارند، این مفهوم توسط صنعت پاوربانک پذیرفته شده است.

می توان پاوربانک هایی را تهیه کرد که خودشان از یک منبع USB استاندارد شارژ می شوند، اما می توانند تلفن ها و سایر دستگاه های الکترونیکی سازگار با شارژ بی سیم را به صورت بی سیم شارژ کنند.

این پاوربانک ها از استاندارد Qi استفاده می کنند که تقریباً توسط تمام دستگاه های الکترونیکی که می توانند به صورت بی سیم شارژ شوند، پذیرفته شده است. دستگاه الکترونیکی که باید تعویض شود روی پاوربانک قرار می‌گیرد - جهت‌گیری اغلب مهم است، بنابراین دستورالعمل‌ها را بررسی کنید، معمولاً باید دکمه‌ای را فشار دهید تا قابلیت شارژ بی‌سیم روشن شود و سپس همه چیز تا زمانی که دستگاه شارژ شود ادامه می‌یابد.

بهتر است پس از اتمام شارژ پاوربانک شارژ بی سیم را خاموش کنید و سپس مدار شارژ بی سیم غیرفعال شد و پاور بانک بی جهت تخلیه نمی شود.

 

مزایای پاور بانک ها چیست؟

اکنون که می دانید پاور بانک چیست، ممکن است از خود بپرسید که آیا یک پاور بانک ارزش آن را دارد یا خیر. چندین مزیت برای داشتن یک پاوربانک وجود دارد که باید قبل از تهیه پاور بانک به آن توجه کنید.

از مزایای پاور بانک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

به راحتی قابل حمل


اکثر پاوربانک‌ها می‌توانند در کف دست شما قرار بگیرند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را در هر مکانی با خود ببرید! دیگر نگران اشغال فضای زیادی در کیف یا جیب خود نخواهید بود.


قابل تنظیم

پاوربانک ها در رنگ ها و سبک های مختلفی وجود دارند که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. همچنین می‌توانید طرح‌های مختلفی را به پاوربانک‌های خود اضافه کنید تا آن را خودتان بسازید.


مقرون به صرفه

برای تهیه یک پاوربانک باکیفیت لازم نیست یک دست و پا خرج کنید. قیمت اکثر پاوربانک ها زیر 20 دلار است و هر زمان که به آن نیاز داشته باشید گوشی شما را شارژ نگه می دارند.

 

قابل استفاده مجدد قابل استفاده مجدد
هر بار که نیاز به شارژ دستگاه های الکترونیکی خود دارید، لازم نیست یک پاوربانک جدید تهیه کنید. می‌توانید یک پاوربانک را بارها و بارها شارژ کنید و دوباره از آن استفاده کنید.

شارژ سریع

ما همیشه وقت نداریم که منتظر شارژ شدن باتری گوشی خود باشیم. خوشبختانه، می توانید یک پاوربانک همراه خود داشته باشید تا گوشی خود را در حین حرکت به سرعت شارژ کنید.

مهم نیست کجا هستید، تا زمانی که یک پاوربانک دستی دارید، دیگر نگران تمام شدن باتری گوشی خود نخواهید بود. پاور بانک ها وسیله ای هستند که ارزش داشتن را دارند! اگر گوشی هوشمند یا وسایل الکترونیکی دیگری دارید که باید آن ها را شارژ کنید، باید یک پاور بانک همراه خود داشته باشید.

 

طول عمر پاور بانک

دو شکل اصلی طول عمر وجود دارد که با پاور بانک ها مرتبط است.

 

چرخه های تخلیه شارژ

هر باتری قابل شارژی به تدریج فرسوده می شود. به طور معمول طول عمر یک باتری بر حسب تعداد چرخه های تخلیه شارژی که می تواند قبل از کاهش عملکرد آن به میزان معینی متحمل شود، ذکر می شود. برخی از پاوربانک‌های ارزان‌تر ممکن است فقط 500 دوره شارژ شارژ داشته باشند، اما پاوربانک‌های بهتر طول عمر چرخه‌های تخلیه شارژ بیشتری خواهند داشت.


زمان خود تخلیه

تمام سلول‌های باتری، اعم از شارژی یا اولیه، دارای سطح مشخصی از خود تخلیه هستند. این روزها برای باتری های قابل شارژ با مدارهای کنترلی مخصوص به خود، مقدار کمی انرژی برای زنده نگه داشتن این مدارها مورد نیاز است. در نتیجه فقط یک زمان محدود وجود دارد که باتری شارژ می شود.

یک پاوربانک خوب می‌تواند تا 6 ماه شارژ نگه دارد، اما پاوربانک‌های باکیفیت پایین‌تر ممکن است فقط برای یک ماه شارژ مفید داشته باشند. این ارقام مربوط به دمای اتاق هستند، اما نگهداری آنها در خارج از این دماها به طور قابل توجهی عملکرد آنها را کاهش می دهد.


شارژ پاور بانک و قابلیت های فعلی
با افزایش نیاز، میزان شارژ قابل ذخیره سازی در پاوربانک ها افزایش یافته است. گوشی‌های هوشمند یکی از اصلی‌ترین مواردی هستند که باید توسط آن‌ها شارژ شوند، و در سال‌های اخیر ظرفیت باتری به طور قابل توجهی افزایش یافته است تا زمان‌های طولانی‌تری بین شارژ فراهم شود.

پاوربانک‌های قدیمی‌تر دارای ظرفیت‌های احتمالاً 1000 میلی‌آمپر ساعت بودند، در حالی که برخی از جدیدترین‌های موجود می‌توانند ظرفیت‌های عظیم 25000 میلی‌آمپر ساعت را ارائه دهند.

همچنین جریان قابل تحویل توسط آنها نیز زیاد است. اغلب آنها می توانند 2.5 آمپر را ارائه دهند و به آنها امکان می دهد شارژ سریع بسیاری از دستگاه های الکترونیکی را ارائه دهند.

 

تکنولوژی باتری پاور بانک

همه پاوربانک ها از باتری های قابل شارژ مبتنی بر فناوری لیتیوم استفاده می کنند. باتری‌های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری معمولاً برای پاوربانک‌ها استفاده می‌شوند، اما تعجب نکنید که انواع دیگر آنها زودتر وارد بازار شوند. فناوری باتری برای بسیاری از پیشرفت‌های جدید کلیدی است: همه چیز، از تلفن‌های همراه گرفته تا وسایل نقلیه الکتریکی، و در نتیجه به احتمال بسیار زیاد، برخی از اسپین‌آف‌ها در پاوربانک‌ها وجود خواهد داشت.

دو فناوری که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند ویژگی های کمی متفاوت دارند:

لیتیوم یون:

  باتری‌های لیتیوم یون چگالی انرژی بالاتری دارند، یعنی می‌توانند بار الکتریکی بیشتری را در اندازه یا حجم معین ذخیره کنند، و تولید ارزان‌تری دارند، اما ممکن است با پیری مشکل داشته باشند.

لیتیوم پلیمر:

  پاوربانک های لیتیوم پلیمری به همان میزان از پیری رنج نمی برند، بنابراین انتخاب بهتری هستند. با این حال، ساخت آنها پرهزینه تر است و در نتیجه ممکن است با همه

 

بودجه ها سازگاری نداشته باشند. گاهی اوقات ممکن است بهتر باشد که کمتر خرج کنید، به خصوص اگر احتمال دارد به طور تصادفی گم شوند.
هر دو شکل پاور بانک به خوبی کار می کنند، اما تعادلی بین هزینه و عملکرد است.


شارژرهای قابل حمل پاوربانک به ویژه مفید هستند زیرا آنها را قادر می سازد وسایلی که با باتری کار می کنند در حال حرکت شارژ شوند. از آنجایی که همیشه نمی‌توان هر بار که یک تلفن همراه یا سایر وسایلی که با باتری کار می‌کنند به شارژ رسید، به یک نقطه برق اصلی رسید، این پاوربانک‌ها در حال حاضر به یک محصول شناخته شده تبدیل شده‌اند و بسیار مفید هستند، مخصوصاً در سفر.

پاور بانک ها از باتری های لیتیوم یونی (بالقوه خطرناک) استفاده می کنند

فناوری باتری امروزه بسیار بهتر از همیشه است. این ممکن است مشاهداتی بدیهی به نظر برسد، اما تعداد کمی از مردم به خاطر دارند که چگونه فناوری‌های قدیمی‌تر مانند نیکل-کادمیم برای همیشه شارژ می‌شوند و به سختی هیچ قدرتی در خود نگه می‌دارند.

متأسفانه، این باتری‌های شگفت‌انگیز مدرن با برخی هشدارها همراه هستند. با چنین چگالی انرژی بالایی، همیشه این احتمال وجود دارد که باتری همه آن را در یک انفجار کنترل نشده آزاد کند.

این به یک انفجار یا آتش سوزی ترجمه می شود که بسیار جدی است! ممکن است داستان های ترسناکی در مورد سوختن خانه ها بر اثر هاوربردهای معیوب یا انفجار تلفن در جیب مردم شنیده باشید. وقتی باتری های لیتیوم یون خراب می شوند، این اتفاق می افتد.

تنها دلیل قابل قبول بودن نرخ تصادفات واقعی به مجموعه استانداردهای ایمنی و فناوری های تعبیه شده در دستگاه های لیتیومی مربوط می شود. با این حال، باتری لیتیومی پاوربانک شما نیز می تواند با استفاده نادرست به یک جسم خطرناک تبدیل شود. سوراخ شدن یا له شدن یکی از راه های مطمئن برای ایجاد شعله کوتاه داخلی و متعاقب آن است.

همین امر در مورد قرار گرفتن در معرض گرمای ناشی از خوابیدن در شیشه داغ ماشین یا نزدیک بودن بیش از حد به منبع گرما صدق می کند. بنابراین در مورد نحوه برخورد با پاوربانک جدید خود محتاط باشید و با سطح صحیح احترام با آن رفتار کنید.

در عین حال، فقط باید پاوربانک هایی را خریداری و استفاده کنید که دارای مارک هستند و دارای گواهی از سازمان های ایمنی مصرف کننده هستند. گواهینامه UL احتمالاً رایج ترین استاندارد در ایالات متحده است و سایر مناطق دارای معادل های خاص خود هستند.

پاوربانک ها باید چندین ویژگی مانند محافظت در برابر شارژ بیش از حد، ولتاژ و گرمای بیش از حد داشته باشند تا برای استفاده ایمن در نظر گرفته شوند. محصولات بدون برند و تایید نشده ممکن است فقط برخی از این ویژگی ها را داشته باشند یا هیچ کدام را نداشته باشند. که دستورالعملی برای فاجعه است!

 

مطالعه بیشتر: آیا پاوربانک باد کرده خطرناک است؟

 

ظرفیت پاوربانک همیشه آنطور که به نظر می رسد نیست


ظرفیت پاوربانک ها تقریباً به طور جهانی بر حسب میلی آمپر ساعت رتبه بندی می شوند که به اختصار "mAh" خوانده می شود. این اندازه گیری میزان شارژ الکتریکی باتری است.

باتری داخل اسمارت فون یا لپ تاپ شما نیز دارای رتبه بندی در همان واحد است. بنابراین اگر یک باتری 10000 میلی آمپر ساعتی بخرید و گوشی شما دارای باتری 2500 میلی آمپر ساعتی باشد، باید چهار شارژ کامل از آن شارژ کنید، درست است؟

به نظر می رسد که در اینجا برخی نادرستی های بازاریابی خفیف وجود دارد، و همچنین به لطف قوانین فیزیک مقداری از هزینه های اضافی وجود دارد.

چرخش بازاریابی به اختلاف ولتاژ بین باتری و ورودی شارژ دستگاه مربوط می شود. سلول های لیتیومی دارای ولتاژ نامی 3.7 ولت هستند. با این حال، USB حداقل با ولتاژ پنج ولت کار می کند و بنابراین دستگاه انتظار دارد حداقل با آن ولتاژ شارژ شود.

برای اینکه ببینیم چگونه این تفاوت ایجاد می کند، ما به واحد دیگری، وات ساعت (Wh) نیاز داریم. این واحدی است که قبض برق شما با آن اندازه گیری می شود و انرژی واقعی مصرف شده را نشان می دهد.

با استفاده از یک ماشین حساب میلی آمپر به وات ساعت ، می بینیم که در ولتاژ 3.7 ولت، پاوربانک 10000 میلی آمپر ساعتی ما 37 وات ساعت انرژی دارد. با این حال، باتری تلفن 2500 میلی آمپر ساعتی ما که با ولتاژ 5 ولت شارژ می شود، به 12.5 وات ساعت نیاز دارد. این فقط سه بار شارژ کامل به ما می دهد تا در بهترین حالت چهار بار!

علاوه بر این باید در نظر داشته باشید که چیزی به نام تبدیل انرژی بدون تلفات وجود ندارد. تبدیل انرژی شیمیایی موجود در پاوربانک شما به برق و بازگشت به ذخیره سازی مواد شیمیایی، مقداری از آن را به عنوان گرمای هدر می دهد.

در پایان، می‌توانید تقریباً ظرفیت باتری «واقعی» یک پاوربانک برای شارژ دستگاه‌ها را در حدود دو سوم ظرفیتی که در ولتاژ اسمی 3.7 ولت بیان شده است، تخمین بزنید. برخی از بانک های باتری در واقع دو ظرفیت را در هر دو ولتاژ بیان می کنند که کار شما را آسان تر می کند. فقط به یاد داشته باشید که این عدد 5 ولت است که در واقع مهم است.

آمپرها هم مهم هستند
شارژ استاندارد USB در 5 ولت و 0.5 آمپر انجام می شود. اگر ولتاژ را ثابت نگه دارید و آمپر را افزایش دهید، سرعت جریان الکتریسیته افزایش می یابد. این بدان معناست که بانک سریعتر تخلیه می شود و دستگاه مورد نظر به نوبه خود سریعتر شارژ می شود. یعنی اگر از شارژ در آمپرهای بالاتر پشتیبانی کند.

تقریباً تمام گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های مدرن می‌توانند با سرعت 2.1 آمپر شارژ شوند. در نتیجه، برای پاوربانک‌ها بسیار معمول است که حداقل یک پورت 2.1A یا 2.4A داشته باشند. وصل کردن هر دستگاه سازگار با USB به پورت با آمپر بالا کاملاً ایمن است. فقط به اندازه درخواستش جریان دریافت می کند. با وصل کردن گوشی خود به این درگاه، آن را با سرعتی مشابه شارژر دیواری شارژ می کنید.

هر چند این یک نقطه ضعف دارد. تخلیه سریعتر باعث افزایش حرارت در باتری می شود. هر چه باتری گرمتر شود، کارایی آن کمتر است. بنابراین استفاده از درگاه سریع‌تر می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر میزان شارژ در پایان روز داشته باشد.

اگر می‌خواهید تا حد امکان از بانک استفاده کنید، به طور فعال از تلفن استفاده نکنید و آن را یک شبه روی خروجی 0.5A بگذارید. خاموش کردن آن در حین شارژ بهینه خواهد بود. این سناریویی است که هنگام کمپینگ دور از برق با آن مواجه می شوید. جایی که هر وات مهم است.

اگر می‌خواهید به جایی برسید که بتوانید پاوربانک خود را قبل از تمام شدن گزینه‌ها شارژ کنید، بهتر است همیشه از پورت با آمپر بالا استفاده کنید. به خصوص اگر می خواهید به طور فعال از تلفن برای برنامه های کاربردی مانند ناوبری GPS استفاده کنید.

 

 

وقتی صحبت از شارژ شد، در مورد شارژ پاوربانک واقعی چطور؟

استانداردهای شارژ سریع همه تفاوت را ایجاد می کنند

اگر یک گوشی هوشمند مدرن، میان رده یا بهتر دارید، می دانید که می تواند به سرعت از دیوار شارژ شود. بنابراین ممکن است تعجب آور باشد که بسیاری از پاوربانک ها می توانند یک روز کامل شارژ شوند. دلایل مختلفی برای این وجود دارد، اما اگر قرار است اغلب از پاوربانک استفاده کنید و به سادگی آن را برای مواقع اضطراری نگه ندارید، زمان شارژ سریع‌تر بسیار مهم است.

تلفن‌ها و تبلت‌های مدرن معمولاً از یک نوع شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. استانداردهای شارژ بسیار زیادی برای بحث در اینجا وجود دارد، اما خوشبختانه تنها کاری که باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که استانداردهای پشتیبانی شده پاوربانک حداقل با یکی از استانداردهایی که شارژر شما ارائه می دهد مطابقت دارد. این به طور قابل توجهی کل زمان لازم برای شارژ کردن سلول ها را کاهش می دهد.

شارژ عبوری یک ویژگی مفید است
که ما را به موضوع دیگری می کشاند. با فرض اینکه فقط یک شارژر دارید، ابتدا باید پاوربانک یا دستگاه خود را شارژ کنید؟ اگر یک پاوربانک با پشتیبانی از شارژ عبوری دارید، پس این یکی از معضلاتی است که مجبور نیستید با آن روبرو شوید.

چنین پاوربانک هایی می توانند خود را از دیوار شارژ کنند و در عین حال شارژ را به دستگاه دیگری منتقل کنند. یک شارژر، دو دستگاه شاد. این یک ویژگی است که ارزش آن را دارد.

 

برخی از لپ تاپ ها را می توان با برخی از پاوربانک ها شارژ کرد

تلفن‌ها، تبلت‌ها و سایر لوازم الکترونیکی کوچک کم و بیش استاندارد شده در برق USB 5 ولت هستند، اما لپ‌تاپ‌ها متفاوت هستند. این دستگاه‌های بزرگ‌تر برق ۱۲ ولتی را از منبع تغذیه می‌پذیرند که جریان متناوب ولتاژ بالا را که از دیوار می‌آید به چیزی دلپذیر برای لوازم الکترونیکی ظریف داخل لپ‌گرمتر مورد علاقه‌تان تبدیل می‌کند. 

دو روش اصلی برای شارژ لپ تاپ شما با استفاده از پاوربانک وجود دارد. در هر دو مورد، شما به یک پاوربانک با ویژگی های مناسب نیاز دارید. بسیاری از لپ‌تاپ‌های مدرن، به‌ویژه اولترابوک‌ها، اکنون می‌توانند از طریق USB-C شارژ شوند. اگر لپ‌تاپ شما را می‌توان از طریق USB-C شارژ کرد، یعنی همان چیزی که شارژر همراه استفاده می‌کند، می‌توانید از پاوربانکی هم استفاده کنید که خروجی USB-C دارد و از استاندارد USB-C PD ( تحویل برق ) پشتیبانی می‌کند.

شما باید از یک کابل USB-C واقعی استفاده کنید که دارای کانکتور USB-C بیضی شکل در دو طرف آن باشد. شارژر لپ‌تاپ شما ممکن است از یک کابل USB C قابل جابجایی استفاده کند، در این صورت می‌توانید به سادگی آن را در صورت نیاز به پاوربانک منتقل کنید. کابل‌های USB-C PD دارای 3A هستند، اما برخی از آنها 5A هستند. اگر شارژر و لپ‌تاپ شما هر دو از شارژ 5 آمپر پشتیبانی می‌کنند، ارزش خرید یک کابل سازگار را دارد. با این حال، در بیشتر موارد، شارژ 3 آمپر با توان کلی 30 وات را از پاوربانک معمولی که برای شارژ لپ‌تاپ طراحی شده است، دریافت خواهید کرد.

حال، اگر لپ‌تاپ دارید که از شارژ از طریق USB-C پشتیبانی نمی‌کند، چه؟ سپس به یک پاوربانک مخصوص با خروجی لپ تاپ 12 ولت نیاز خواهید داشت. این یک پورت غیر USB است که با کابل اختصاصی ارائه شده توسط سازنده پاوربانک کار می کند.

 

شما می توانید با استفاده از پاوربانک های ویژه یک ماشین را روشن کنید

درسته! برخی از پاوربانک‌های تخصصی وجود دارند که همراه با پیوستی ارائه می‌شوند که به شما امکان می‌دهد ماشین خود را به سرعت روشن کنید. این پاوربانک‌ها گران‌تر از پاوربانک‌های معمولی شما هستند و بهتر است در جای امنی در خودروی شما رها شوند.

آنها می توانند نجات دهنده واقعی باشند، زیرا نه تنها می توانید ماشین خود را با آنها راه اندازی کنید، بلکه می توانید تلفن خود را نیز آماده کنید تا در صورت عدم موفقیت، کمک بگیرید. حالا برای روشن شدن موضوع، نمی توانید از هیچ پاوربانکی برای این منظور استفاده کنید، اما فناوری پایه پاوربانک یکسان است.

طول عمر محدود دستور روز است
یکی از دلایلی که برخی از مردم از نداشتن باتری‌های قابل جابجایی در دستگاه‌های مدرن خوشحال نیستند این است که باتری لیتیومی یکی از قطعاتی است که کمترین طول عمر را دارد. در حالی که بقیه تلفن شما ممکن است برای چندین دهه کار کند، مگر اینکه از نظر فیزیکی به آن آسیب وارد کنید، تقریباً مطمئناً باتری ظرف چند سال از بین خواهد رفت.

باتری های لیتیومی با هر بار شارژ به تدریج ظرفیت شارژ خود را از دست می دهند. این مانند یک کلید روشن و خاموش نیست که باتری یک دقیقه کار کند و دقیقه بعد متوقف شود. مقدار کل انرژی که باتری می تواند ذخیره کند به تدریج کمتر می شود تا زمانی که واقعاً شروع به از دست دادن کند.

این روزها می‌توانید انتظار داشته باشید که بیشتر باتری‌های لیتیومی حدود 500 چرخه شارژ کامل را پشت سر بگذارند، قبل از اینکه مقدار قابل توجهی از انرژی خود را از دست بدهند. این یک چرخه شارژ کامل است. برای مثال، اگر پاوربانک خود را از 50% تا 100% دو بار شارژ کنید، این تنها به عنوان یک بار شارژ کامل به حساب می آید.

همچنین نمی توان انتظار داشت که پاوربانک ها شارژ خود را به طور نامحدود نگه دارند. بنابراین اگر از آنها استفاده نکرده اید، هر چند ماه یک بار آنها را شارژ کنید. 

هرگز نگران تمام شدن شارژ مجدد نباشید

شاید روزی بالاخره به آن پیشرفت فوق العاده باتری دست پیدا کنیم که مجلات علمی همیشه امیدوار کننده آن هستند. نوعی فناوری ابررساناهای فوق خازن یا دمای اتاق که یک تلفن هوشمند را برای 100 سال کار می کند. 

در حال حاضر، ما باید به فناوری باتری بسنده کنیم که کاملاً جادویی نیست، اما قطعاً قابل استفاده است. به لطف پاوربانک‌ها، می‌توانیم از دستگاه‌های باریک و جذاب لذت ببریم و در عین حال راهی برای شارژ کردن آن‌ها در زمان دوری از برق شهری یا سوکت شارژ خودرو نیز داریم. دیگر خبری از FOMO یا اضطراب باتری نیست. به‌عنوان یک کاربر آگاه پاوربانک، می‌توانید از مزایای داشتن انرژی به اندازه‌ای که نیاز دارید لذت ببرید. هر جا که هستی!


کدام نوع پاور بانک بهترین است؟


بهترین نوع پاوربانک دارای میلی آمپر ساعتی بالاتر از دستگاهی است که می خواهید شارژ کنید. هرچه باتری گوشی یا دستگاه الکترونیکی شما بزرگتر باشد، برای شارژ کردن آن به برق بیشتری از پاور بانک خود نیاز خواهید داشت.

به عنوان مثال، اگر دستگاه الکترونیکی شما دارای باتری با ظرفیت 2000 میلی آمپر ساعت است، می خواهید یک پاوربانک با حداقل 2000 میلی آمپر ساعت یا بیشتر داشته باشید. به این ترتیب، بدون نیاز به شارژ مجدد پاوربانک، می توانید حداقل یک بار شارژ کامل دستگاه خود را دریافت کنید.
 

cellphone-accessories
cellphone-accessories

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋