cellphone-accessories

cellphone-accessories

ظرفیت پاور بانک چیست؟ ظرفیت اسمی و واقعی چیست؟

در 2 تا 3 دهه گذشته، تغییر شگفت انگیزی به سمت خرید دستگاه های قابل حمل که کیفیت زندگی ما را بهبود می بخشد و افزایش می دهد، رخ داده است. یکی از این دستگاه ها تلفن های همراهی هستند که از حجیم و سنگین به براق و سبک تبدیل شده اند. با توجه به پیشرفت‌های فنی، تلفن‌های همراه و تلفن‌های هوشمند ما امکانات مختلفی را به همراه دارند و سرعت نوردهی ارتباطی دارند. آنها به ابزار مهمی برای زندگی روزمره ما تبدیل شده اند. کار، سرگرمی، پرداخت یا هر چیز دیگری، ما همه کارها را با گوشی هوشمند خود انجام می دهیم. این امر باعث می شود که این دستگاه ها همیشه در وضعیت خوبی با ما باشند. هنگامی که در حال حرکت هستید و اگر تلفن شما کار نمی کند یا باتری آن از بین می رود، واقعاً خسته کننده و آزاردهنده می شود.

پاوربانک چیست؟

پاور بانک چیست و چه کاربرد هایی دارد؟ برای رسیدگی به مشکلات باتری مرده، تولیدکنندگان پاوربانک وارد بازار شدند و پاوربانک های مختلفی را ارائه کردند. این ها دستگاه های قابل حمل کوچکی هستند که در مواقعی که به نقاط برق دسترسی ندارید به عنوان یک شارژر قابل حمل عمل می کنند. این دستگاه‌های ارزان‌قیمت در زمانی که نیاز به احیای باتری گوشی در حال مرگ دارید، شارژ پشتیبان ذخیره می‌کنند. بهترین بخش این است که آنها در اشکال، اندازه ها و ظرفیت های مختلف هستند. برخی حتی جیب پسند هستند.

 

ظرفیت پاور بانک چیست؟

 

اکنون، هنگام خرید یک پاور بانک، ممکن است ویژگی های زیادی وجود داشته باشد که به دنبال آن باشید. با این حال، مهمترین آنها ظرفیت پاوربانک است. ظرفیت به میزان شارژ داخل باتری پاوربانک اشاره دارد. بر حسب میلی آمپر ساعت یا میلی آمپر در ساعت اندازه گیری می شود. ظرفیت یک پاوربانک فقط با میزان شارژ موجود مرتبط است. هیچ ربطی به سرعت شارژ نداره. این بدان معناست که یک پاوربانک با ظرفیت کمتر گوشی شما را با همان سرعتی که یک پاوربانک با ظرفیت بالاتر شارژ می کند، شارژ می کند. پاوربانک هایی در بازار وجود دارند که از ظرفیت 2000 تا 3000 میلی آمپر ساعت تا پاوربانک های بزرگ تری مانند 10000 میلی آمپر ساعت دارند.

 

اکثر تولید کنندگان پاوربانک دستگاه های خود را با ظرفیت های خوب به بازار عرضه می کنند. یک پاوربانک 10000 میلی آمپر ساعتی با ظرفیت بسیار بالا تبلیغ می شود. به عنوان یک کاربر عمومی، ما تفسیر می کنیم که یک پاوربانک 10000 میلی آمپر ساعتی یک تلفن 1500 میلی آمپر ساعتی را حدود 6 بار شارژ می کند. اما آیا واقعا درست است؟

 

 

ظرفیت واقعی یک پاوربانک همیشه کمتر از ظرفیت اعلام شده آن است. این به این دلیل است که بخشی از شارژ در انتقال قدرت از بین می رود.

برای درک این موضوع، ابتدا باید سیستم تولید پاوربانک و عملکرد داخلی این دستگاه را بشناسیم. در پاوربانک دو جزء ضروری وجود دارد یعنی یک باتری برای ذخیره شارژ و یک مدار الکتریکی برای کنترل فرآیند شارژ. یک پاوربانک 10000 میلی آمپری تبلیغ شده به این معنی است که حاوی یک یا چند سلول باتری با ظرفیت شارژ کل 10000 میلی آمپر ساعت است.

در گوشی‌های هوشمند و پاوربانک‌ها، سلول‌های باتری مبتنی بر شیمی Li-ion وجود دارد. این سلول‌ها معمولاً دارای ولتاژ متوسط ​​3.7 ولت هستند (4.3 ولت حداکثر زمانی است که باتری کاملاً شارژ شود و شارژ با استفاده از باتری کاهش می‌یابد و در صورت تخلیه کامل به 3 ولت می‌رسد و بنابراین میانگین 3.7 ولت است). در حال حاضر، اگرچه متوسط ​​ولتاژ یک باتری 3.7 ولت است، اما برای اینکه آب شارژ جریان یابد، مهم است که یک پاوربانک 5 ولت ولتاژ تقویت شده ارائه دهد زیرا ولتاژ استاندارد شارژر یک گوشی هوشمند یا پورت USB 5 ولت است. بنابراین، مدار کنترل شارژ انتظار دارد فقط این ولتاژ را دریافت کند. هنگامی که تلفن این 5 ولت را دریافت می کند، مدار تلفن دقیقاً آن را در حدود 4.3 ولت تثبیت می کند.

 

هنگامی که 3.7 ولت پاوربانک به 5 ولت تبدیل می شود، می توان آن را با یک معادله ساده نشان داد:

 

5 ولت mAh واقعی = 3.7 X ظرفیت آگهی شده / 5

 

یعنی برای ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت، معادله خواهد بود:

 

3.7*10000/5= 7400 میلی آمپر ساعت

 

بنابراین، پاوربانک 3.7 ولتی 10000 میلی آمپر ساعتی واقعاً 7400 میلی آمپر ساعت در اتصال USB 5 ولتی تامین می کند. این حدود 23 درصد کاهش در مقایسه با تبلیغ شده است. با این حال، این نیز ظرفیت واقعی نیست زیرا از دست دادن تبدیل نیز وجود دارد.

 

همانطور که در بالا گفته شد که یک پاوربانک باید ولتاژ باتری داخلی خود را تا 5 ولت افزایش دهد، ولتاژ تقویت کننده خاصی در داخل آنها وجود دارد. در طول فرآیند تقویت، مقداری از انرژی در مدار به شکل گرما از دست می‌رود و این ممکن است تا 10 درصد باشد. هنگامی که مدار گوشی هوشمند ولتاژ تغذیه شده به باتری خود را تنظیم میکند، تلفات بیشتری در مدارهای تلفن هوشمند رخ می دهد. این از دست دادن تبدیل است.

 

برخی از عوامل دیگر که بر ظرفیت پاوربانک شما تاثیر می گذارد:

 

· سرعت تخلیه پاوربانک می تواند بر راندمان آن تأثیر بگذارد. پاوربانکی که جریان بیشتری می کشد می تواند بازده کمتری را منعکس کند. با این حال، شما نمی توانید کاری در مورد آن انجام دهید زیرا اکثر پاوربانک ها برای برداشت 2 آمپر جریان خروجی طراحی شده اند. برخی از مدل ها نیز خروجی 1 آمپری دارند. استفاده از پاوربانک با خروجی 1 آمپر، گوشی شما را به کندی شارژ می کند اما چند درصد شارژ بیشتر را تامین می کند.

 

· تمام این باتری های تلفن و بانک ها از دمای شدید متنفرند. اگر آنها را در سرما یا گرمای شدید قرار دهید، در نهایت شارژ خود را از دست می دهند. دمای بسیار بالا و بسیار پایین حتی می تواند باعث آسیب دائمی به باتری ها شود.

 

· حتی اگر با پاوربانک به خوبی رفتار شود، به مرور زمان شارژ خود را از دست می دهد. به این حالت خود تخلیه می گویند. برای جلوگیری از این امر توصیه می شود یک پاوربانک را به صورت ماهانه دشارژ و شارژ کنید.

 

بنابراین، در مجموع، می توان گفت که هنگام خرید یک پاوربانک، باید بلافاصله 20 تا 30 درصد از ظرفیت تبلیغ شده را در نظر گرفت. این به شما یک نشانه واقع بینانه از عملکرد می دهد.

 

 

امیدواریم این اطلاعات این فرض کلاسیک را که با تقسیم ظرفیت نامی بر ظرفیت باتری گوشی شما اندازه گیری دقیقی از تعداد واقعی شارژها ارائه می دهد، از بین ببرد.

 

بهترین ظرفیت برای پاور بانک چیست؟

 

بنابراین متوجه می‌شوید که زیاد از تلفن خود استفاده می‌کنید و حقیقت این است که تقریباً همیشه به تلفن خود نیاز دارید تا اهداف حرفه‌ای یا شخصی خود را روزانه انجام دهید. بسیاری از مردم فکر می کنند که ما باید خود را از تلفن ها محدود کنیم، اما واقعیت این است که ما برای آسان کردن زندگی به آنها اعتماد می کنیم. از آنجایی که استفاده از آنها افزایش می یابد، عمر باتری کاهش می یابد و در این مرحله، ممکن است بخواهید برای بهینه سازی عملکرد روزانه خود، یک پاور بانک تهیه کنید.

 

پاور بانک صرفاً وسیله ای است که انرژی را در خود نگه می دارد و برای شارژ دستگاه هایی مانند گوشی هوشمند در حین حرکت استفاده می شود. در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد پاور بانک ها کسب کنید .

 

تهیه پاوربانک باید به خوبی فکر شود زیرا پاور بانکی که دریافت می کنید باید با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. آیا به دنبال پاور بانکی هستید که در طول هفته به دفتر کار ببرید و می خواهید به عنوان پادشاه شارژ در محل کار شناخته شوید؟ یا شاید شما یک پاور بانک شخصی می خواهید که فقط از آن استفاده می کنید.

 

 

آیا می دانید چند بار می توانید تلفن همراه خود را با یک پاوربانک 10000 یا 20000 میلی آمپر ساعتی شارژ کنید؟

یک اشتباه بسیار رایج در بین ما که می‌خواهیم بدانیم چه مقدار شارژ می‌توانیم روی دستگاه‌هایمان با پاوربانک دریافت کنیم ، تقسیم ظرفیت‌های هر دو دستگاه است، به عنوان مثال:

تعداد شارژ = ظرفیت پاوربانک (mAh) / ظرفیت تلفن هوشمند (mAh)

به عنوان مثال، اگر گوشی هوشمندی با ظرفیت باتری 2500 میلی آمپر ساعتی دارید و می خواهید یک پاوربانک 10000 میلی آمپر ساعتی بخرید ، چند بار می توانید شارژ کنید؟

اگر فرمول بالا را اعمال کنیم، 4 شارژ کامل دریافت می کنیم:

تعداد شارژ = 10000 میلی آمپر ساعت / 2500 میلی آمپر ساعت = 4 بار

این یک اشتباه بزرگ است!!

 

با عرض پوزش به شما می گوییم که این محاسبه نادرست است زیرا 10000 میلی آمپر ساعت پاوربانک به ظرفیت باتری داخلی آن اشاره دارد.

نتیجه نزدیکتر به واقعیت، استفاده از ظرفیت واقعی موجود در پورت USB خروجی پاور بانک است:

تعداد شارژ = ظرفیت واقعی پاور بانک / ظرفیت گوشی هوشمند

اگر ظرفیت واقعی را 6000 میلی آمپر ساعت فرض کنیم، برای 2 بار شارژ کامل گوشی هوشمند خود آب کافی خواهیم داشت:

تعداد شارژ = 6000 میلی آمپر ساعت / 2400 میلی آمپر ساعت = 2.5 شارژ

 

اگرچه این فرمول دوم هنوز از نظر فنی نادرست است (ظرفیت ها در ولتاژهای مختلف تقسیم می شوند) ما می خواستیم به روشی ساده به شما نشان دهیم که با وجود تبلیغ پاوربانک با ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت، تعداد شارژ بسیار کمتر از حد انتظار است. 

 

cellphone-accessories
cellphone-accessories

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋