catefo8701

catefo8701

دریل برقی چیست؟

دریل برقی چیست؟ اگر بخواهیم به این سوال جواب بدهیم باید به دو شکل عمومی و تخصصی (با جزئیات) نگاه کنیم. در وهله اول به سراغ تعریف عمومی این ابزار می‌رویم و بعد تعریفی با جزئیات بیشتر.

تعریف عمومی

دریل برقی یکی از ابزارهایی برقی است که برای مشاغل مختلف با حیطه‌های کاری مختلف استفاده می‌شود. به عبارتی می‌توان گفت که این وسیله یکی از ابزارهای صنعتی برقی با کاربرد عمومی و تخصصی است. وسیله‌ای که در بیشتر خانه‎ها، کارگاه‌ها و … یافت می‌شود. این ابتدایی‌ترین تعریفی است که می‌توان برای دریل برقی آورد.

تعریف فنی

دریل برقی در واقع یک موتور الکتریکی است که با چرخاندن مته در چوب، فلز، پلاستیک یا … سوراخ ایجاد می‌کند، علاوه بر این با نصب یک سری پیچ گوشتی این قابلیت را پیدا می‌کند که با سرعت زیادی پیچ‌ها را باز و بسته کند. قسمتی از دریل برقی شامل قطعاتی مثل دسته، دکمه خاموش و روشن با قفل ایمنی، دکمه عقب  برای تغییر جهت چرخش مته، تنظیم کننده گشتاور و سه نظام ( نگهدارنده مته) می‌شود.

دریل‌های برقی با برق 110 ولتی تغذیه می‌شوند که این برق با یک کابل از منبع تغذیه (برق شهر) تامین می‌شود. بعضی از مدل‌‌های بی‌سیم هم هستند که منبع تغذیه‌شان یک باتری است و در دسته دریل جای گرفته است.

catefo8701
catefo8701

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋