mobindalir96

mobindalir96

توسط ۱ نفر دنبال می شود

معرفی کامل دریل چکشی !

دریل چکشی چیست و چه کاربردی دارد؟


اولین باری که یک دریل برقی در بلک اند دکر ساخته شد، هیچکس فکر نمی کرد که دریل ها به این سرعت به قابلیت های مختلف مجهز شوند که بتوان طیف وسیعی از کارها و پروژه ها را با آن انجام داد.

یکی از چالش های پیش روی مصرف کنندگان این بود که بتوانند با مته سوراخ هایی را در انواع مواد مخصوصاً مواد سخت ایجاد کنند. در نهایت با تجهیز دستگاه ها به حالت مته چکشی این نیاز برطرف شد.

حالت یا توانایی مته چکشی در واقع با ایجاد ضربات متوالی در حین چرخش مته به سرعت بخشیدن به سوراخکاری در مواد سخت کمک می کند.

اگر بخواهیم مثال واضحی برای شما بزنیم، یک میخ را در نظر بگیرید. نوک میخ تیز است و آن را به دیوار می کوبید. هر چه شدت ضربات بیشتر باشد، میخ سریعتر وارد می شود.

 

در حالت دریل چکشی ، زمانی که سه سیستم دستگاه حول محور خود می چرخند و مته مارپیچ را وارد دیوار یا ماده می کنند، ضربات قوی و متوالی این فرآیند را سرعت می بخشد.

امروزه تقریبا اکثر دریل های تولید شده توسط برندهای مختلف مجهز به حالت دریل چکشی هستند و انواع این دریل های چکشی را می توانید در فروشگاه های ابزار مانند سایت آچاریست با قدرت های مختلف مشاهده کنید. 


مکانیسم دریل چکشی چیست؟


حالت دریل چکشی در واقع با مکانیزم جالبی ایجاد می شود.

دو صفحه در داخل مته قرار داده شده است که روی هر کدام از این دو صفحه دندانه هایی وجود دارد. هنگامی که مته را در حالت چکشی قرار می دهید، دندانه های هر صفحه روی دندان مقابل می لغزند و یک حرکت عقب و جلو ایجاد می کنند. این عمل در سرعت های چرخش بالا قدرت زیادی ایجاد می کند.


 در هنگام خرید به چه نکاتی توجه کنیم؟


قدرت:

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید قدرت است، هر چه قدرت بالاتر باشد، دستگاه برای حفاری قدرتمندتر است. توان از 480 وات تا 1100 وات و بیشتر وجود دارد و شما می توانید بر اساس نیاز خود ابزار خود را خریداری کنید.

وزن:

وزن دستگاه بسیار مهم است. قرار است مدت زیادی با مته کار کنید و این موضوع دست شما را خسته می کند. از طرفی در صورت نیاز به سوراخ کاری رو به پایین یا رو به رو، وزن بیشتر ابزار باعث فشار بیشتر بر روی نقطه سوراخکاری شده و در نتیجه کار بسیار راحت تر انجام می شود.

بنابراین اندازه گیری دقیق وزن دستگاه بسیار مهم است. وزن دستگاه های موجود از 1 کیلوگرم تا حدود 4 کیلوگرم متغیر است.

اندازه سه سیستم:

اندازه سه سیستم ارتباط مستقیمی با اندازه سوراخ های ایجاد شده توسط دستگاه دارد. هرچه اندازه سیستم سه بزرگتر باشد، می توانید از مته های بزرگتر استفاده کنید و سوراخ ها بزرگتر خواهند بود.

معمولاً سه سیستم در اندازه های 10 میلی متر، 13 میلی متر و 16 میلی متر موجود است.

آیتم های همراه:

آیتم های همراه می توانند در انجام پروژه ها به شما کمک زیادی کنند. به عنوان مثال، یک دسته کمکی، یک آچار سه سیستم، یک عمق سنج یا رول پلاک و همچنین یک چراغ قوه می تواند بسیار مفید باشد.

نکات دیگری که باید به آنها توجه کنید: کنترل سرعت (دیمر)، گیربکس دو سرعته، عملکرد چپ و راست نیز بسیار مهم است.

mobindalir96
mobindalir96

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋