راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان یکی از موثرترین راه های توسعه ارتباط با مشتریان یک سازمان، مجموعه یا شرکت است که افراد را به ادامه روند خرید و استفاده از خدمات و محصولات ترغیب می نماید. پیش نیاز ایجاد چنین سیستمی وجود یک نرم افزار باشگاه مشتریان است که از زیرمجموعه نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان محسوب می شود. نرم افزار باشگاه مشتریان نوعی سیستم نرم افزاری هوشمند، هدفمند و توسعه یافته است که این امکان را به شما می دهد تا به راحتی مشتریان خود را مدیریت کنید و با پیاده سازی انواع الگوهای ذهنی خود به وفادارسازی مشتریان به خود بپردازید. نرم افزار وفاداری مشتریان همچنین باعث می شود که مشتریان جدید کسب نمایید و آن ها را به خرید بیشتر ترغیب کنید که در نتیجه آن میزان فروش و سود شما نیز افزایش خواهد یافت.
هدف باشگاه مشتریان
اصلی ترین هدف باشگاه مشتریان، فعال نمودن مشتریان و افزایش میزان وفاداری آن ها است زیرا مشتری عامل اصلی موفقیت یک کسب و کار است. باشگاه مشتریان ابزاریست که می تواند دسترسی به این هدف را میسر سازد. باشگاه مشتریان به صورت هدفمند ایجاد می گردد و برنامه های پیوسته و منظمی برای مشتریان دارد. در واقع هدف باشگاه مشتریان تشویق مشتریان به فعالیت بیشتر، جمع آوری اطلاعات مشتریان و همچنین افزایش وفاداری آن ها و در یک کلام تبدیل مشتریان بالفعل به مشتریان وفادار و دائمی است به صورتی که سایر کسب و کارها قادر نباشند به راحتی نظر آنان را تغییر دهند.
مزایای نرم افزار باشگاه مشتریان
طراحی باشگاه مشتریان
طراحی باشگاه مشتریان مهم ترین اصل جهت جذب مشتری جدید و حفظ مشتریان فعلی است. بر اساس مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته است می توان چنین بیان نمود که طراحی چنین سیستمی اثربخش ترین برنامه در راستای افزایش میزان وفاداری مشتریان است. بنابراین بهتر است طراحی باشگاه مشتریان در جهت گسترش روابط با مشتریان کنونی و دریافت مشارکت هر چه بیشتر آن ها صورت گیرد.
راه اندازی باشگاه مشتریان
راه اندازی باشگاه مشتریان می تواند منجر به افزایش فروش، خرید بیشتر مشتریان و سود و درآمد بیشتری برای فروشگاه شود. هنگامی که تصمیم به ایجاد چنین سیستمی می گیرید به این فکر کنید که چه امکاناتی برای کسب و کار شما مورد نیاز است، شما سیستمی می خواهید که برایتان سود آور باشد و همچنین باعث رضایت مشتریان شود. راه اندازی یک باشگاه وفاداری در مرحله اول نیاز به جمع آوری اطلاعات اولیه و یک برنامه ریزی مدون در راستای پیاده سازی باشگاه مشتریان دارد. برای این منظور باید ابتدا داده های مربوط به عادت های خرید مشتریان فعلی را جمع آوری کنید و سپس از میان آن ها سودآورترین مشتریان را بیابید. لازمه راه اندازی باشگاه مشتریان طی کردن مراحل ذیل است:
امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان
امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان به نوع نرم افزاری که سازمان ها برای کسب و کار خود راه اندازی می کنند بستگی دارد. طراحی نرم افزار باشگاه مشتریان متناسب با نوع کسب و کار انجام می گیرد و قادر است خدماتی را به کاربران ارائه نماید. اما به صورت کلی امکانات نرم افزار وفاداری مشتری شامل پنل مدیریت و مشتری، کارت باشگاه مشتریان، پنل های گزارش گیری و … می باشد. معمولا در تمام نرم افزارهای ارائه شده برای باشگاه مشتریان، مشتری طبق رتبه بندی صورت گرفته در یک سطح و رتبه خاصی قرار می گیرد. برای رسیدن به هر رتبه نیز شرایطی در نظر گرفته می شود که می تواند بر اساس شاخص هایی نظیر امتیاز، میزان خرید، تعداد خرید، دفعات خرید، زمان خرید و ... تعریف شود. برای هر سطح امتیازات یا پیشنهادات خاصی در نظر گرفته می شود که به مشتریان همان سطح تعلق می گیرد. به این ترتیب مشتری عضو در باشگاه علاوه بر این که در هنگام خرید از شرایط بهتری برخوردار می گردد ایجاد حس رضایت و وفاداری وی نیز بیشتر می شود و به برند شما وفادار می ماند.
پاسخ ها