علی حسینی فرد

علی حسینی فرد

پیچ خشکه چیست

گرید یک پیچ، ویژگی های بارز یک پیچ را نشان می دهد. این واژه صنعتی که یک عدد است، نشان می دهد که یک پیچ از چه مواد اولیه ساخته شده است، مقاومت و سختی آن تا چه اندازه است، استحکام پیچ و میزان تحمل بار پیچ تا چه اندازه ای می باشد. پرکاربردترین گریدهای مصرفی در صنعت و ساختمان سازی شامل گرید 10.9 و 8.8 و 12 می باشد. در این میان گرید 10.9 به دلیل استحکام و ویژگی های استاندارد، بیشترین کاربرد را دارد.  گرید 4 و 5 از آهن ساخته شده اند و مقاومت پایین تری دارند. گرید 8.8 قادر به تحمل وزن۸۰ کیلوگرم است. این در مورد گرید 12 بسیار بیشتر است به طوری که پیچ های این گرید تحمل باز 385 مگاپاسکال و وزن 120 کیلوگرم را دارند.

مثلا آنچه به عنوان پیچ خشکه 8.8 در بازار رواج دارد ، پیچ فولادی گرید 8.8 می باشد . همین طور پیچ خشکه 10.9 ، پیچ فولادی گرید 10.9 می باشد . مهره خشکه نیز همان مهره فولادی است البته درجه سختی یا گرید مهره با یک عدد نمایش داده می شود و بجای گرید از کلاس نام برده می شود . بنابراین می گوییم مهره کلاس 8 یا مهره کلاس 10. مهره خشکه HV همان مهره فولادی کلاس HV10 است که به آن مهره خشکه گوشدار نیز می گویند. | برای مشاهده انواع پیچ و خرید پیچ خشکه و... کلیک کنید.

مهره خشکه نیز عمدتا مهره 2H می باشد . جهان پیچ صنعت تولید کننده انواع پیچ و مهره خشکه 8.8 ، پیچ و مهره خشکه 10.9 و پیچ و مهره خشکه HV در سایزهای متنوع با روش نورد سرد می باشد. منبع ": https://jahanpichsanat.ir/fa/news13.aspx

 

 

پیچ خشکه 12.9

پیچ خشکه 12.9 مقامترین پیچ خشکه تولید شده در مگاپیچ است. در ساخت این پیچ مقدار بیشتری کربن به کار رفته است و از این رو مقاومت کششی این پیچ بیشتر از گریدهای دیگر است. عدد 12.9 درج شده روی پیچ نشان دهنده دو ویژگی بسیار مهم این پیچ است. 12 به این معنی است که این پیچ قادر است بار کششی 120 کیلوگرم را به صورت عمودی بر آن وارد می‌­شود را تحمل نماید. عدد 9 نیز نشان دهنده مقاومت حداکثری پیچ در برابر تغییر شکل است. خرید پیچ و مهره 12.9 برای سازه های بزرگ بیشترین کاربرد را دارد.

پیچ خشکه 10.9

از نظر مقاومت در برابر بار کششی پیچ خشکه 10.9 در رده دوم قرار دارد: اما پرفروشترین نوع پیچ خشکه برای صنایع بزرگ، مربوط به گرید 10.9 می­باشد. در تولید این پیچ مقداری بیشتری کربن و دیگر مواد معدنی همچون بور اضافه شده است. این پیچ در برابر بار کششی حدود 100 کیلوگرم عمودی مقاومت داشته و در برابر تغییر شکل مقاومت 90 درصدی نشان می­دهد. از این پیچ در صنایع خودروسازی، صنایع راه­سازی و ساختمان­‌سازی استفاده می­شود.

پیچ و مهره خشکه گرید 8.8

پیچ و مهره خشکه گرید 8.8 یکی از برکاربردترین انواع پیچ خشکه می‌­باشد. مقاومت این پیچ نسبت به پیچ‌­های آهنی بسیار بیشتر و نسبت به دیگر انواع پیچ  و مهره خشکه کمتر می‌­باشد. تولید کننده پیچ خشکه مقدار مناسبی از کربن به فرمول ساخت آن اضافه نموده است تا مقاومت آن را نسبت به دیگر انواع پیچ آهنی بیشتر کند. این پیچ قابلیت تحمل بار کششی عمودی 80 کیلوگرمی را دارد و تا 80 درصد نسبت به تغییر شکل مقاومت نشان می­‌دهد. این پیچ در انواع تمام رزوه و نیم رزوه تولید می‌­شود.

پیچ خشکه متری

پیچ خشکه متری در واقع میلگرد فولادی است که تولید کننده پیچ خشکه آن را کشش داده و سپس رزوه کاری نموده است. این پیچ در صنایع چوب، اتصال قطعات فلزی، نفت و پتروشیمی کاربرد دارد. پیچ خشکه متری به صورت استاندارد در طول یک متر تولید می­‌شود و این مصرف­ کننده است که با توجه به نیاز خود می­‌تواند آن را در اندازه‌­های مختلف برش دهد. مهره‌­های بسته شده در دو طرف پیچ متری استحکام  اتصالات را فراهم می­کند.

پیچ خشکه گالوانیزه

پیچ و مهره خشکه گالوانیزه در واقع پیچ‌­های فولادی هستند که با روش گالوانیزه روکش شد‌ه‌­اند. همانطور که می­‌دانید آهن در برابر رطوبت واکنش نشان داده و زنگ می‌زند. روکش کردن پیچ خشکه مقاومت آن را در برابر عوامل محیطی مخصوصا رطوبت افزایش می­دهد. پیچ خشکه اغلب مشکی رنگ هستند ولی در صورتی که روکش گالوانیزه شوند رنگ آن‌ها تغییر می­کند.

فروش پیچ و مهره خشکه

فروشگاه پیچ و مهره خشکه مگا پیچ با تولید و عرضه انواع پیچ خشکه در اشکال و گریدهای مختلف تلاش دارد بدون واسطه محصولات خود را در اختیار تولیدکننده ایرانی قرار دهد. محصولات این شرکت همگی با استانداردهای روز دنیا تولید شده و به فروش می رسد. مگا پیچ به عنوان بورس پیچ و مهره خشکه، مجموعه کاملی از محصولات را در قالب فروش عمده و بسته ای ارائه داده است. ارائه توضیحات کامل در زمینه هر کدام از انواع پیچ و مهره که شامل  ویژگی ها، گرید، استاندارد، جنس، کاربرد و اندازه می شود، شرایطی ایجاد نموده است که با دانش قبلی بهترین انتخاب را از میان انواع متنوع پیچ و مهره داشته باشید.

با انتخاب هر محصول می توانید قیمت آن را مشاهده نموده، ویژگی های آن را بررسی کرده و در صورت نیاز با شماره های داخل سایت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره بگیرید. فروش پیچ و مهره خشکه اینترنتی تنها یکی از خدمات مگاپیچ می باشد، تولید انواع پیچ و مهره پلاستیکی، آهنی، گالوانیزه، داکرومات، واشر و … از دیگر خدمات این مجموعه به شمار می آید.

خرید پیچ خشکه

خرید پیچ خشکه

همانطور که ملاحظه فرمودید پیچ خشکه انواع و مدل های مختلفی دارد. هر کدام از این مدل های میزان مشخصی مقاومت در برابر فشار و بار وارده دارند. این مورد در قیمت نهایی پیچ خشکه بیشترین تاثیر را دارد. خوشبختانه فولاد استفاده شده در این محصول مقاومت آن را در برابر رطوبت و خوردگی افزایش داده و همه این مدل ها، برای نصب در شرایط محیطی نا مساعد مناسب هستند. پس ملاک میزان مقاومت در برابر عوامل جوی در زمان خرید مطرح نیست. مهندسین با محاسبه میزان فشاری که ممکن است به پیچ وارد شود، می توانند گرید آن را تشخیص داده و خرید پیچ خشکه را هدفمند نمایند.

از دیگر مواردی که قبل از خرید پیچ خشکه باید به آن توجه کرد، شکل و ظاهر آن است. انواع پیچ خشکه در اشکالی همچون پیچ خشکه متری، پیچ خشکه شش گوشه، پیچ خشکه آلن و … تولید می شود. از این رو قبل از خرید باید با بررسی شرایط موجود در زمان نصب بهترین گزینه را انتخاب نمایید. خرید پیچ خشکه بسته به گرید در صنایع ساختمان سازی، صنایع خودروسازی سبک و سنگین، صنایع پتروشیمی، دکل های برق و … کاربردی است.  در ادامه لیست قیمت پیچ و مهره خشکه ارائه می شود تا بتوانید قیمت انواع پیچ خشکه را براورد نمایید.

علی حسینی فرد
علی حسینی فرد

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋