آموزش نکات خرید

آموزش نکات خرید

توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

راهنمای خرید تلویزیون + ترفند تشخیص اورجیتال بودن

تلویزیون یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین رسانه­ هایی است که امروزه در دنیا طرفداران زیادی دارد. با پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن تمام وسایل و ابزارها، آن هم به موازات بقیه وسایل، مدام در حال جدید شدن و پیشرفت است و به فناوری­هایی مجهز شده است که شاید بشر ۴۰ سال پیش هیچ­گاه فکرش را هم نمی­کرد. تلویزیون، از زمانی که به یکی از کالاهای ضروری برای خانه­ها تبدیل شد و به تولید انبوه در اکثر کشورها رسید، به یک وسیله­ای برای الگوسازی و تولید خاطرات برای مردم به خصوص کودکان و نوجوانان تبدیل شد به طوری که آنها سعی داشتند با تقلید از آن الگوها، تمام رفتارهای آنها را در خود ایجاد کنند. همچنین افراد سعی داشتند که با خاطراتی که با این رسانه برایشان ایجاد شده زندگی کنند و این خاطرات نسل به نسل می­گشتند. امروزه این رسانه برخلاف گذشته که محدودیت­های فراوان داشت، بسیار گسترده­ تر شده است.

 

تلویزیون

تلویزیون چیست؟ وسیله‌ای است که تصاویر متحرک را به بیننده می‌رساند و این سرعت به گونه‌ای است که فرد متوجه فرآیند انجام آن نمی‌شود. در ابتدای امر، وسیله‌ای برای آموزش و ارتباط بین فردی بین همگان، جا افتاده بود اما چند سال بعد، به عنوان یک رسانه بین‌المللی مطرح و همگانی شد. برای این وسیله مانند هر رسانه دیگری مسئولیت‌هایی تعریف می‌شد که سازندگان برنامه‌ها، آن مسئولیت‌ها را تعریف کرده و به آن معنا می‌بخشیدند. استانداردهای فنی نوع سیاه و سفید و رنگی در اواسط قرن بیستم ایجاد شد و از آن زمان تا به حال تحولات زیادی در وضوح تصاویر و ابعاد گیرنده اتفاق افتاد. این وسیله دارای انواع مختلفی به این شرح است: CRT، LCD، OLED، PLASMA و LED که هر کدام از این مواردی که می‌بینید مجهز به نوع خاصی از تکنولوژی هستند که هر کدام را از دیگری متمایز می‌کنند.

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون، برای شمایی که قصد خرید تلویزیون آن را دارید بسیار مهم و ضروری است. چراکه می‌تواند در خرید با کیفیت، بسیار مؤثر باشد. ما در اینجا نکات مفیدی را در باب خرید این وسیله به شما ارائه می‌دهیم. این روزها به دلیل اینکه اکثر نمونه‌ها دارای صفحه تخت و مشابه یکدیگر هستند، تشخیص وجه تمایز آنها از هم کار مشکلی است. لازم به ذکر است که وقتی به این نتیجه رسیدید که چه نوع تلویزیون را می‌خواهید،‌ بهتر است که روی اندازه مناسب آن، کیفیت تصویر و دیگر ویژگی‌های اصلی این وسیله به تناسب محیط و توان مالی شما تمرکز کنید و حتماً وقتی فروشنده، انواع مناسب برای شرایط شما را نشان می‌دهد، اتصالات آن را برای پخش مستقیم و بلندگو بررسی کنید. ممکن است برخی اتصالات مورد نیاز شما را آن نوع خاص، نداشته باشد. در اینجا نکاتی را برای توجه هنگام خرید به شما یادآور می‌شویم:

  • اندازه صفحه نمایشگر:‌ صفحه نمایشگر خیلی موضوع مهمی است که اندازه آن در بازار بین ۲۰ اینچ تا ۸۰ اینچ متغیر است. باید آن را بسته به مکانی که می‌خواهید وسیله را در آن بگذارید؛ انتخاب کنید. مثلاً اگر در اتاق خواب می‌گذارید ۲۴ تا ۳۴ اینچ و اگر در پذیرایی می‌گذارید، ۵۰ تا ۶۵ اینچ خریداری کنید.
  • وضوح بالای تصویر: تلویزیونی که کیفیت تصویرش بالا باشد اصطلاحاً UHD است و مدل 8K/4K نامیده می‌شود. این به چه معناست؟ یعنی 7680 در 4320. 4320 پیکسل عمودی و 7680 پیکسل افقی دارد یعنی در مجموع تعداد زیادی پیکسل دارد. پیکسل همان اجزا و عناصر تصویر هستند که بسیار ریزند. مزیت تعداد پیکسل بالا و متراکم این است که جزئیات تصویر را بیشتر نشان می‌دهد و در نتیجه واضح‌تر است. فروشنده می‌تواند این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد و به شما بگوید که وضوح آن چند پیکسل است.

نکات مهم هنگام خرید تلویزیون

برخی نکات بسیار مهم خرید تلویزیون به این شرح هستند:

  • محدوده دینامیکی بالا یا HDR: این مورد خاص اگر رعایت شود، کنتراست یا تضاد رنگ‌ها، رنگ تصویر و روشنایی، در قاب بیشتر می‌شود و باعث می‌شود تصاویر روی صفحه، بیشتر شبیه زندگی واقعی باشد و شما از دیدن آن لذت بیشتری ببرید.
  • تلویزیون هوشمند: قبل از خرید، حتماً تصمیم خود را در باب خرید نوع هوشمند یا غیر آن، بگیرید. اگر تلویزیون هوشمند باشد، شما می‌توانید با مرورگرهای وب، به انواع محتواهای اینترنتی و آنلاین مستقیماً دسترسی داشته باشید. بعضی از آنها می‌توانند به دستورات صوتی شما پاسخ دهند.
  • بررسی زاویه دید: علیرغم پیشرفت تکنولوژی در این دوره و زمانه، نقصی که در تلویزیون‌ها وجود دارد این است که تصویر، فقط از یک نقطه به خوبی قابل مشاهده است. هنگام خرید، از زاویه بالا و بغل، کم شدن نور، کنتراست رنگ و نور صفحه را بررسی کنید.

 

نحوه تشخیص اصل بودن تلویزیون

همان‌طور که می‌دانید، در عصر و شرایطی زندگی می‌کنیم که برای هر وسیله و ابزاری، نمونه تقلبی و به اصطلاح فیک آن وجود دارد. باید بگوییم که متأسفانه عده‌ای افراد، تمام زحمات کسانی را که در کارخانه‌ها و اتاق‌های فکر، برای تولید نمونه اصلی آن تلاش می‌کنند، نادیده گرفته و اقدام به تولید نمونه تقلبی می‌کنند. پس برای شما عزیزانی که اقدام به خرید انواع وسایل می‌کنید که در اینجا موضوع هدف ما تلویزیون است، واجب است که بدانید چه طور می‌توانید نوع اصل آن را از تقلبی تشخیص بدهید. از بهترین راه‌ها این است که مدل و نوع مورد نظر را در مرورگر خود جست و جو کنید و بعد با مراجعه به سایت مارک مورد نظر وسیله، امکانات آنها را با هم مقایسه کنید. این تشخیص بسیار مهم است و نیاز به پیگیری از جانب شما دارد.

آموزش نکات خرید
آموزش نکات خرید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋