brmcgrath

brmcgrath

نحوه مقابله با cannibalization

هنگامی که یک کلمه کلیدی را شرکت طراحی وب سایت در مشهد جستجو می کنید و دو یا چند صفحه در نتایج جستجو برای آن کلمه کلیدی ظاهر می شود، یک حمله انسانی رخ داده است. این زمانی اتفاق می افتد که شما دو یا چند صفحه با محتوای یکسان دارید. در چنین مواردی، موتور جستجو محتوا را با هم مقایسه می کند و بهترین صفحه ای را که بیشترین ارتباط را با کلمه کلیدی دارد انتخاب می کند.
فرض کنید می خواهید برای کلمه کلیدی "هتل در پاریس" سئو انجام دهید. بنابراین شما یک پست وبلاگی با عنوان "7 هتل بزرگ لوکس در پاریس" ایجاد می کنید. چند سال بعد متوجه می شوید که از آخرین بازدید شما چندین هتل لوکس دیگر ساخته شده است. بنابراین شما یک پست جدید ایجاد می‌کنید که شامل آن هتل‌های مجلل منحصربه‌فرد است، اما کلمات کلیدی مشابهی را هدف قرار می‌دهد.
این نمونه ای از آدم خواری است. هر دو پست دارای یک کلمه کلیدی هستند، حتی اگر فاصله زیادی از هم ایجاد شده باشند. آنها یک کلمه کلیدی در نام تجاری دارند، احتمالاً همان کلمه کلیدی در سراسر محتوا، و محتوای مشابهی در سراسر محتوا خواهند داشت.
بهینه سازی دو یا چند صفحه برای کلمه کلیدی وب سایت به این معنی نیست که همه آنها رتبه بندی می شوند. با این حال، یک صفحه می‌تواند همزمان دو صفحه با کلمات کلیدی مشابه داشته باشد، اگر اهداف جستجوی متفاوتی داشته باشند.
چرا Cannibalization شکنجه سایت های SEO؟
اگر سایت شما دارای کلمه کلیدی آدمخواری است، شما در حال رقابت با خودتان هستید. در مثالی که قبلا ذکر کردیم، صفحه غیرهدف می تواند رتبه بالاتری داشته باشد زیرا گوگل نمی تواند تعیین کند که کدام صفحه اصلی کلمه کلیدی "هتل های پاریس" است. همچنین فاکتورهای مهمی مانند CTR و بک لینک بین صفحات آدم خوار به اشتراک گذاشته می شود که در نتیجه هر دو صفحه در گوگل رتبه پایینی دارند.
نمونه هایی از آدمخواری
آدمخواری می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند و باعث شود وب سایت شما در SERP به درستی عمل نکند.
در اینجا برخی از مشکلات رایجی که آدمخواری می تواند ایجاد کند آورده شده است:
جابجایی و تغییر صفحات در serp
تغییر رتبه
با قفل رتبه یا چالش به سطح بالا بروید
طبقه بندی صفحات اشتباه
در ادامه هر کدام را به تفصیل بررسی خواهیم کرد.
راه رفتن و ورق زدن مار
آیا متوجه شده اید که صفحاتی که برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی می کنند مدام تغییر می کنند؟
این یک نشانه معمول آدمخواری است و معمولاً به این معنی است که گوگل نمی تواند تشخیص دهد که کدام صفحه را رتبه بندی کند. در این حالت، بیشتر سیگنال های گیج کننده و متناقض در بازی وجود دارد. از آنجا که موقعیت ها اغلب نوسان دارند، تجربه کاربر و مسیرهای تبدیل دچار مشکل می شوند. به خصوص زمانی که یک صفحه دارای نرخ تبدیل بسیار بالاتری نسبت به دیگری است.
نوسانات رتبه بندی
این نوسان رتبه اغلب همراه با تغییرات در URL ها اتفاق می افتد. ممکن است متوجه شوید که رتبه بندی کلمات کلیدی شما اغلب دارای بیش از یک کلمه کلیدی است. هنگامی که URL ها تغییر می کنند، این می تواند منجر به آدمخواری شود.
بلاک یا افزایش رتبه با مشکل
گاهی اوقات شما انتظار دارید رتبه صفحه شما بالا برود، اما به نظر می رسد هرگز بهبود نمی یابد، به خصوص زمانی که می دانید لینک های عالی دریافت کرده اید و محتوای عالی ایجاد کرده اید. ممکن است ناامید کننده باشد، اما یک مشکل رایج ناشی از آدمخواری است.
این چیزی است که اتفاق افتاد. قدرت صفحات شما به جای یک صفحه بین دو یا چند صفحه تقسیم می شود، بنابراین هیچ یک از صفحات آنطور که باید رشد نمی کنند.
رتبه بندی صفحات اشتباه
گاهی اوقات، متوجه خواهید شد که URL اشتباه کلمه کلیدی مورد نظر است. این صفحه خطا ممکن است محصولی باشد که در آن به جای فهرست محصول، کلمه کلیدی را برای یک دسته یا موضوع هدف قرار داده اید. وقتی این اتفاق می افتد، احتمالاً شاهدانه مقصر است. URL "اشتباه" مهمتر از URL است که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید.
به نوبه خود، اگر کاربران به صفحه اشتباهی فرستاده شوند، این می تواند به نرخ تبدیل آسیب برساند.
آدمخواری با هدف جستجوی کاربر مرتبط است
دلیل آدمخواری به هدف جستجوی کاربر مربوط می شود. محتوای ارائه شده به کاربر در یک SERP به هدف جستجوی آنها و جایی که در سفر خریدار هستند بستگی دارد. آیا کاربر فقط به دنبال اطلاعات در مورد چیزی (اطلاعات) است یا قصد خرید چیزی را دارد؟
آدم خواری معمولاً زمانی اتفاق می افتد که صفحات جدید در طول زمان بدون هیچ صفحه موجود منتشر می شوند. نکته کلیدی که باید به خاطر بسپارید این است که چندین صفحه بهینه سازی شده برای یک کلمه کلیدی قابل آدم خواری نخواهند بود مگر اینکه صفحات هدف یکسانی داشته باشند. وقتی هر دو سایت هدف یکسانی دارند، در واقع در حال رقابت با خودتان هستید.
قبل از ایجاد هر صفحه، به کلمه کلیدی و هدف جستجوی خود فکر کنید. اگر یک کلمه کلیدی بیش از یک هدف داشته باشد، با ایجاد صفحات برای هر یک از اهداف مختلف، به خود فرصتی برای رتبه بندی همزمان می دهید.
نحوه تشخیص آدمخواری کلمات کلیدی
اکنون که می دانید آدم خواری چیست، وقت آن است که بفهمید کدام صفحات یکدیگر را آدمخوار می کنند. مشکلات آدم خواری را می توان به چند روش مختلف بررسی کرد. در اینجا چند روش اثبات شده وجود دارد:
کنسول جستجوی گوگل
کنسول جستجوی گوگل (GSC) می تواند ابزاری عالی برای یافتن مسائل مربوط به آدمخواری باشد.
برای استفاده از آن، به گزارش عملکرد بروید و به طور پیش فرض لیستی از جستجوهایی که سایت شما را مشاهده و کلیک کرده اند را مشاهده خواهید کرد. روی هر یک از این پرس‌و‌جوها در تب Pages کلیک کنید و فهرستی از URL‌هایی را خواهید دید که بازدیدها و کلیک‌هایی برای آن درخواست دریافت کرده‌اند. اگر بیش از یک URL نمایش داده شود، ممکن است به دلیل آدمخواری باشد.
اپراتور جستجو
"سایت: کلمه کلیدی [دامنه]" را مستقیماً در Google تایپ کنید تا لیستی از صفحات مرتبط و بهینه شده برای یک کلمه کلیدی خاص را پیدا کنید. اگر فکر می کنید از آدمخواری رنج می برید، یک تحلیل دستی از هدف این صفحات انجام دهید. اگر متوجه شدید که هر دو صفحه هدف یکسانی دارند، با استفاده از روش های زیر مشکل آدمخواری را حل کنید.
نحوه مدیریت آدمخواری کلمات کلیدی
هیچ رویکرد یکسانی برای حل مشکلات مربوط به آدمخواری وجود ندارد. راهی که برای حل مشکلات پیش می روید به موقعیت بستگی دارد. با این حال، راه حل های کلی وجود دارد که می توانید در زمان مناسب از آنها استفاده کنید.
صفحات شکسته را حذف و انتقال دهید
اگر سایت شما دارای چندین صفحه است که هدف یکسانی دارند، اما شما فقط باید یکی از آنها را نگه دارید، از تغییر مسیر 301 استفاده کنید. وقتی صفحات آدمخواری را کشف کردید، یک صفحه را انتخاب کنید و 301 بقیه را به آن هدایت کنید. این اغلب ساده ترین راه برای رفع مشکلات آدم خواری است. حتما لینک های داخلی صفحات حذف شده را به روز کنید. به غیر از آن، باید در چند هفته آینده نشانی‌های اینترنتی حذف شده را از فهرست گوگل مشاهده کنید.
استفاده متعارف
گاهی اوقات نمی توان صفحات آدمخوار را حذف کرد و تنها یکی از آنها باقی می ماند. اگر اینطور باشد، مواردی وجود دارد که استفاده متعارف مفید است.
می توانید از پیوندهای متعارف استفاده کنید:
صفحه ای که یک صفحه فرود خاص برای کمپین PPC است
محتوای بهتر از نقطه نظر تجربه کاربر
محدودیت های CMS باعث ایجاد صفحات تکراری می شود.
اگر چنین است، از Canonical برای کمک به حل این مشکلات استفاده کنید.
انجام این کار به این معنی است که می توانید یک صفحه را به عنوان صفحه اصلی انتخاب کنید و این تگ به گوگل می گوید که این صفحه ای است که باید در SERP گنجانده شود. همچنین تضمین می کند که سیگنال های ورودی، مانند مقادیر پیوند، در صفحه اصلی گنجانده شوند. به این ترتیب هیچ یک از صفحات دیگر نیازی به حذف ندارند و کاربران همچنان می توانند به همه آنها دسترسی داشته باشند.
بدون شاخص
اگر به دلایلی قادر به حذف یا تغییر مسیر صفحات آدم خواری نیستید، راه حل زیر را امتحان کنید. برچسب‌های rel=\"noindex\" را در صفحاتی قرار دهید که می‌توانند توسط صفحه فرود آدم‌خوار شوند. با این رویکرد، تمام صفحات می توانند در سایت باشند. اما همه صفحات به جز یک صفحه از فهرست خارج می شوند که مشکلات آدم خواری را حل می کند.
با توجه به اینکه سیگنال رتبه‌بندی از طریق نرمال‌سازی عبور می‌کند، Canonical بر noindex ترجیح داده می‌شود. Noindex می تواند مفید باشد زمانی که شما نیاز به مقابله با آدم خواری ناشی از محتوای ضعیف، بک لینک ها و صفحات بدون ترافیک ارگانیک دارید. صفحه استیکر را لایک کنید.
بهینه سازی صفحات
گاهی اوقات صفحات برای اهداف جستجوی مختلف نوشته می شوند، اما به اندازه کافی برای کلمات کلیدی در اینجا بهینه سازی نشده اند، عنوان، توضیحات متا، H1 و متن صفحات را برای جستجوی جستجوی صفحه بهینه کنید. همچنین می توانید چندین لینک داخلی و بک لینک به صفحه هدف با همان کلمات کلیدی ارائه دهید تا گوگل به راحتی محتوای صفحات را تشخیص دهد.
لینک های داخلی را ویرایش کنید
در بعضی موارد، می‌توانید با بازسازی ساختار پیوند داخلی خود، مسائل مربوط به آدم‌خواری را برطرف کنید، به‌ویژه زمانی که از متن لنگر خاصی برای اشاره به صفحات مختلف استفاده می‌کنید.
بررسی مجدد پیوندهای داخلی برای اطمینان از تنظیم صحیح آنها و اشاره به صفحه مناسب، نه یک آدمخوار، می تواند به رفع مشکل کمک کند. با این حال، این به تنهایی اغلب برای رفع مشکل کافی نیست.
ادغام صفحات
در این حالت شما دو یا چند صفحه ضعیف دارید که با ترکیب آنها محتوای قوی تری ایجاد می کنید. ابتدا یک صفحه را به عنوان صفحه فرود خود انتخاب کنید، سپس محتوای صفحات دیگر را اضافه کنید و آن صفحات را به صفحه فرود 301 خود هدایت کنید.
محتوای جدید را بر اساس هدف جستجو ایجاد کنید
اگر صفحه ای مطابق با هدف جستجو وجود نداشته باشد، گوگل به دنبال گزینه دیگری می گردد. بنابراین فقط صفحه ای ایجاد کنید که با هدف جستجو مطابقت داشته باشد. با گذشت زمان، صفحه جدید در بین نتایج جایگزین می شود زیرا هدف جستجو را دنبال می کند.
جمع بندی
Cannibalization یک مشکل رایج در سئو است. این مشکلی است که اغلب باعث سردرگمی می شود و بسیاری از وب سایت ها را از بهترین عملکرد خود باز می دارد. سایت های بزرگ با محتوای زیاد بیشتر با مشکلات فساد مواجه می شوند، اما هیچ سایتی از آن مصون نیست. بنابراین به صفحه خود لطف بزرگی کنید و ممیزی های منظم آدمخواری را انجام دهید.
این رویکردهای فرآیند گرا می توانند به جلوگیری از عود مشکلات آدمخواری کمک کنند.

brmcgrath
brmcgrath

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋