خرید بلیط هواپیما 09211621846

خرید بلیط هواپیما 09211621846

خرید بلیط هواپیما با تخفیف ویژه Blitcharter.ir Blitcharter.com 09211621846 09199829474 09199829475 09199171301
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

همه چیز درباره گوسفند و روش های پرورش گوسفند زنده

گوسفند

 

حیوانی است چهار پا که دارای سم است انسان ها از گذشته های دور این حیوان را اهلی نموده اند تا بتوانند از شیر گوشت پشم و فضولات آن استفاده کنند .

فضولات گوسفند جهت تهیه کود برای زمین های کشاورزی و در مانطق کم دار و درخت برای ایجاد سوخت مورد استفاده قرار گرفته است.

 

گوسپند

گوسپند همان گوسفند است در ادبیات قدیم ایران اینطور تلفظ می شده است. گوسفندها یا همان گوسپندان از لحاظ روحی مطیع هستند.

در اصطلاح ضرب المثل به انسان های مطیع حرف گوش کن که هیچ اما و اگری نمی آورند گوسپند می گویند.

بعضی وقت ها خطاب به شخصی می گویند گوسپند که جانب کنایه از بی درک و فهم بودن طرف مقابل است.

گوسفند نر

به گوسفندان نر قوچ گفته می شود .معمولا قوچ ها قد و قامت و هیکل بزرگتری نسبت به گوسفندان ماده دارند و گوشت لذیذتری دارند. به همین خاطر بیشتر در امور مربوط به قربانی از قوچ استفاده می شود. البته استثنا هم دارد و در بعضی از گونه های گوسفندان میش ها بزرگتر هستند.

گوسفند ماده

به گوسفند ماده میش می گویند.میش که جنس مونث در گوسفندان است معمولا کارش تولید شیر و نوزاد آوری است. میش خوب می تواند یک بره یا دو بره بزاید البته تغذیه میش ها تاثیر زیادی در نوزادآوری و دوقلوزایی دارد. هرچه تغذیه مناسب تری به میش ها داده شود بره های قوی تری تولید می شود. امروزه با استفاده از خوراک دام مخصوص که برای میش ها در مرحله بارداری تجویز می شود دوقلوزایی یا فلاشینگ به امری رایج در بین میش های گله تبدیل شده است

بره

بره نوزاد های میش و قوچ هستند به محض تولد شروع به شیر خوردن می کنند و چند روز طول می کشد که کامل راه بیفتند .بره ها رشد می کنند و بزرگ می شوند.

زمانی که به سن دو تا سه ماهه گی می رسند از پشم بسیار نرم و لطیفی برخوردار هستند .این پشم های زیبا و لطیف برای تولید پوشاک های قدیمی و فرش استفاده می شود.
از پشم بره برای تولید نوعی قالی زیر انداز به نام نمد استفاده می شود. بره ها بسیار زیبا هستند و تماشا کردن جست و خیز آنها دامداران را خوشحال و امیدوار می کند.

سم گوسفند

سم همان کف پای گوسفند است جنسی بسیار محکم دارد و مانند کفش عمل می کند و از اندام های حرکتی گوسفند در برخورد با خوارو وخاشاک و سنگ ها محافظت می کند.
سم گوسفند از دو تکه چسبیده به هم تشکیل شده است . حفظ سلامت سم گوسفندان از مواردی است که دغدغه بسیاری از دامداران است.

سم چینی

سم گوسفندها را مانند ناخن انسان که اصلاح می کنند با استفاده از قیچی اصلاح می کنند اول سم را کامل تمیز می کنند و سپس قسمت های خراب شده و اضافی را بر میدارند . به این عمل سم چینی گفته می شود.

بیماری های سم

سم چون مستقیما با خاک و آب و فضولات در ارتباط است و امکان فرورفتن اجسام تیز در آن وجود دارد معمولا دچار بیماری های میکروبی و قارچی می شود

شیر گوسفند

شیررا گوسفندان ماده یا همان میش تولید می کند .شیر گوسفند از غذاهای مورد توجه انسان هاست سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی می باشد.از شیر فرآورده های زیادی تولید می شود مانند ماست،دوغ،کره،شیراز،پنیرو …..
شیر گوسفند در هنگام زایمان غلیظ شده و تغییر حالت می دهد که به آن آغوذ گفته می شود.

شیر گوسفند نر

گوسفند نر یا همان قوچ شیر ندارد و اساسا شیر را میش ها تولید می کنند . اما در مواردی نادر دیده شده که گوسفند نر پستان درآورده و شیرداده است.این موارد که از جمله موارد نادر است برای یک بز اتفاق افتاده بود.

شاید ضرب المثل قدیمی من میگم نره تو میگی بدوش اشاره ای به این موضوع در گذشته های دور باشد.

شاخ گوسفند

قوچ ها که نژاد نر گوسفندها هستند معمولا شاخ های کوچکی دارند و در بعضی ازنژادهای گوسفندان میش ها نیز شاخ های ریزی در روی سر دارند.

شاخ از وسیله ای دفاعی حیوانات محسوب می شود. گوسفند های کوهی معمولا شاخ های بزرگتری دارند. در گاو ها معمولا به خاطر اینکه رشد گاو سریعتر باشد معمولا شاخ ها را می برند البته تکنولوژی پرورش گاو همانند تکنولوژی های جدید پرورش گوسفند تغییرات زیادی داشته است .

گوسفند زبل

گوسفند زبل اسم انیمیشنی بسیار جذاب است که در بیشتر کشورهای جهان طرفدار دارد. در این انیمیشن گوسفند زبل برخلاف تصور مردم زیرک و باهوش جلوه داده می شوند و زندگی جذاب و منحصر به فردی دارند.

کارتون گوسفند زبل تاثیر بسزایی در آشنایی و ارتباط جامعه شهری و روستایی داشته است .و زندگی های روستایی را بسیار دلنشین تر نشان می دهد.

گوسفند ها چون سالیان زیادی است که با انسان ها زندگی می کنند همواره مورد توجه بوده اند و گوسفند داری از جمله مشاغل مهم در جامعه روستایی و عشایری محسوب می گردد.

گوسفند زبل به زبان های فارسی و کردی و عربی هم دوبله شده است.

نژاد گوسفند

گوسفندان با توجه به منطقه ای که در آن رشد و تکثیرشده اند در مناطق مختلف جهان انواع مختلفی دارند یا در اصطلاح از نزادهای گوناگونی هستند.

نژاد یا همان ژنتیک خاص یک گوسفند آنها را از هم جدا می سازد و قیافه و اشکال متفاوتی دارند مثلا قد یک نژاد خیلی بلند است و قد نژاد دیگر بسیار کوتاه است .

این نژاد ها از قدیم الایام شناخته شده است و به هر نژاد اسم خاصی اطلاق می شود .

گوسفند زنده

گوسفند زنده قیمت متفاوتی با گوشت گوسفند موجود در قصابی ها دارد. معمولا گوسفند زنده اگر با قیمت کیلویی 50/000 تومان عرضه شود و به فروش برسد بعد از ذبح کردن گوسفند و خارج کردن محتویات شکمی آن به قیمت دوبرابر فروخته می شود.

قیمت گوسفند زنده

قیمت گوسفند زنده با توجه به نژاد گوسفند فرق دارد. بعضی از نژادها به دلیل مرغوب بودن و کمتر بودن وزن چربی طالب بیشتری دارند. گوسفندان سرحال و جوان بیشتر می ارزند و قیمت بهتری دارند و قیمت قوچ از میش برای ذبح کردن بیشتر است.

اخبار دام زنده

دام و صنعت دامداری اهمیت فراوانی در جامعه دارد و اخبار دام زنده جه از لحاظ قیمتی و چه از لحاظ بیماری های رایج حیوانات همواره مورد توجه اقشار مختلف مردم است.

مراکز فروش گوسفند زنده

معمولا در هر شهری مکانی به دامداران اختصاص داده می شود که حیوانات خود را جهت خرید و فروش و معامله به انجا ببرند به این اماکن مراکز فروش گوسفند زنده میگویند.

احتمال افزایش قیمت گوسفند زنده

همواره با توجه به شرایط آب و هوایی کمبود علوفه و نهاده های دامی و یا وفور و ازدیاد منابع خوراکی دام احتمال افزایش قیمت گوسفنده زنده یا بطورکلی احتمال افزایش قیمت دام زنده وجود دارد.

آیا قیمت دام زنده افزایش می یابد؟

برای جواب این سوال از خود بپرسید که ایا حقوق و ودستمزد کارگران افزایش یافته؟

آیا قیمت خوراک دام بالا رفته؟

ایا کمبود علوفه در بازار نداریم؟

ایا نرخ ارز بالا می رود یا کاهشی است

اگر جواب این سوالات را داشته باشیم می توانیم به این سوال جواب دهیم که ایاقیمت دام زنده افزایش می یابد یا نه

کانال تلگرام قیمت دام زنده

این روزها با همه گیر شدن استفاده از موبایل هوشمند و اینترنت ارزان که در اختیار همه قرار دارد. بازار گوسفند زنده و دام زنده داخل کانال تلگرام داغ شده است و کانال های تلگرامی زیاد تحت عنوان کانال تلگرام قیمت دام زنده در قسمت های مختلف کشور شروع به فعالیت نموده اند.

 

مطلب بعدی از این نویسنده : گوسفند رومانف 

 

 

خرید بلیط هواپیما 09211621846
خرید بلیط هواپیما 09211621846 خرید بلیط هواپیما با تخفیف ویژه Blitcharter.ir Blitcharter.com 09211621846 09199829474 09199829475 09199171301

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋