امیر

امیر

عزیزی

بهترین محافظ برق در بازار کدام است؟

همانطور که می دانید یکی از دلایل سوختن وسایل برقی می تواند دلیلی مانند نوسانات برق باشد. هر وسیله ای که دارای یک برد الکترونیکی با نوسانات ولتاژ باشد ، می تواند در این قسمت بسوزد ، این به معنای آسیب مادی و روانی صاحب دستگاه است ، زیرا خرید این دستگاه یا برد سوخته آن ، اگر کم باشد ، هزینه زیادی را در بردارد. . . این در صورتی است که بتوانید با هزینه کم از ضرر و زیان جلوگیری کنید.

بهترین راه برای جلوگیری از آسیب رسیدن به وسایل برقی در هنگام قطع ناگهانی برق ، استفاده از محافظ برقی است. برای آشنایی با این نوع تجهیزات مهم و نکاتی که قبل از خرید باید بدانید و برای آشنایی با بهترین مارک محافظ برقی موجود در بازار ، در ادامه این مقاله ما را دنبال کنید.

محفاظت  چیست؟

محافظ الکتریکی یا محافظ ولتاژ وسیله ای است که با افت ولتاژ و افزایش ناگهانی ولتاژ ، از برد برق و یک سری رله جدا شده و از آسیب رسیدن دستگاه متصل به آن جلوگیری می کند. همچنین وقتی خاموش است با کمی تأخیر به دستگاه متصل می شود زیرا وقتی آن را روشن می کنید زمان لازم است تا ولتاژ به یک مقدار ثابت برسد. در واقع ، این تعریف دستگاهی است که از لوازم الکتریکی متصل به آن در برابر نوسانات برق محافظت می کند.

چرا محافظ برق یا محافظ ولتاژ خریداری کنیم؟

با توجه به افزایش روزانه قیمت لوازم برقی و لوازم خانگی ، برای محافظت از آنها به دستگاهی نیاز است. وقتی خاموش و روشن شود ولتاژ مدتی طول می کشد تا به یک مقدار ثابت برسد ، اینجاست که دامنه نوسانات برق به حداکثر مقدار خود می رسد. این یک محافظ ولتاژ است که برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دستگاه در چند دقیقه می شکند.

با انواع مختلف محافظان ملاقات کنید

مدل عادی:

سپرهای برق معمولی به مواردی گفته می شود که دارای سه نشانگر بدنه خود به رنگ های سبز ، زرد و قرمز هستند ، به طوری که کاربر با مشاهده روشنایی هر یک از این شاخص ها می تواند وضعیت جریان الکتریکی وارد شده به آج را ببیند. خودت باش.

این مدل محافظ ها ، اگرچه از نظر قیمت کاملاً بهتر از مدل های دیجیتالی در نظر گرفته می شوند ، اما خوب ، به دلیل پیشرفت در ساختار فنی دستگاه های الکتریکی ، گزینه چندان جالبی برای محافظت کامل از سلامت الکتریکی آنها نیستند.

مدل دیجیتال:

بهترین مارک محافظ های دیجیتال انتخاب برای کسانی است که از مدرن ترین دستگاه های برقی دنیا در محل کار یا خانه خود استفاده می کنند. فیوزهای این مدل علاوه بر نشانگرهای مدل های معمولی خود ، دارای صفحه نمایش و تایمر برای زمان تاخیر نیز هستند.

در صفحه نمایش آنها می توانید میزان ولتاژ محیط و همچنین تاخیر ناشی از ورود برق به کانال دستگاه ها را برای جلوگیری از آسیب دیدن کیت های الکترونیکی مورد استفاده در تمام دستگاه های الکتریکی مشاهده کنید. البته به یاد داشته باشید که از نظر قیمت باید بیش از مدل های معمول خود را بگیرید.

چه نوع محافظ برقی بخرم؟

اولین نکته هنگام خرید محافظ برقی توجه به نوع آن است. برای این منظور ، در قسمت قبلی این مقاله شما را با دو نوع رایج و دیجیتال از این نوع محصولات الکتریکی آشنا کردیم و اکنون شما هستید که باید بهترین باشید. با توجه به نیاز خود بیشترین انتخاب را انجام دهید.

دوستان عزیز ، لطفا توجه داشته باشید که اگر از لوازم و وسایل جدید و مدرن استفاده می کنید ، استفاده از مدلهای معمولی محافظ برقی را توجیه نمی کنیم و نمی توانید به همان اندازه کوشا باشید که دستگاه خود را به اندازه مدلهای دیجیتالی محکم نگه دارید بودن.

چه دستگاه هایی را باید به محافظ برقی خود متصل کنم؟

 

نکته دوم در هنگام انتخاب محافظ برق توجه به تعداد و نوع دستگاه هایی است که می خواهید در منبع تغذیه قرار دهید.

در این راستا ، شما باید استاندارد لازم را رعایت کنید و متناسب با میزان تقویت کننده های موجود در هر یک از دستگاه های الکتریکی محل کار یا خانه خود و همچنین مبلغ جبری آنها ، برای خرید یک محافظ الکتریکی مناسب اقدام کنید.

لازم به ذکر است که اگر به دلایلی در تعیین میزان آمپلی فایرهای دستگاه های مورد نظر خود موفق نشدید ، می توانید هنگام خرید اینترنتی یا حضوری به فروشنده بگویید که به دنبال محافظ تلویزیون خود هستید یا یخچال محافظ خود را می خواهید. متصل شوید

به تعداد پورت ها توجه کنید

مورد بعدی که برای انتخاب و خرید محافظ برق نیاز دارید ، تعداد درگاه ها است که در این صورت باید به تعداد دستگاه هایی که باید به محافظ برق خود متصل شوند توجه کنید.

از طرف دیگر ، به یاد داشته باشید که باید فضای کافی بین درگاه های ورودی نصب شده روی محافظ شما وجود داشته باشد تا بتواند دو شاخه مختلف را در خود جای دهد. بنابراین ، اگر می خواهید چهار دستگاه خود را به یک محافظ متصل کنید ، بهتر است مدلی را انتخاب کنید که دارای 6 پورت برای شما باشد.

انواع پورت ها برای محافظت از برق

بسیار خوب خواهد بود اگر مطمئن باشید که یک محافظ برقی خریداری می کنید که از درگاه های ورودی مختلف استفاده می کند.

امروزه تعداد زیادی محافظ ولتاژ طراحی و به بازار عرضه شده است که به شما این امکان را می دهد تا انواع مختلف دو شاخه مختلف از محصولات الکتریکی را بدون نیاز به مبدل حفظ کنید.

علاوه بر موارد فوق ، می توان مدل های جذاب دیگری را نیز اضافه کرد که دارای یک یا چند پورت USB روی کیس ، درگاه ورودی آنتن تلویزیون، کابل تلفن و همچنین امکان اتصال از راه دور یا همان Wi-Fi است.

برای خواندن ادامه ای مطلب اینجا کلیک کنید

امیر
امیر عزیزی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋