بیتا هاشمیان

بیتا هاشمیان

شاعر و نویسنده... اهل ایران... زندگی هندسه ساده ی تکرار نفست هاست.
توسط ۱ نفر دنبال می شود

سانسور عجیب اقدام خصمانه روسیه در سراسر جهان

حملات مرگبار روسیه به اوکراین یک بیمارستان کودکان را فرو ریخت و صدها مجروح بر جای گذاشت.

برترین‌ها: در یکی از مرگبارترین و گسترده ترین حملات هوایی روسیه به سراسر اوکراین، بیمارستان کودکان کی یف ویران شد. به نقل از رویترز، روسیه با موشک باران گسترده مناطق مختلف اوکراین که یکی از مرگبارترین‌ حملات در ماه های گذشته محسوب می‌شود، ۴۱ غیر نظامی را کشت. والدین اوکراینی پس از حمله به بیمارستان کودکان، نوزاد و فرزند به بغل گیج و هق هق کنان در خارج بیمارستان راه می‌رفتند. پنجره‌ها شکسته و دیوارها فرو ریختند. صدها نفر از ساکنان کی‌یف به پاکسازی آوارهای بیمارستان کمک کردند.

سانسور عجیب اقدام خصمانه روسیه در سراسر جهان

ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین که در برای شرکت در اجلاس ناتو در واشنگتن، در لهستان توقف کرده بود آمار اولیه درگذشتگان را 37 نفر اعلام کرد و گفت حدود 170 نفر مجروح شده اند. اما آمارهای بعدی تلفات احتمالی در مناطق مختلف اوکراین به 41 نفر رسید. زلینیکی در پیام رسان تلگرام نوشت: "بیش از 100 ساختمان از جمله بیمارستان کودکان کی یف، یک مرکز زایمان در این شهر، مهد کودک، یک مرکز تجاری و بسیاری از خانه‌ها آسیب دیده اند". وی افزود: "تروریست های روسی باید پاسخگو باشند".

سانسور عجیب اقدام خصمانه روسیه در سراسر جهان

دولت اوکراین برای پاسخ به یکی از بدترین حملات روسیه وعده حملات تلافی جویانه داده است. این موضوع نشان می‌دهد که اوکراین به ارتقای پدافند هوایی خود از سوی متحدان غربی نیاز فوری دارد. نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد: پدافند هوایی 30 موشک از میان 38 موشک را سرنگون کرده است. مقامات اوکراین می‌گویند 27 نفر که سه نفر آنها کودک هستند در پایتخت کشته شدند.

اما نکته‌ای که در این باره مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته عدم واکنش جنبش چپ جهانی و فعالان ایرانی به این ماجراست. این دو گروه که در ماجرای رفح و حمله رژیم صهیونیستی به مردم بی‌گناه فلسطین به درستی واکنش نشان داد اما ظاهرا به نظر می‌رسد فعالان ایرانی درگیر انتخابات ایران بودند.

سانسور عجیب اقدام خصمانه روسیه در سراسر جهان

کاربری به نام مینا نیکزاد در این باره نوشت: حمله موشکی روسیه به بیمارستان کودکان سرطانی اوکراین در حد یک تیتر کوچک، دل روزنامه های دولتی را نلرزاند، چپ غربی هم این خبر را به روی خودش نیاورد، چرا!

علی مروی (اقتصاددان) هم اینگونه واکنش نشان داد: دل آدم خون میشه برای انسان‌های بی‌گناهی که قربانی میشن، خصوصا کودکان. چه در غزه و چه در اوکراین. خبیثانه‌ترین کار هم حمله به بیمارستانه. چه رژیم صهیونیستی مرتکب بشه چه روسیه.

آذر منصوری درباره استاندارد دوگانه واکنش به این حملات نوشت: حمله موشکی روسیه به بیمارستان کودکان در کیف محکوم است. در دفاع از جان انسان ها و اعمال خشونت و کشتار غیر نظامیان نمی‌توان استاندارد دوگانه داشت.

بیتا هاشمیان
بیتا هاشمیان شاعر و نویسنده... اهل ایران... زندگی هندسه ساده ی تکرار نفست هاست.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋