بیتا هاشمیان

بیتا هاشمیان

شاعر و نویسنده... اهل ایران... زندگی هندسه ساده ی تکرار نفست هاست.
توسط ۱ نفر دنبال می شود

کیهان و همشهری از کمپین برکناری زاکانی بسیار عصبانی هستند

با حضور شهردار تهران در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، ماجرای ساخت‌وساز در پارک‌ها و بوستان‌های پایتخت به فراموشی سپرده شد اما حالا بعد از کناره‌گیری زاکانی از انتخابات و انتخاب مسعود پزشکیان به‌ عنوان منتخب مردم یک بار دیگر این کارزار مورد توجه قرار گرفته است.

برترین‌ها: با شروع سال جدید اقدام شهرداری تهران درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه و البته فرهنگسرا در پارک لاله با مخالفت‌های زیادی مواجه شد، اگرچه همچنان سرنوشت این دو تصمیم به‌ ویژه ساخت مسجد در پارک قیطریه شفاف نشده است اما همان اقدامات سبب شد، کارزاری برای برکناری علیرضا زاکانی در تهران شکل بگیرد. با حضور شهردار تهران در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، ماجرای ساخت‌وساز در پارک‌ها و بوستان‌های پایتخت به فراموشی سپرده شد اما حالا بعد از کناره‌گیری زاکانی از انتخابات و انتخاب مسعود پزشکیان به‌ عنوان منتخب مردم یک بار دیگر این کارزار مورد توجه قرار گرفته است.

عصبانیت شدید کیهان و همشهری از کارزار برکناری زاکانی

در بخشی از متن این کارزار برای برکناری شهردار تهران آمده: «درحالی که مسئولان شهری و کشوری هیچ عزم و تدبیری برای حل این معضلات بزرگ زیست‌محیطی و خسارت‌های مادی و جانی ندارند و شهردار تهران به جای توسعه فضای سبز پارک‌ها میل وافری به تراکم‌فروشی و پارک‌خواری و تغییر کاربری فضای سبز پارک‌های موجود به مسجد و هتل و برج و رستوران و شهربازی و فضاهای اداری و تجاری و کسب درآمد از پارک‌ها دارد. زبان حال مردم تهران خطاب به ایشان این است که ما را به خیر تو امید نیست، شر مرسان! اگر نمی‌توانی پارک‌های جدیدی برای رفاه مردم بسازی و سرانه ناچیز فضای سبز را توسعه دهی، لااقل دست از سر پارک‌های موجود بردار و به فضای سبز آنها دست‌درازی و درختان را قطع نکن. لذا از آن شورای محترم انتظار می‌رود تا بار این مسئولیت سنگین را از روی دوش ایشان برداشته و بر دوش اهلش بگذارد. تهران پس از انقلاب، شهرداران و مدیران شایسته و توانمندی به خود دیده که همگی حی و حاضر برای خدمت به شهر و شهروندان‌اند. مملکت قحط‌الرجال نیست و با وجود افراد صالح و شایسته، گذاشتن افراد ناتوان در مسئولیت‌های بزرگ به ‌مثابه خیانت در امانت و ایراد خسارت به کشور و مردم و باعث مدیونی و خسران دنیا و آخرت است.‌» تا لحظه تنظیم این گزارش نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر این کارزار را امضا کرده‌اند.

عصبانیت شدید کیهان و همشهری از کارزار برکناری زاکانی

حالا بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری یک بار دیگر کارزار تغییر شهرداری تهران مورد توجه قرار گرفته است، طوری که پرسش درباره آن به درون شورای شهر رسیده و چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران به آن واکنش نشان داده است. چمران در پاسخ به سوال خبرنگار درباره کارزار جمع‌آوری امضا برای برکناری زاکانی گفت: «به این کارزارها توجه نکنید، اینها کارزار نیست، از این موارد زیاد درست شده است».

او ادامه داد: «شهردار را شورای اسلامی شهر تعیین می‌کند، حالا ۱۵۰ هزار نفر یا ۵۰ هزار نفر یک کارزار را امضا کنند، دلیلی برای تغییر نیست. انتخاب شهردار روش قانونی خودش را طی کرده است، به طور کلی تغییر مدیریت‌ها در وسط کار نتیجه‌ای جز به‌هم ‌ریختگی و متوقف شدن کارها ندارد».چمران در پاسخ به اینکه کسانی که کارزار برکناری زاکانی را امضا کردند، شهروندان تهران هستند و می‌خواهند صدای‌شان به گوش مسئولان برسد، گفت: «اگر این‌طور است ۳۰۰ هزار نفر هم امضا بیاورند و خواستار کس دیگری باشند، ما باید چه کار کنیم؟ سیستم کشور ما کارزاری نیست براساس انتخاب است، اگر بخواهیم کارزاری تصمیم بگیریم باید برای انتخاب رئیس‌جمهور هم با کارزار تصمیم بگیریم، این منطقی نیست، توجه کنید برای آقای بایدن چقدر کارزار درست کردند اما کنار نمی‌رود».

در همین رابطه دو روزنامه کیهان و همشهری هم در صفحه نخست خود واکنش تندی به این کارزار نشان دادند.

عصبانیت شدید کیهان و همشهری از کارزار برکناری زاکانی

روزنامه کیهان با انتشار تصویر زیر نوشت: یک فعال رسانه‌ای با انتشار تصویری در صفحه شخصی خود مدعی شده است که شهرداری تهران درب ایستگاه مترو شهید مفتح را در ساعت‌های کاری بسته است! این در حالی است که با بررسی همین تصویر ادعائی هم می‌توان به اکاذیب منتشرشده از جانب این فرد پی برد؛ چرا که تمام کسانی که از متروی تهران استفاده می‌کنند، می‌دانند که ایستگاه متروی شهید مفتح در خط ۱ واقع شده است! در حالی که در تصویر منتشر شده خط ۲ درکنار نام ایستگاه آمده که نشان می‌دهد این تصویر متعلق به مترو تهران نیست. وقتی هدف وسیله را توجیه می‌کند!

عصبانیت شدید کیهان و همشهری از کارزار برکناری زاکانی

روزنامه همشهری هم تصویری در صفحه نخست خود منتشر کرد و نوشت: تسویه حساب سیاسی با شهر پس از انتخابات کلید خورد.

عصبانیت شدید کیهان و همشهری از کارزار برکناری زاکانی

چرا مردم خواستار برکناری زاکانی‌اند؟

روزنامه سازندگی نوشت: اما چرا مردم تهران خواستار برکناری علیرضا زاکانی هستند، زیرا او همانند وعده‌هایی که در قالب کاندیدای پوششی ریاست‌جمهوری به مردم کشور می‌داد،‌ در شهرداری هم وعده‌های بزرگی به تهرانی‌ها داده است؛ از شکستن کمر ترافیک و قیمت مسکن تا نونوار کردن ناوگان حمل‌ونقل عمومی و ارزان‌ کردن زندگی در تهران. اما هنوز تهرانی‌ها طعم این وعده‌ها را نچشیده‌اند.

او درحالی از تحقق وعده برقی شدن ناوگان در صداوسیما سخن گفت که هنوز خبری از فعال شدن هزار تاکسی برقی در تهران نیست و گفته می‌شود بیش از ۷۰ تاکسی برقی پلاک‌گذاری شده‌اند و همچنان وضعیت وام این خودروها روشن نیست. اگر همه این هزار تاکسی برقی را هم فعال در تهران تصور کنیم، باز هم اعداد اعلام ‌شده، نشان می‌دهد هنوز تا عملیاتی شدن وعده‌ها، راه زیادی باقی ‌مانده است. شهردار تهران مهر سال ۱۴۰۲ قول ورود ۲۰ هزار تاکسی و ون برقی را به تهران داده بود.

فهرست وعده‌های شهردار تهران در این چند سال آنقدر طولانی است که بسیاری از آنها فراموش شده‌اند.

بیتا هاشمیان
بیتا هاشمیان شاعر و نویسنده... اهل ایران... زندگی هندسه ساده ی تکرار نفست هاست.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋