بیتا هاشمیان

بیتا هاشمیان

شاعر و نویسنده... اهل ایران... زندگی هندسه ساده ی تکرار نفست هاست.
توسط ۱ نفر دنبال می شود

چه زمانی دچار سردردهای ناشی از عینک می شویم؟

در این مقاله به بررسی دلایل احتمالی دیگر و راهکارهایی برای انتخاب بهترین عینک با مناسب¬ترین مشخصات می‌پردازیم.

چه زمانی دچار سر دردِ ناشی از عینک می شویم؟

چه موقع عینک می تواند باعث سردرد شود؟

سردرد و چشم درد ناشی از عینک، بخاطر استفاده مداوم از عینک های نامناسب خیلی شایع است. از فاکتورهای مهم عینک مناسب، نسخه و سایز عینک هست. درعینک‌هایی که خیلی کوچک هستند، دسته­ها به شقیقه فشار می­آورند، در حالی که فریم­های خیلی بزرگ جابجا می‌شوند و سُر می‌خورند. هرکدام ازاین مشکلات می­تواند باعث ایجاد سردرد شود. عینکی که خیلی نزدیک یا خیلی دور از چشم شما قرار بگیرد هم می­تواند مشکلاتی ایجاد کند.

اگر از اندازه عینک خود مطمئن هستید، باید بروید سراغ نسخه، حتی ممکن است نسخه جدید هم برای شما دردسرایجاد کند. مراجعه به چشم پزشک و معاینه دقیق یکی از بهترین راهکارهاست.

در این مقاله به بررسی دلایل احتمالی دیگر و راهکارهایی برای انتخاب بهترین عینک با مناسب­ترین مشخصات می‌پردازیم.

  • ممکن است به نسخه جدید نیاز داشته باشید

اگر بیش از یک سال از آخرین معاینه چشم شما گذشته، احتمالاً زمان معاینه چشم و بینایی شما رسیده. متخصصان توصیه می‌کنند که حداقل سالی یکبار معاینه جامع چشم انجام دهید. اگر اخیراً سردردی بخاطر استفاده از عینک را تجربه کرده‌اید، از اپتومتریست وقتی رزرو کنید.

چطور بفهمید که به نسخه عینک جدید نیاز دارید؟

فقط چشم پزشک و اپتومتریست می­تواند با اطمینان به شما بگوید اما اگر متوجه شدید برای داشتن دید واضح باید به چشم خود فشار وارد کنید، با اپتومتریست مشورت کنید.

تعیین وقت از اپتومتریست وحدت اپتیک

در سریعترین زمان ممکن توسط یکی از بهترین اپتومتریست­ها با به روز­ترین تجهیزات معاینه و تعیین نمره شوید و در همان روز عینکی که پسندیده­اید را با نمره چشم خودتان سفارش دهید. 

چه زمانی دچار سر دردِ ناشی از عینک می شویم؟

  • شما به نسخه‌ای جدید عادت می‌کنید

تا به حال به علت استفاده از عینک جدید، سر­درد را تجربه کرده اید؟ یا فکر کرده اید چرا عینک جدید باعث سرگیجه می شود؟

نسخه جدید در ابتدا می­تواند باعث تاری دید، خستگی چشم یا سردرد شود. این علائم می‌تواند حتی با فریم هایی با اندازه و نسخه مناسب نیز رخ دهد. در بیشتر موارد، این ناراحتی در مدت یک یا دو روز برطرف می‌شود، برای تطبیق با نسخه جدید چند روزی زمان لازم است.

استراحت دادن به چشم با برداشتن عینک، ممکن است به چشم برای تطبیق با نسخه جدید کمک کند. اما همچنان باید همانطور که اپتومتریست شما توصیه می کند از عینک خود استفاده کنید. اگر به طور مکرر عینک را بردارید، چشم ها و مغز شما باید سخت‌تر کار کنند و تنظیم و تطابق، طولانی‌تر خواهد شد.

اگر عینک را طبق دستور استفاده کنید، هر گونه مشکل بینایی باید ظرف یک یا دو هفته برطرف شود. اگر زمان بیشتری گذشته و هنوز احساس ناراحتی می‌کنید، دوباره با چشم پزشک تماس بگیرید تا ببینید آیا نسخه شما نیاز به بررسی مجدد دارد یا خیر.

  • عینک (تجویزی) شما نیاز به تنظیم دارد

تنظیم نادرست فریم، درد پشت گوش و شقیقه‌ها را به همراه دارد. فریم‌های خیلی کوچک یا فریم‌های بزرگ که ممکن است از روی بینی شما بلغزد در جای مناسبی قرار نمی‌گیرند و چشمان شما برای جبران آن، باید بیشتر تلاش کنند، که خستگی چشم یا سردرد را به دنبال دارد. پس تنظیم عینک توسط عینک‌ساز ضرورت دارد.

چه زمانی دچار سر دردِ ناشی از عینک می شویم؟

آشنایی با محیط کارگاهی تراش عدسی وحدت اپتیک

عینک­سازی یکی از حساس­ترین نیازهای انسان را برطرف می­کند، یعنی ضعف بینایی را با ساخت و تنظیم عینک و عدسی مناسب به طور چشمگیری اصلاح و برطرف می­کند. اولیت هر شغلی بهترین بودن است، مجموعه عینک وحدت اپتیک با داشتن یکی از بهترین تجهیزات در کارگاه تراشکاری عدسی خود (آخرین دستگاه اسیلور فرانسه) سعی دارد به بهترین خودش نزدیک­تر شود.

  • عدم تطابق فریم و عدسی

عدم تطابق فریم و عدسی منجر به سردرد می‌شود. عینک باید طوری روی صورت شما قرار گیرد که عدسی‌‌ها در فاصله مناسب و درست از چشمان شما باشند. عدسی‌ های عینک به گونه ای سفارشی شده‌اند که با فاصله بین مردمک‌های شما یا همان PD مطابقت داشته باشد. دید تار و ناراحت می تواند به دلیل PD نادرست باشد. چشم پزشک می‌تواند تأیید کند تمامی این اندازه‌گیری‌ها به درستی صورت گرفته باشد.

  • خستگی چشم

علاوه بر سردرد ناشی از عینک، ممکن است فشار چشم آزاردهنده‌ای را تجربه کنید.

فشار چشم گاهی ناشی از کار بیش از حد عضلات اطراف چشم است که باید به طور مداوم و متمرکز تنظیم شوند. این تلاش بیش از حد، به دلایل مختلفی از جمله عادت کردن به نسخه جدید رخ می‌دهد. البته خستگی چشم مشکلی رایج بین کاربران کامپیوتر و نمایشگر هاست به دلیل فاصله نزدیک و نور ساطع از آن. به این نوع فشار، فشار چشم دیجیتال می گویند.

چطور فشار چشم کامپیوتر را کاهش دهیم؟

  • عینک مطالعه را برای استفاده از رایانه کنار بگذارید

به یاد داشته باشید، عینک­های مطالعه برای کار، دید نزدیک و مطالعه هستند، نزدیکتر از فاصله معمولی بین شما و مانیتور.

  • کاهش مدت زمان استفاده از صفحه نمایش

خستگی چشم برای هرکسی که زمان زیادی صرف تماشای صفحه نمایش ‌کند، چه عینک بزند یا نه، اتفاق میفتد.کارهای ساده مثل تنظیم نور در محیط کار و پیروی از قانون 20-20-20 (هر 20 دقیقه به مدت 20 ثانیه به چیزی در فاصله 20 فوتی نگاه کنید)  برای رفع خستگی چشم مفید است.

·         عینک های بلوکنترل یا مخصوص کامپیوتر را امتحان کنید

پوشش فیلتر کننده نور آبی، حدود 20 درصد نور آبی-بنفش را فیلتر می‌کند که می توان برای عدسی‌های تجویزی یا بدون نمره هم استفاده کرد. بنابراین اگر عینکی نیستید هم می‌توانید فشار چشم دیجیتال را کاهش دهید.

چه زمانی دچار سر دردِ ناشی از عینک می شویم؟

فرم درخواست مشاوره انتخاب عدسی از عینک وحدت

خرید عدسی از مجموعه عینک وحدت

مهم ترین بخش کار یک عینک­ساز، زمانیست که برای مشتری در نظر می­گیرد، چرا که باید تمام مراحل با دقت بالا و رضایت بخش­ترین حالت باشد. کارشناسان و فروشندگانی که در وحدت مشغول هستند در تمام روز کاری هفته به صورت تلفنی، آنلاین و حضوری در کنار شما هستند. اگر برای خرید عدسی اصل به مشاوره احتیاج دارید می­توانید با انها در ارتباط باشید.

انواع عدسی موجود در نمایندگی وحدت باتوجه به نسخه و نیاز شما با ضریب شکستهای مناسب پیشنهاد داده خواهد شد. بعنوان مثال برای خرید یک جفت عدسی تدریجی نه تنها نیاز به مشاوره دارید بلکه به اندازه گیری هم نیاز است.

اطلاعات بیشتر در مورد عدسی شخصی­ساز هویا ( Hoya )

بررسی تخصصی عدسی های مختلف تدریجی زایس ( ZEISS )  

سوالات متداول در مورد خستگی چشم

خستگی چشم چیست؟

وضعیت رایجی که شما با استفاده زیاد از صفحه نمایش تجربه می­کنید مثل درد چشم، خشکی چشم، خارش، آبریزش و تاری دید.می‌تواند ناشی از استفاده از نسخه نادرست یا عینک‌های نامناسب باشد. خستگی چشم لزوماً خطرناک نیست و آسیب طولانی‌مدتی ایجاد نمی‌کند

چگونه می توانید خستگی چشم را از بین ببرید؟

بهترین راه تسکین فشار چشم این است که به چشمان خود استراحت های دوره ای در طول روز بدهید. 15 دقیقه در یک اتاق تاریک بدون عینک بنشینید و اجازه دهید چشم‌ها و ماهیچه های اطراف آنها آرام شوند. هر بار بیشتر از 15 دقیقه عینک خود را در نیاورید، زیرا تنها راه برای تطبیق کامل با عینک جدید، استفاده مداوم از عینک است.

برای فشار چشم دیجیتال، پوشش‌های فیلتر کننده نور آبی می‌توانند راحتی چشم را افزایش دهند چه عینکی باشید یا نه.همچنین توصیه می کنیم قانون 20-20-20 را تمرین کنید، تا خستگی دیجیتالی چشم را کاهش دهید. به یاد داشته باشید همیشه به اندازه کافی در طول روز پلک بزنید.

 

بیتا هاشمیان
بیتا هاشمیان شاعر و نویسنده... اهل ایران... زندگی هندسه ساده ی تکرار نفست هاست.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋