بیتا هاشمیان

بیتا هاشمیان

شاعر و نویسنده... اهل ایران... زندگی هندسه ساده ی تکرار نفست هاست.
توسط ۱ نفر دنبال می شود

واکنش جدید به جنجالی های اخیر برنامه «حسینیه معلی»

روزنامه قدس در یادداشتی به قلم حجت‌الاسلام سرلک، کارشناس مذهبی تلویزیون حواشی اخیر «حسینیه معلی» را بررسی کرده است.

روزنامه قدس در یادداشتی به قلم حجت‌الاسلام سرلک، کارشناس مذهبی تلویزیون حواشی اخیر «حسینیه معلی» را بررسی کرده است.

واکنش جدید به حواشی اخیر برنامه «حسینیه معلی»

در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم:

حوزه‌ای که حسینیه معلی به آن ورود کرده جزو میدان‌هایی است که ما کمتر سراغش رفته‌ایم یا اصلاً چنین تجربه‌ای نداشته‌ایم. پس واقعیت این است که ما در حال آزمون و خطا هستیم.

برنامه حسینیه معلی هم قطعاً ضعف‌ها و خلأهایی دارد اما نباید با پررنگ کردن آن‌ها و پرداختن بیش از اندازه و ضرورت به این آسیب‌ها، اصل برنامه را زیر سؤال ببریم و مردمی که با دیدن این برنامه به یک تجربه شادی حلال و مستحب که قطعاً جنبه‌های معنوی هم در آن نهفته است و مدام در کنار خنده‌ها و شادی‌ها؛ ذکر و یاد خدا می‌شود را دچار تردید کنیم.

نگاهی که من به منتقدان برنامه حسینیه معلی دارم، این است که اغلب آن‌ها دلسوزند و از سر نگرانی و دغدغه‌هایی که دارند این مسائل را مطرح می‌کنند و جمع‌بندی کلی آن‌ها ممکن است این باشد که جاهایی به ساحت معنوی هیئت و یا به جایگاه مداحی ممکن است خدشه‌ای وارد شود، انگیزه منتقدان هم درست و نیتشان صحیح است بنابراین اگر دعوایی وجود دارد این دعوا درون خانواده است ولی به نظرم تا حدود زیادی می‌توان این نقدها را تعدیل کرد و با نگاه همدلانه نسبت به اتفاقی که روی آنتن افتاده وارد این میدان شد.

مگر در جمهوری اسلامی چند محمود کریمی، چند میثم مطیعی، چند احمد واعظی، چند مهدی رسولی و سیدمجید بنی‌فاطمه و دیگر شخصیت‌های ناب و نخبه وجود دارد که ما این طور رفتار می‌کنیم؟

ما بدون اینکه توجیه کنیم باید نسبت به اشتباه‌های همدیگر با شفقت، مهربانی، بزرگ‌منشی و اخوت دینی رفتار کنیم و گرنه از آن سو دشمنان بی‌شرف، حیله‌گر و کینه‌توز به ریش همه ما خواهند خندید و همه مجموعه ما را تضعیف خواهند کرد.

بیتا هاشمیان
بیتا هاشمیان شاعر و نویسنده... اهل ایران... زندگی هندسه ساده ی تکرار نفست هاست.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋