بیتا هاشمیان

بیتا هاشمیان

شاعر و نویسنده... اهل ایران... زندگی هندسه ساده ی تکرار نفست هاست.
توسط ۱ نفر دنبال می شود

آقای تاج! احضار نکن توضیح بده

لیگ بیست‌وسوم همان‌طور که از مدیران فوتبال ایران انتظار می‌رفت، آغاز شد!

فوتبال ۳۶۰: فوتبال ایران در روزهایی که عربستانی‌ها بازیکن‌های شناخته شده در کلاس جهانی را به کشورشان می‌آورند، در نهایت شب گذشته آغاز شد؛ آغازی که برازنده مهدی تاج و همفکرانش بود! همه چیز در شب اول فصل جدید، تراز با مدیران فعلی فوتبال ایران بود؛ تصمیم‌گیرانی که در تمام بخش‌های فدراسیون فوتبال، در جهت خلاف مسیر درست قرار دارند و با سرعت نور تصمیم‌های اشتباه خود را اجرایی می‌کنند.

وقتی پرسپولیس بازی اول را برگزار نکرد

پرسپولیس قهرمان فصل گذشته شد و برای اینکه بدانیم چه تیمی باید اولین بازی فصل جدید را برگزار کند، فقط کافی بود چند سال دنبال کننده فوتبال می‌بودیم و نیاز به هیچ تخصصی نبود! لیگ بیست‌وسوم اما به جای اینکه با بازی پرسپولیس قهرمان فصل قبل آغاز شود، در قائمشهر استارت خورد تا شروع لیگ را هم بومی‌سازی کرده باشیم!

حضور زنان در یک ورزشگاه خوشحالی دارد؟

رئیس فدراسیون فوتبال به سیرجان سفر کرده بود تا به جای اینکه تمام ورزشگاه‌های کشور بازی‌هایشان با حضور زنان برگزار شود، خوشحال از حضور زنان در یک ورزشگاه باشد و آن را دستاوردی مهم برای فدراسیون خود قلمداد کند! در روزی که زنان در سیرجان به ورزشگاه رفته بودند، بزرگترین ورزشگاه کشور نه تنها از حضور زنان، بلکه از حضور مردان هم محروم بود و آخر سر مشخص نشد چرا یک هفته رقابت‌های لیگ برتر با تعویق روبرو شد! احتمالا به این زمان نیاز بود تا ورزشگاه آزادی به کارگاه عمرانی تبدیل شود و صورت مساله حضور زنان از بین برود.

پرسپولیس نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا است و در حالی مقابل آلومینیوم قرار گرفت که دیدن بخشی از سکوهای ورزشگاه آزادی که در حال بازسازی‌اند، حسابی تو ذوق هواداران فوتبال‌دوست که پای تلویزیون بودند، می‌زد. قهرمان فصل پیش در حالی اولین بازی فصل خود را برگزار کرد که نه تنها خبری از مراسم یا جشنی برای آغاز فصل جدید فوتبال ایران نبود، بلکه بخشی از نورافکن‌های ورزشگاه‌ها هم در زمان برگزاری بازی خاموش شدند و دو تیم دقایقی به فوتبال خود با آن شرایط تاسف‌برانگیز ادامه دادند؛ اتفاقی عجیب که در سال 2023 فقط در ایران رخ می‌دهد!

امروز هم یک بازی دیگر در تهران برگزار می‌شود که آن بازی هم بدون حضور تماشاگران خواهد بود. حاصل تلاش مهدی تاج و دوستانش در فدراسیون فوتبال، برگزاری رقابت‌های لیگ برتر بدون حضور تماشاگران در تهران شده است.

شوخی بامزه‌ای به نام «VAR»

مهدی تاج بعد از بازگشت به فدارسیون فوتبال در مورد چند موضوع بارها صحبت کرده است. علاوه بر بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها که عملا حرف‌های او حداقل در آغاز فصل جدید شعارهای قشنگی بوده و عملی نشده، بارها در مورد ورود «VAR» به کشور هم حرف زده است. حرف‌هایی که همیشه تکرار شده اما در عمل پیشرفت چشمگیری حاصل نشده است.

سناریو مشخص است؛ احتمالا این فصل هم ابتدا گفته می‌شود برای نیم‌فصل دوم «VAR» به ایران می‌آید و وقتی به نیم‌فصل دوم نزدیک شدیم، بازهم می‌شنویم که از جمع چند شرکت؛ با یکی دو تا از آن‌ها نمی‌توانیم قرارداد امضا کنیم و در حال رایزنی با یک شرکت دیگر هستیم و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، برای فصل آینده از این تکنولوژی در فوتبال‌مان استفاده می‌کنیم. فصل آینده‌ای که مشخص نیست اگر با اجبار از سوی فیفا روبرو نشویم، از راه می‌رسد یا نه. لیگ برتر ایران در حالی بدون «VAR» آغاز شده که نبود این تکنولوژی در ورزشگاه‌های ایران از همین هفته اول حسابی به‌چشم آمد و در بازی پرسپولیس و آلومینیوم جنجال‌آفرین شد.

اقتدار پوشالی

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، خیلی سریع نسبت به اتفاق‌های شب اول فصل جدید لیگ برتر واکنش نشان داد و چند بازیکن و مربی را با محرومیت و احضار روبرو کرد. فدراسیونی که بدیهی‌ترین نکات برای برگزاری بازی‌ها را رعایت نمی‌کند، در همین اول فصل با واکنش سریع می‌خواست اقتدار پوشالی خود را به نمایش بگذارد.

شروع لیگ برتر و نحوه برگزاری بازی‌ها در هفته اول، کاملا تراز با وضعیت مدیریت فعلی فوتبال ایران است؛ بی‌سلیقه، بی‌نظم و البته غیرحرفه‌ای!

بیتا هاشمیان
بیتا هاشمیان شاعر و نویسنده... اهل ایران... زندگی هندسه ساده ی تکرار نفست هاست.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋