بیتا هاشمیان

بیتا هاشمیان

شاعر و نویسنده... اهل ایران... زندگی هندسه ساده ی تکرار نفست هاست.
توسط ۱ نفر دنبال می شود

شیوع مرگبار هاری گاوی در یکی از استان های کشور

آنطور که مسئولان می گویند سه روستای شهرستان قلعه گنج در جنوب کرمان درگیر بیماری هاری شده اند و یک نفر هم که در این روستا توسط حیوانی مورد گزیدگی قرار گرفته بود جان خود را از دست داده است. مسئولان علوم پزشکی برای تایید نهایی علت هاری، آزمایش ها را به تهران ارسال کرده اند.

همشهری آنلاین: آنطور که مسئولان می گویند سه روستای شهرستان قلعه گنج در جنوب کرمان درگیر بیماری هاری شده اند و یک نفر هم که در این روستا توسط حیوانی مورد گزیدگی قرار گرفته بود جان خود را از دست داده است. مسئولان علوم پزشکی برای تایید نهایی علت هاری، آزمایش ها را به تهران ارسال کرده اند.

شیوع مرگبار هاری گاوی در یک استان از کشور

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان درباره کانون بروز بیماری هاری روز دوشنبه گفت: روستاهای آهوان پایگاه، تاریک ماه و چلمنی سه روستایی هستند که یک شغال پس از گزش یک فرد، در مسیر فرار در دیگر روستاها نیز دام ها را مورد گزش قرار داده است.

دکتر علی احمدی افزود: با توجه به اینکه واکسن برای حیوانات گوشتخوار است با اجازه سازمان دامپزشکی به دام های سنگین هم در این مقطع خاص در این روستاها واکسن زدیم.

۶ مورد هاری گاو در قلعه گنج از اول سال

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۶ مورد ابتلا به هاری گاو در قلعه گنج داشته ایم اضافه کرد: هاری در جنوب کرمان در روستاها دیده می شود و از طریق حیات‌وحش و حیواناتی همچون شغال، گرگ، سگهای ولگرد یا موش خرما به انسان یا دام انتقال می یابد.

دکتر علی اصغر خیرخواه رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرف هم درباره علت مرگ یک دختر در قلعه گنج گفت: این فرد مرگ مشکوک به هاری داشته است و آزمایش های وی به تهران ارسال شده تا پاسخ نهایی طی یک یا ۲ هفته آینده اعلام شود.

شهرستان قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

بیتا هاشمیان
بیتا هاشمیان شاعر و نویسنده... اهل ایران... زندگی هندسه ساده ی تکرار نفست هاست.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋