ct یک مثال، تبلیغات برای NCAA، یک بازیکن بسکتبال را به تصویر می کشد که یک شوت را روی یک بیلبورد نشانه می گیرد. اجاره بیلبورد تبلیغاتی در مسیر سالن اجلاس در سمت بعدی، 90 یارد (82 متر) سبد قرار دارد. مثال دیگر بیلبوردهای متعددی است که جاذبه کنار جاده ای جنوب مرز در نزدیکی دیلون، SC، در امتداد I-95 در بسیاری از ایالت ها تبلیغ می کند.
بسیاری از شهرها دارای تراکم بالایی از بیلبوردها هستند، به خصوص در جاهایی که ترافیک عابر پیاده متراکم وجود دارد - میدان تایمز در شهر نیویورک نمونه خوبی است. به دلیل کمبود فضا در شهرها، این بیلبوردها در کنارههای ساختمانها قرار میگیرند و گاهی اوقات تابلوهای تبلیغاتی مستقل بالای ساختمانها آویزان میشوند. تابلوهای تبلیغاتی در کنارههای ساختمانها فرصتهای سبکی متفاوتی را ایجاد میکنند، با آثار هنری که ویژگیهای ساختمان را در طراحی گنجانده است، مانند استفاده از پنجرهها به عنوان چشم، یا برای نقاشیهای دیواری غولپیکر که کل ساختمان را زینت میدهند.
نگرانی های بصری و محیطی
بسیاری از گروهها مانند آمریکای منظره شکایت کردهاند که بیلبوردهای تبلیغاتی در بزرگراهها باعث پاکسازی بیش از حد درختان و نفوذ به مناظر اطراف میشوند، با رنگهای روشن، نورها و فونتهای بزرگ بیلبوردها تمرکز بر هر چیز دیگری را دشوار میکند و آنها را به نوعی آلودگی بصری تبدیل میکند. - وضعیتی که در تقلید اوگدن نش از شعر غالباً نقل قول شده درختان جویس کیلمر به طرز دلخراشی برانگیخته شده است: شرکت های تبلیغاتی در مسیر سالن اجلاس
فکر می کنم که هرگز نخواهم دید
بیلبوردی زیبا مثل درخت
در واقع، مگر اینکه بیلبوردها سقوط کنند
من هرگز درختی را نخواهم دید.
گروههای دیگر بر این باورند که بیلبوردها و تبلیغات با ترویج محصولات بهعنوان احساس کامل بودن، سلامتی و محبوبیت برای ایجاد انگیزه در خرید، به فضای ذهنی فرهنگ کمک میکنند. B.U.G.A. U.P. جنبشی بود که در استرالیا آغاز شد و به طور مستقیم علیه بیلبوردهای تبلیغاتی عمدتاً دخانیات و الکل اقدام کرد. یکی دیگر از نقاط کانونی برای این احساسات، مجله AdBusters است که اغلب بیلبوردهای تبلیغاتی با انگیزه سیاسی و سایر خرابکاری های تبلیغاتی را به نمایش می گذارد که به آن پارازیت فرهنگی می گویند. بیلبوردها به عنوان نمونه ای از سرقت توجه مورد انتقاد قرار گرفته اند. مجری تبلیغات محیطی در مسیر سالن اجلاس
این یکی از سه بیلبورد مورد بحث در منطقه ساحلی خلیج هومبولت است که توسط یک خرابکار ناشناس در سال 2013 بریده شد.
در سال 2000، پشت بامهای آتن با تابلوهای تبلیغاتی چنان ضخیم شده بودند که دیدن معماری معروف آن دشوار بود. در آماده سازی برای بازی های المپیک تابستانی 2004، شهر پروژه چهار ساله موفقی را آغاز کرد که با تخریب اکثر بیلبوردهای روی پشت بام، شهر را زیباتر کرد و بر مقاومت تبلیغ کنندگان و صاحبان ساختمان ها غلبه کرد. بیشتر این بیلبوردها غیرقانونی بودند، اما تا آن زمان نادیده گرفته شده بودند.
در سال 2007، سائوپائولو، برزیل ممنوعیت بیلبوردهای تبلیغاتی را به دلیل عدم وجود مقررات قابل اجرا در صنعت بیلبورد وضع کرد. امروزه، سائوپائولو با شرکتهای فضای باز کار میکند تا زیرساختهای فضای باز را به گونهای بازسازی کند که منعکسکننده فضای کسبوکار پر جنب و جوش شهر باشد و در عین حال قوانین خوبی برای کنترل رشد اتخاذ کند.
منبع:
پاسخ ها