ahmadreza

ahmadreza

ahmadreza
توسط ۱ نفر دنبال می شود

نکات مهم برای خرید بهترین هدلایت کوهنوردی یا چراغ پیشانی

همه ما می دانیم که چراغ پیشانی افزودنی عالی برای وسایل کمپینگ و جعبه ابزار ما است. این دستگاه به شما این امکان را می دهد که به روشی که می خواهید تمرکز کنید و دستان خود را برای انجام هر کاری که می خواهید باز بگذارید.

یک چراغ قوه خوب باید به خوبی روی سر قرار بگیرد، نور روشنی داشته باشد و باتری داشته باشد که شما را در تاریکی بدون نور رها نکند.

راهنمای خرید هدلایت کوهنوردی حرفه ای

 

لامپ مناسب به راحتی روی سر قرار می گیرد و به بالا رفتن، دویدن یا دوچرخه سواری کمک می کند. همین کافی است که بگوییم یافتن بهترین چراغ قوه می تواند از نظر عملکرد، کارایی و ایمنی بسیار مفید باشد.

این راهنما تمام حقایقی را که باید قبل از انتخاب و خرید چراغ قوه مناسب برای مسیر خود بدانید را بررسی می کند.

چه نوع لامپ هایی در بازار موجود است؟

بسته به نوع طراحی، عملکرد و منبع تغذیه، انواع مختلفی از لامپ ها در بازار وجود دارد:

چراغ کار با باتری


این نوع نور از جمله پرطرفدارترین انواع چراغ های جلو می باشد. این چراغ انرژی خود را از 3 باتری قلمی می گیرد و کاربردهای زیادی دارد زیرا با قرار دادن باتری در حالت آماده به کار همچنان می توانید از آن استفاده کنید.

شما همچنین می توانید از باتری های قابل شارژ استفاده کنید، اگرچه در هنگام استفاده از باتری های قابل شارژ، عمر باتری کمتر است. شما باید باتری های اضافی برای تعویض در صورت لزوم داشته باشید.

یک لامپ قابل شارژ

این نوع چراغ قوه یکی دیگر از انواعی است که در بین کمپینگ ها، کوهنوردان و موتورسواران بسیار محبوب است.

می‌توانید با استفاده از کابل USB شارژ سریع که به منبع برق 12 ولت یا پریز برق خودرویتان متصل است، مدل را به سرعت شارژ کنید. این نوع چراغ قوه با اتصال به ژنراتور، لپ تاپ یا منبع تغذیه دیگر به راحتی شارژ می شود.

از این رو این نوع یکی از سازگارترین انواع محیط زیست بوده و کاربردهای فراوانی دارد. مشکل اصلی این مدل به روش پرداخت آن مربوط می شود. اگر می خواهید به جایی بروید که برای مدت طولانی به برق دسترسی ندارید، ممکن است بهترین گزینه نباشد.

نور ترکیبی

چراغ های جلوی جمع و جور پرکاربردترین چراغ های جلو هستند زیرا همگی با باتری کار می کنند و با کابل USB تغذیه می شوند. استفاده از هیبریدها شانس بیشتری به شما می دهد. لامپ های هیبریدی با وجود مزایای بسیاری گران تر هستند.

قبل از خرید لامپ به چه نکاتی باید توجه کرد؟

قبل از انتخاب یکی از بهترین چراغ ها برای سفر خود، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

وزن

چراغ‌های جلو در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی تولید می‌شوند و همیشه باید قبل از انتخاب وزنه، در نظر داشته باشید که می‌خواهید با آن‌ها چه کاری انجام دهید. مثلاً اگر چراغ قوه در حین دویدن خیلی بزرگ باشد، با هر حرکتی بالا و پایین می رود. اگر در جاده ای صاف راه می روید، وزن چراغ قوه قابل توجه نیست.

وزن چراغ جلو بین 57 تا 350 گرم است.

بزرگ شدن

اگر می خواهید از نور برای مدت طولانی استفاده کنید، فقط به سراغ لامپی بروید که برای شما مناسب است و کار را به خوبی انجام می دهد. بسیاری از چراغ های جلو دارای ویژگی های خاصی هستند، از جمله قرار دادن بسته باتری در پشت سر.

برخی از چراغ های جلو دارای یک طناب محافظ هستند که از پشت سر به سمت جلو کشیده می شود.

نور به رنگ لامپ است

امروزه اکثر چراغ های جلو به دلیل استفاده طولانی مدت و پایداری محصول مجهز به لامپ های LED هستند. همچنین مصرف کمتری نسبت به لامپ های معمولی دارند. وقتی صحبت از لامپ ها می شود، باید بین فضا و نور یکی را انتخاب کنید.

نور منظره یک سیستم روشنایی است که جلوی شما را روشن می کند، این نوع نور برای پوشش مکان های ناشناخته و تاریک هنگام راه رفتن، دویدن یا دوچرخه سواری بسیار مناسب است.

از سوی دیگر، نور اصلی نوعی نور است که در یک منطقه بزرگ پخش می شود تا محل کمپ یا اشیاء مجاور را تشخیص دهد.

حالت و سطح روشنایی

چراغ های جلو متفاوت می درخشند. بیشتر نورها در مناطق مختلف روشنایی کم و زیاد دارند. برخی از چراغ ها دارای سه تنظیم هستند.

ارتفاع دستگاه

این نشان می دهد که باتری چراغ قوه چند ساعت دوام می آورد. این مدت با یک علامت ساعت مانند روی بسته بندی محصول مشخص می شود. برخی از لامپ ها برای نشان دادن زمان استفاده به صورت متوسط، کم و زیاد طراحی شده اند.

نوع باتری

چراغ‌های جلو با باتری‌های استاندارد کار می‌کنند و نوع انتخابی شما به اندازه باتری بستگی دارد. شما نباید باتری ها را فراموش کنید زیرا همیشه باید یک باتری اضافی در هنگام کمپینگ و دوچرخه سواری داشته باشید.

مزایای چراغ قوه چیست؟

چراغ های جلو از بسیاری جهات زندگی شما را آسان تر می کنند. در اینجا به برخی از مزایای عالی آن اشاره می کنیم.

منبع نور کم

آنها به عنوان یک منبع نور قابل حمل در یک بسته یکپارچه عرضه می شوند. به علاوه، آنقدر کوچک است که به راحتی در کیف یا جعبه ابزار شما قرار می گیرد و وزن زیادی ندارد.

انجام آن بدون دست

یکی از مزایای استفاده از هدلامپ این است که روشنایی مورد نیاز شما را بدون تداخل دستانتان در کار یا حمل وسایلتان فراهم می کند.

متفرقه

اگر می خواهید در چنین مکان هایی به کمپینگ یا پیاده روی بروید، چراغ جلو بهترین منبع نور است.

ثروتمند بودن

یکی دیگر از مزایای استفاده از چراغ های جلو این است که گران نیستند و به چیزی آسیب نمی رسانند.

بدون آب بودن

امروزه بیشتر چراغ قوه ها ضد آب هستند، یعنی می توانید در آب های کم عمق یا هوای بارانی بدون آسیب از آن ها استفاده کنید.

https://biknik.ir/bartarin-climbing-headlight/

ahmadreza
ahmadreza ahmadreza

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋