صالح شریفی

صالح شریفی

عاشق فناوری اطلاعات

chatGpt چیه ؟ و چرا اینهمه صدا کرده

ChatGPT یک نوع پیشرفته از چت بات است که کار آن مبتنی بر هوش مصنوعی است. در واقع این نوع چت بات آخرین مدل زبان ارائه شده توسط مجموعه OpenAI است. این ربات پاسخگو قادر است به هر نوع مشکل یا سوال پیچیده و سختی به صورت کاملا تخصصی و بدون نقص پاسخ دهد. نکته مهم در مورد چت JPT قدرت و پاسخگویی آن است. چون پاسخ هایی که می دهد در سطح بالا و حتی در سطح پاسخ های آکادمیک است. این چت بات در بسیاری از موارد استفاده می شود که در ادامه به معرفی chatGPT خواهیم پرداخت.

 

آیا امکان استفاده از چت GPT در ایران وجود دارد؟

دسترسی و استفاده از چت GPT بسیار آسان است. اما متاسفانه این گزینه برای کاربران ایرانی و حداقل برای افرادی که سیم کارت ایرانی دارند در دسترس نیست. با این حال، افرادی که در خارج از کشور هستند یا دارای شماره مجازی openAI هستند می توانند با ثبت نام به چت GPT دسترسی رایگان داشته باشند.

طبق گفته خود ChatGPT:

    به عنوان یک مدل زبان، من توانایی کنترل افرادی که به خدمات من دسترسی دارند یا از آنها استفاده می کنند را ندارم. با این حال، استفاده از ChatGPT و سایر خدمات هوش مصنوعی ممکن است در برخی کشورها از جمله ایران به دلیل مقررات دولتی محدود شود. و تحریم های بین المللی محدود یا ممنوع است.ایران رابطه پیچیده‌ای با فناوری دارد و دولت سابقه مسدود کردن دسترسی به وب‌سایت‌ها و برنامه‌های خاص و محدود کردن دسترسی به اینترنت برای گروه‌های خاصی از مردم را دارد. مهم است که از هرگونه محدودیت یا مقرراتی که ممکن است برای استفاده از خدمات هوش مصنوعی در کشور شما اعمال شود آگاه باشید و اقدامات لازم را برای رعایت آنها انجام دهید.
    توجه به این نکته نیز مهم است که اگرچه ChatGPT و سایر سرویس‌های هوش مصنوعی ممکن است در برخی کشورها مشمول محدودیت‌هایی باشند، اما این بدان معنا نیست که آنها به طور کامل در دسترس کاربران آن کشورها نیستند. برخی از افراد در این کشورها ممکن است همچنان بتوانند از طریق استفاده از VPN یا سایر فناوری‌هایی که به دور زدن سانسور اینترنت کمک می‌کنند، به این خدمات دسترسی داشته باشند.
    در هر صورت، همیشه بهتر است قبل از استفاده از خدمات هوش مصنوعی با کارشناسان حقوقی مشورت کنید و قوانین کشور خود را برای اطمینان از رعایت آن بررسی کنید. برای ایرانیان ربات ارائه نمی کند. زیرا در حال حاضر به دلیل اعمال تحریم های گسترده علیه ایران، ثبت نام در این حوزه صورت نمی گیرد.بنابراین تنها راه دریافت این ربات دریافت شماره مجازی openAI و ثبت نام از طریق آن است. در این صورت محدودیت ها باقی خواهند ماند. از جمله اینکه صفحه چت GPT در سایت سازنده با آی پی ایرانی باز نمی شود. بنابراین باید تغییراتی در آدرس IP دستگاه اعمال شود.

کاربرد ChatGPT در بازاریابی دیجیتال

تنها پنج روز پس از راه‌اندازی، این اپلیکیشن بیش از یک میلیون کاربر را جذب کرد که از این فناوری برای انجام هر کاری از جمله نوشتن مقاله، موضوعات تحقیق، پیش‌نویس ایمیل‌ها و الگوها و اصلاح کد استفاده می‌کردند. با توجه به هزینه کم نمایش محتوای برنامه‌ای، بازاریابان دیجیتال باهوش به سرعت فناوری جدید را پذیرفتند. در اینجا چیزی است که بازاریابان دیجیتال باید در مورد نحوه استفاده از GPT Chat بدانند.

صالح شریفی
صالح شریفی عاشق فناوری اطلاعات

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋