بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۹۴ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

علت زرد شدن گل بابا آدم چیست؟ راهنمای کامل برای نجات گیاه شما

علت زرد شدن گل بابا آدم چیست؟ راهنمای کامل برای نجات گیاه شما



علل زیست‌محیطی زرد شدن گل بابا آدم, برطرف کردن زردی برگ‌های گل بابا آدم

علت زرد شدن گل بابا آدم

 

در این مقاله از به بررسی علت زرد شدن گل بابا آدم چیست پرداخته می‌شود. زرد شدن برگ‌های گل بابا آدم می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات مختلفی باشد که باید به دقت بررسی شوند. با درک علل این تغییر رنگ و روش‌های درمانی مناسب، می‌توانید به بهبود سلامت و زیبایی گیاه خود کمک کنید. در ادامه، علل اصلی و راه‌های مقابله با این مشکل را بررسی خواهیم کرد.

اگر شما به این صفحه رسیده‌اید، احتمالاً در حال فکر کردن به این سوال بوده‌اید که "چرا برگ‌های گل بابا آدم من زرد می‌شوند؟" این سوال خوبی است و پاسخ این است که احتمالاً آن‌ها به اندازه کافی آب دریافت نمی‌کنند یا در محیط مناسبی کاشته نشده‌اند.

 

گیاهان آلوکازیا که به گل بابا آدم نیز معروف هستند زیبا هستند، اما به نگهداری مداوم زیادی نیاز دارند. متأسفانه، حتی کوچکترین تغییر در روال شما می‌تواند تأثیر زیادی بر گیاه بابا آدم شما داشته باشد.

 

در بیشتر موارد، برگ‌های بابا آدم در صورت آبیاری نامنظم زرد می‌شوند. بهترین زمان برای آبیاری بابا آدم صبح زود است، بنابراین آبیاری آن‌ها در نقاط مختلف روز می‌تواند مشکل بزرگی ایجاد کند.

 

من از طریق آزمون و خطا پیش رفته‌ام و اکنون مراقبت از بابا آدم را به یک علم تبدیل کرده‌ام. و با این نکات زیر، شما هم همین کار را خواهید کرد. در اینجا رایج‌ترین دلایل زرد شدن یا قهوه‌ای شدن برگ‌های گیاه بابا آدم شما آورده شده است.

 

چرا برگ‌های گل بابا آدم من زرد می‌شوند و می‌میرند؟ 

اگرچه در پاییز، ما عاشق دیدن درختان زرد به دلیل زیبایی آن‌ها هستیم، اما واقعیت این است که آن‌ها یک علامت هشدار بزرگ برای مشکلات مربوط به گیاهان خانگی محبوب مانند بابا آدم هستند.

 

به طور کلی، سه دلیل رایج برای زرد شدن و یا مردن برگ‌های گیاه بابا آدم وجود دارد. این موارد شامل آبیاری نامنظم و دریافت نور کم، رطوبت کم یا هر دو است.

 

اگرچه بابا آدم می‌تواند در محیط‌های نیمه‌سایه رشد کند، اما نمی‌تواند کاملاً از نور خورشید دور باشد. به همین ترتیب، آن‌ها نمی‌توانند در داخل یا خارج از خانه در دمای زیر ۴۰ درجه فارنهایت رشد کنند.

 

این موضوع در کنار برنامه آبیاری نامنظم می‌تواند به سرعت گیاه بابا آدم های پر و شاداب شما را به یک آشفتگی پژمرده و زرد تبدیل کند. در اینجا چند دلیل برای زرد شدن گیاه بابا آدم های شما (و کاری که می‌توانید برای جلوگیری از آن‌ها انجام دهید) آورده شده است.

 

نور کم

علاوه بر زیبایی، یکی از بزرگترین دلایل محبوبیت گل بابا آدم  در بین صاحبان خانه‌ها این است که آن‌ها می‌توانند هم در آفتاب و هم در سایه رشد کنند. با این حال، این موضوع به سادگی قرار دادن آن‌ها در یک نوع شرایط نیست.

 

ببینید، گل بابا آدم ها گیاهان گرمسیری ذاتی هستند. گل بابا آدم ها که بیشتر در استرالیا، اندونزی و جزایر اقیانوس آرام رایج هستند، به آب و هوای گرم‌تر عادت دارند. البته، آن‌ها هنوز هم می‌توانند در آب و هوای سردتر رشد کنند، اما نیازهای آن‌ها به منطقه بستگی دارد.

   

علل زیست‌محیطی زرد شدن گل بابا آدم, برطرف کردن زردی برگ‌های گل بابا آدم

زرد شدن برگ‌های گل بابا آدم

 

بابا آدم کالاکاسیا

در اینجا نحوه شناسایی مشکلات نور کم و نحوه حل (و جلوگیری از آن) آورده شده است:

  

به برگ‌های گیاه خود نگاه کنید: آیا آن‌ها زرد می‌شوند؟ اگر چنین است، ممکن است نتیجه‌ی قرارگیری گیاه شما باشد. به خاطر داشته باشید که برگ‌های شما نیازی به زرد روشن هم ندارند. زرد کم رنگ نیز نشانه‌ی شرایط نوری ضعیف است.

 

 بابا آدم های خود را به مکان روشن‌تری منتقل کنید: اگر آن‌ها در گلدان داخل خانه هستند، آن‌ها را به اتاق دیگری یا نزدیک‌تر به پنجره منتقل کنید. اگر آن‌ها در خارج از خانه هستند، سعی کنید آن‌ها را حفر کرده و چند اینچ به جایی سایه‌دارتر منتقل کنید. به خاطر داشته باشید که نمی‌خواهید نور مستقیم خورشید زیادی به آن‌ها بدهید، در غیر این صورت، ممکن است خطر سوختن برگ‌های شما وجود داشته باشد.

 

نحوه‌ی آبیاری آن‌ها را بر اساس مکان تغییر دهید: اگر گیاه خود را به نزدیک پنجره منتقل کردید، مراقب باشید که فقط صبح‌ها به آن آب بدهید، نه بعد از ظهرها. هر دو سطح نور خورشید و دما در بعد از ظهر بالاتر هستند، که باعث می‌شود گیاه بابا آدم شما زودتر خشک شده و پژمرده شوند.

 

برگ‌های مرده را جدا کنید: اگر برگ‌های بابا آدم بیش از حد زرد شدند و شروع به مردن کردند، آن‌ها را قطع کنید. با انجام این کار، شما هنوز به بقیه‌ی گیاه خود فرصت زنده ماندن می‌دهید.

 

سطح مقاومت منطقه‌ی خود را در نظر بگیرید: اگر نتوانستید بابا آدم های خود را نجات دهید اما می‌خواهید دوباره امتحان کنید، کاری انجام ندهید تا زمانی که در مورد منطقه‌ی مقاومت خود مطالعه کنید. این به شما کمک می‌کند تا بهترین محیط برای رشد بابا آدم را تعیین کنید، بنابراین می‌توانید از بروز چنین شرایطی در آینده جلوگیری کنید.

 

علل زیست‌محیطی زرد شدن گل بابا آدم, برطرف کردن زردی برگ‌های گل بابا آدم

مشکلات رایج در گل بابا آدم

 

آبیاری نامنظم

از آنجایی که گیاه بابا آدم ها گیاهان گرمسیری هستند، به آب زیادی نیاز دارند  حدود ۵ تا ۷ سانتی‌متر در هفته! اگر شما در مناطق شمالی زندگی می‌کنید و گیاه بابا آدم های خود را در خارج از خانه کاشته‌اید، دستیابی به این مقدار آب آسان‌تر است، زیرا اغلب باران می‌بارد و معمولاً نیاز آبی بابا آدم را برآورده می‌کند.

 

با این حال، اگر شما گیاه بابا آدم های خود را در داخل خانه پرورش می‌دهید یا باران یکنواختی دریافت نمی‌کنید، باید به یک برنامه آبیاری منظم پایبند باشید. در اینجا ۶ روش برای شناسایی کم‌آبیاری یا پرآبیاری و نحوه‌ی رفع و پیشگیری از آن در آینده آورده شده است:

 

علل زیست‌محیطی زرد شدن گل بابا آدم, برطرف کردن زردی برگ‌های گل بابا آدم

راه‌های درمان زردی گل بابا آدم

 

به برگ‌های خود نگاه کنید:

ابتدا به برگ‌های خود نگاه کنید. اگر آن‌ها نور کافی دریافت می‌کنند، پس احتمالاً آن‌ها بیش از حد آب می‌خورند یا کم‌آبی دارند.

 

خاک را لمس کنید:

اگر خاک خیلی مرطوب است، احتمالاً شما قبل از اینکه فرصت تخلیه داشته باشند، به گیاه بابا آدم های خود بیش از حد آب می‌دهید. اگر خاک خشک است، به اندازه‌ی کافی به آن آب نمی‌دهید.

 

گیاه بابا آدم های خود را صبح‌ها آبیاری کنید:

شما می‌خواهید گیاه بابا آدم های خود را در زمان‌های ثابت هر روز آبیاری کنید. به طور کلی، شما باید هدف خود را برای آبیاری گیاه بابا آدم های خود در صبح قرار دهید، زیرا در این زمان دما هنوز خنک است. هرچه بعد از ظهر به  گیاه بابا آدمهای خود آب بدهید، احتمال بیشتری وجود دارد که خورشید هر آبی که اضافه کرده‌اید را خشک کند. بنابراین، برای جلوگیری از کم‌آبیاری، صبح‌ها به گیاهان خود آب بدهید.

 

فقط از خاک با زهکشی خوب استفاده کنید:

گیاهان می‌توانند اگر خاک زهکشی خوبی نداشته باشند، دچار آب‌گرفتگی شوند. برای جلوگیری از مشکلاتی مانند این که باعث زرد شدن گیاه بابا آدم های شما می‌شود، یا خاک زهکشی خوب را از گل فروش محلی خود خریداری کنید یا شن یا سنگ‌های کوچک را به خاک خود اضافه کنید. این به زهکشی بهتر کمک خواهد کرد.

 

از روش‌های مختلف برای گیاهان داخلی/خارجی استفاده کنید:

اگر گیاه بابا آدم های شما در داخل خانه در گلدان رشد می‌کنند، به خاطر داشته باشید که آن‌ها به آب بیشتری نسبت به گیاهانی که در خارج از خانه کاشته شده‌اند نیاز دارند که در غیر این صورت از بارش‌های ناگهانی باران بهره‌مند می‌شوند.

 

اگر بیش از حد آب داده شد، بگذارید خاک خشک شود:

اگر به بابا آدم های خود بیش از حد آب دادید، بگذارید خاک کاملاً خشک شود قبل از اینکه دوباره سعی کنید به آن آب بدهید. در غیر این صورت، ممکن است ناخواسته گیاه خود را بکشید.

  

رطوبت کم

به خاطر داشته باشید، فیل گوش‌ها گیاهان گرمسیری هستند، بنابراین ترجیح می‌دهند در آب و هوایی با رطوبت بالاتر - بین ۲۱ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد زندگی کنند. اگر گیاه بابا آدم ها در معرض دمای سرد قرار بگیرند، می‌توانند بمیرند.

 

بنابراین برای مقابله با این موضوع، در اینجا ۶ مرحله برای شناسایی گیاه بابا آدم پژمرده‌ای که از رطوبت کم رنج می‌برند و کاری که می‌توانید برای جلوگیری از آن‌ها انجام دهید، آورده شده است:

 

سطح رطوبت را در ۳۲ درجه یا بالاتر نگه دارید:

فیل گوش‌های شما همیشه باید در محیطی با دمای حداقل ۳۲ درجه سانتی‌گراد باشند. هر چیزی کمتر از این، خطر مرگ آن‌ها را افزایش می‌دهد.

 

علل زیست‌محیطی زرد شدن گل بابا آدم, برطرف کردن زردی برگ‌های گل بابا آدم

دلایل زرد شدن گیاه بابا آدم

 

گیاهان بیرونی را در طول زمستان به داخل بیاورید:

از آنجایی که گیاه بابا آدم  نمی‌توانند در دمای زیر ۴ درجه سانتی‌گراد زنده بمانند، بهتر است آن‌ها را در فصل زمستان حفر کرده و تکثیر کنید، تا بتوانید آن‌ها را در فصل بهار به باغ خود منتقل کنید.

 

در طول فصل رشد، برگ‌های خود را اسپری کنید:

برای کمک به شرایط آب و هوایی خشک‌تر، مطمئن شوید که برگ‌های خود را در طول فصل رشد مه پاشی کنید. این به طور طبیعی سطح رطوبت را روی گیاه افزایش می‌دهد، زمانی که شرایط آب و هوایی خارج از آن مطابقت ندارد.

 

برگ‌های مرده و زرد را جدا کنید:

اگر می‌خواهید گیاه بابا آدم های خود را نجات دهید، برگ‌های زرد را جدا کنید. مطمئن شوید که هر برگ را از پایه جدا کنید.

 

علل زیست‌محیطی زرد شدن گل بابا آدم, برطرف کردن زردی برگ‌های گل بابا آدم

رفع مشکل زرد شدن گل بابا آدم

 

گیاهان خود را کنار هم قرار دهید:

می‌دانید که یک اتاق اگر پر از آدم باشد چقدر می‌تواند گرم باشد؟ خوب، همین مفهوم در اینجا نیز صدق می‌کند. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که گیاه بابا آدم شما در معرض رطوبت مناسب هستند، آن‌ها را با گیاهان دیگر گروه بندی کنید. این یک محیط گرم‌تر ایجاد می‌کند. فقط این کار را برای مدت طولانی انجام ندهید، زیرا گیاه بابا آدم طرفدار ازدحام نیستند. اما اگر در شرایط اضطراری هستید، می‌تواند کمک کند.

 

یک دستگاه بخور هوا بخرید:

اگر روش‌های دیگر برای شما کار نکرد، همیشه می‌توانید یک دستگاه بخور هوا بخرید و وصل کنید تا گیاهان بابا آدم داخلی شما در دمای مورد نظر خود نگه داشته شوند. این به جلوگیری از زرد شدن برگ‌ها کمک می‌کند.

  

گیاه بابا آدم بدون پیاز یا غده نگهداری در داخل خانه سخت‌تر است، اگرچه ممکن است با نگهداری آن‌ها در یک مکان گرم و روشن، آن‌ها را به عنوان گیاه آپارتمانی حفظ کنید. این نکته را هنگام تلاش برای آوردن گیاه بابا آدم بیرونی خود به داخل خانه برای زمستان در نظر داشته باشید.

 

سوالات متداول درباره علت زرد شدن گل بابا آدم چیست؟

چگونه بفهمم که گیاه بابا آدم من در حال مرگ است؟ 

به طور کلی، اولین نشانه‌ی یک گیاه بابا آدم در حال مرگ، برگ‌های زرد است. با این حال، برگ‌های کوتاه و کوتاه شده نیز می‌توانند نشانه‌ای از مرگ گیاه بابا آدم شما باشند، زیرا نور خورشید یا مواد مغذی کافی دریافت نمی‌کند.

 

آسان‌ترین راه برای دانستن اینکه گیاه بابا آدم شما در حال مرگ است این است که مراحل ذکر شده در بالا را انجام دهید و هیچ کاری که انجام می‌دهید گیاه را طی چند روز احیا نکند. اگر هیچ چیز جواب نداد، وقت آن است که آن را کنار بگذارید.

  

آیا باید برگ‌های زرد بابا آدم را قطع کنم؟

بله. برگ‌های زرد نشانه‌ای است از اینکه گیاه بابا آدم شما مواد مغذی، آب یا نور خورشید کافی دریافت نمی‌کنند. و اگر این برگ‌ها را قطع نکنید، این مشکلات را به بقیه‌ی گیاه خود گسترش می‌دهید.

 

از یک قیچی باغبانی استفاده کنید تا برگ‌های زرد را از پایه گیاه جدا کنید. این تضمین می‌کند که قسمت‌های سالم گیاه شما مواد مغذی مورد نیاز برای زنده ماندن را دریافت می‌کنند.

 

چگونه گیاه بابا آدم های زرد را به زندگی باز می‌گردانید؟

آسان‌ترین کار این است که تمام برگ‌های زرد را از پایه جدا کنید تا گیاه شما بتواند انرژی خود را به برگ‌های سالم باقی مانده تبدیل کند.

 

به غیر از این، کار بعدی که باید انجام دهید این است که مقداری کود به خاک خود اضافه کنید. گیاهان آپارتمانی باید هر دو تا سه هفته یک بار کوددهی شوند، اما این باید برای احیای گیاه بابا آدم شما کافی باشد اگر برخی از برگ‌ها شروع به زرد شدن کرده‌اند.

  

نتیجه گیری مقاله درباره علت زرد شدن گل بابا آدم چیست؟

وقتی صحبت از برگ‌های زرد بابا آدم می‌شود، مهم است که وحشت نکنید. این می‌تواند یک رفع آسان باشد، زمانی که شما ریشه علت را تعیین کنید. این نکات می‌توانند به شما کمک کنند تا گیاه بابا آدم زرد خود را احیا کنید و گام‌های پیشگیرانه‌ای برای جلوگیری از بروز آن‌ها در وهله‌ی اول بردارید.

 

  

 

  گرد آوری:بخش علمی

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋