بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

نحوه تمیز کردن استخر



تمیز کردن استخر,نحوه تمیز کردن استخر,شیوه تمیز کردن استخر

تمیز کردن استخر

 

شیوه تمیز کردن استخر

در تصور مردم داشتن یک استخر شنا، خیلی هیجان‌انگیز است. چنانچه شما نیز استخر دارید باید هر چیزی را که برای نظافت آن احتیاج است بدانید. از آنجا که تمیزکردن استخر کار سختی به‌نظر می‌ آید، بیشتر افراد ترجیح می‌دهند تا این کار را به افرادی که خدمات نظافتی انجام می‌دهند بسپارند. ولی این کار بسیارهزینه بر است، برای همین پیشنهاد می‌کنیم که برای تمیزکردن استخر خودتان شروع کنید!

وسایل لازم برای تمیز کردن استخر

نظافت و تمیز کردن محیط های گوناگون با توجه به نوع محیط و همین طور مقدار آلوده بودن آنها متفاوت می باشد. به همین علت باید با توجه به روش تمیز کردن استخر ویلایی، وسایل مورد نیاز را تهیه کنید. از وسایل مورد نیاز این کار می توان به برس، جارو استخر، توری، فیلتر استخر، مواد شوینده و ضدعفونی کننده، PH سنج اشاره کرد. البته دقت کنید که نوع مواد شوینده و ضدعفونی کننده برای تمیز کردن استخر خانگی و ویلایی با توجه به میزان آلودگی های موجود در آب فرق دارد.

 

تمیز کردن استخر,نحوه تمیز کردن استخر,راههای تمیز کردن استخر

نحوه تمیز کردن استخر

 

مراحل تمیز کردن استخر

استفاده از توری استخر برای تمیز کردن استخر

یکی از مشکلات استخرهایی که در فضای باز قرار دارند؛ ریختن برگ­‌های خشک، حشرات و یا زباله‌­هایی داخل استخر است که احتیاج به تمیز کردن آن می باشد. برای برداشتن آشغال‌­های روی سطح آب استخر؛ نیاز به جارو و یا توری استخر دارید.

 

برای اینکه وسایلی که برای تمیز کردن استفاده می­‌کنید به تمام بخش های استخر دسترسی داشته باشد بهتر است یک دسته بلند داشته باشد تا جاروی استخر و یا توری را به آن متصل کنید. امکان دارد استخر شما سرپوشیده باشد اما بعضی وقتها با افتادن وسایلی مثل اسباب­‌بازی کودکان درون استخر، به توری استخر نیاز پیدا خواهید کرد.

 

قدم اول برای تمیز کردن استخرتان برداشتن آشغال‌­های سطح آب است که این کار را می‌­توانید با توری استخر انجام دهید. دقت کنید که برای تمیز ماندن استخر، با توجه به شرایط محیط، باید هر روز این کار را انجام دهید.

 

تمیز کردن استخر,نحوه تمیز کردن استخر,انواع رو‌ش‌های تمیز کردن استخر

راههای تمیز کردن استخر

 

استفاده از بُرس استخر

برای تمیز کردن لبه‌­ها، گوشه­‌ها و نردبان و دیواره­‌های استخر به یک بُرس احتیاج دارید. برای تمیز کردن قسمت‌­های مختلف استخر می­‌توانید از برس‌­های با اندازه­‌های مختلف استفاده کنید. به هر بخشی از استخر که حرکت آب در آن ضعیف‌­تر است دقت بیشتری داشته باشید. برای نگه­داری صحیح و تمیز ماندن استخر توصیه می­‌شود که هفته­‌ای یکبار با بُرس دیواره­‌ها و کف استخر را تمیز کنید.

 

تمیز کردن کف استخر به وسیله جارو برقی ویژه استخر

بعد از پاک شدن سطح آب و دیواره‌های استخر از ذرات درشت تر خارجی، نوبت به جارو کردن کف استخر می‌رسد؛ این کار را می‌توانید به وسیله انواع جاروهای اتوماتیک(رباتیک)، نیمه اتوماتیک یا دستی ویژه استخر انجام دهید.

 

این کار هم باید حداقل هفته‌ای یکبار و همینطور بعد از هر بار استفاده از مواد منعقدکننده شیمیایی که سبب رسوب آلودگی‌های آب به کف استخر می‌شود انجام گیرد.

 

توجه: بعد از اضافه‌کردن شوک‌دهنده‌ها، باید قدری صبر کرد تا آلودگی‌ها ته‌نشین شوند.

 

تمیز کردن استخر,نحوه تمیز کردن استخر,شیوه تمیز کردن استخر

بهترین روش ها برای تمیز کردن استخر

 

فیلتراسیون

در استخرها از فیلترهای گوناگونی برای تمیز کردن استخر استفاده می شود. فیلتر استخر باید هر روز 8 تا 9 ساعت کار کند. انواع گوناگونی از فیلترهای استخر وجود دارد. یکی از رایج ترین انواع آن، فیلتر شنی است. نوع کار این فیلتر تصفیه فیزیکی آب، با گرفتن ذرات معلق است. این نوع فیلتر را می ‌توان در وضعیت ‌های گوناگونی (فیلتر، بک واش، شستشو و تخلیه) قرار داد تا آب را تصفیه کند.

 

PH آب استخر را تنظیم کنید

حتماً یک تست کیت PH استخر برای خود تهیه کنید و PH آب استخر خود را مرتب اندازه گیری کنید. چنانچه PH آب استخر، بالاتر از عدد ۷.۶ باشد (که اغلب در استخر‌های دارای جلبک رخ می دهد)، از مواد شیمیایی کاهش دهنده PH (مثل بی سولفات سدیم) استفاده و طبق دستورالعمل، آن‌ها را به آب استخر بیفزایید.

 

نتیجتا هدف این است که PH آب استخر در بازه میان ۷.۲ تا ۷.۶ قرار بگیرد. چون کلر در این مقادیر PH، بیشترین تاثیر عملکرد را دارا است.

 

پس از افزودن هر نوع ماده شیمیایی برای تغییر PH آب استخر، لااقل دوساعت صبر کنید و بعد دوباره PH را اندازه گیری کنید.

 

تست کیت‌های قرصی و قطره ای، نسبت به تست کیت‌های نواری دارای توجه بیشتری هستند.

 

چنانچه PH آب به مقدار نرمال خود رسید، ولی قلیائیت کل آب بالای ۱۲۰ ppm باشد، دستورالعمل و یا برچسب مواد کاهش دهنده PH را دقیقاً مطالعه کنید. باید کاری کرد تا مقدار قلیائیت کل در بازه ۸۰-۱۲۰ ppm قرار گیرد.

 

تمیز کردن استخر,نحوه تمیز کردن استخر,بهترین روش ها برای تمیز کردن استخر

چگونه استخر را تمیز کنیم

 

استفاده از کلر برای تمیز کردن استخر

یکی از روش ‌های تمیز کردن آب استخر استفاده از کلر است. برای این کار می ‌توانید از قرص‌های کلر که کار ضدعفونی کننده را دارند، استفاده کنید. از این قرص ‌ها طبق دستورالعمل روی آن استفاده کنید. این قرص‌ های فشرده ویژه به آهستگی حل می‌ شوند و به صورت پیوسته در آب استخر کلر آزاد می ‌کنند تا باکتری ‌ها از بین بروند و آب استخر تمیز نگه داشته شود. می ‌توان آن ها را در توری ‌های استخر و یا شناورهایی که در استخر قرار دارند استفاده کرد.

 

دستگاه ‌های کلر زن هم می‌توانند در ضدعفونی کردن استخر به شما کمک کنند. در این دستگاه از مخلوط آب و نمک برای تولید کلر استفاده می ‌شود، و به جای استفاده مستقیم از کلر در آب استخر استفاده می شود.

 

در تمیز کردن آب استخر با کلر به این نکته دقت داشته باشید که بعضی از آلودگی ‌های داخل آب استخر مثل؛ روغن، اسپری مو، لوسیون بدن، مواد شیرین و… ، کلر اضافه شده به آب را نگه می دارند و از اثر آن بر آب و تمیز شدن آن پیشگیری می ‌کنند. در این مورد باید از مواد شوک دهنده استفاده شود. شوک استخر آلودگی ‌ها را اکسید می ‌کند و کلر آزاد می ‌کند تا آب استخر شفاف‌ تر شود. شوک هفتگی استخر جلبک ‌های موجود در آب را نیز از بین می ‌برد.

 

تمیز کردن استخرهای بسیار کثیف

در استخرهایی که خیلی کثیف هستند، آب استخر به رنگ سبز در می‌­آید. مراحل تمیز کردن استخر و مواد مورد نیاز تمیز کردن استخر مثل استخرهایی با آلودگی کمتر است، اما زمان بیشتری برای تمیز شدن احتیاج دارد و تا تمیز شدن کامل استخر مواد شیمیایی بیشتری برای آن استفاده می­‌شود.

 

در این نوع استخرها، به علت وجود مواد آلاینده بیشتر، وارد کردن شوک به استخر بعد از افزودن کلر خیلی مهم است. هنگامی که کلر و مواد شوک دهنده استخر را اضافه کردید یک روز صبر کنید و بعد از آن چنانچه مجددا حس کردید که به مواد بیشتری احتیاج دارید مجددا به آن اضافه کنید تا هنگامی که رنگ آب به طور کامل تغییر کند.

 

در تمیز کردن استخرهای بسیار آلوده، فیلتر استخر را به صورت 24 ساعته و به مدت چند روز روشن بگذارید تا باکتری­‌ها و آلودگی­‌های استخر به صورت کامل از بین برود. چنانچه بعد از 4 یا 5 روز استخر شما تمیز نشد فیلتر را چک کنید، چرا که احتمال دارد علامتی برای خراب شدن سیستم فیلتر باشد؛ چنانچه آسیب دیده است آن را عوض کنید.

 

نکات مهم در تمیز کردن استخر

موقع تمیز کردن استخر، به لبه‌ ها و گوشه های استخر دقت بیشتری کنید. تمیز کردن این بخش از استخر را از یاد نبرید چون در معرض رسوب ‌گیری بیشتری هستند و چنانچه تمیز نشوند، رسوبات آن سخت‌ تر پاک خواهد شد.

 

استفاده از مواد شیمیایی جداساز، به فیلتر استخر شما کمک بسیاری می ‌کند. ولی برای استفاده از این محلول ‌های نمکی جداساز باید از متخصص مشاوره گرفت، چون استفاده بیش از اندازه از این مواد برای سیستم استخر مشکل به وجود می آورد.

 

استفاده از اسید برای تمیز کردن استخر کار خیلی خطرناکی است که برخی اینکار را برای استخرهای بدون آب انجام می ‌دهند، این شیوه امکان دارد به کاشی ‌های استخر صدمه برساند. همینطور درصورت استفاده از این شیوه باید به موارد ایمنی خیلی دقت کنید. در هر حال این شیوه شستشو توصیه نمی‌ شود.

 

گردآوری: بخش خانه داری

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋