بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

10 کار شگفت انگیز بدن که هر روز انجام میدهد!



کارهای شگفت انگیز بدن,فعالیت های روزانه بدن,کارهای جالب بدن

بدن انسان روزانه هزاران فعالیت را انجام می دهد که ما از آن بی اطلاعیم

 

بدن ما هر روز چه کارهای شگفت انگیزی انجام می دهد 

بدن انسان مانند یک معمای در هم پیچیده است که ما هیچ ایده ای برای آن نداریم. جالب است بدانید بدن ما هر روز کار های شگفت انگیزی انجام می دهد که ما از آن بی اطلاعیم. در این مقاله از قصد داریم چند حقیقت شگفت انگیز درباره بدن انسان را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید.

1. از مرگ و میر سلولی تا تولد دوباره

هر روز حدود 70 میلیاد از سلول های بدن ما می میرند و این در صوررتی است که ما اصلا متوجه آن نمی شویم. از طرفی هر 3 الی  روز یک دستگاه روده جدید ظاهر می شود، گلبول های قرمز هر 3 ماه یکبار می میرند. سلول های کلیه در عرض یک سال تجدید می شوند و جالب تر از همه اینکه بدن انسان در طول یک دهه تحت یک بازسازی تقریبا کامل قرار می گیرد. شگفت انگیز تر اینکه برخی از سلول ها مانند نورون ها یا همان سلول های عصبی بیش از یک قرن زندگی می کنند!

 

2. ناف دنیای باکتری ها

 

اکوسیستم باکتری های ناف,گیرنده های چشایی در قلب,باکتری های ناف

در ناف انسان هزاران باکتری وجود دارد که برای هر شخص می تواند متفاوت باشند.

 

اگر به شما بگوییم هزاران باکتری در ناف هر شخص وجود دارد که هر کدام یک اکوسیستم به شمار می آیند ، احتمالا وحشت زده خواهید شد. اما این حقیقت توسط دانشمندان اثبات شده است که ناف به قدری حاوی باکتری است که مانند جنگل های بارانی است. هر ناف مجموعه ای از باکتری ها و اکوسیستم خاص خود را دارد!

 

3. گیرنده های چشایی در قلب قرار دارند

هنگامی که یک نوزاد متولد می شود جوانه های چشایی بسیار زیادی روی کام آن ها قرار میگیرد ، اما این جوانه های چشایی با افزایش سن از بین می روند. جالب است بدانید بزرگسالان حدود 10 هزار جوانه چشایی در دهان خود دارند که با رسیدن به سن 60 سالگی این عدد نصف خواهد شد. اما چیزی که شگفت انگیز است که این است که برخی از گیرنده های مزه ترش در قلب انسان وجود دارند تا به تشخیص عفونت کمک کنند!

 

4. اسید معده آهن را ذوب می کند!

 

عجایب بدن انسان, اندام بدن انسان, شگفتیهای بدن انسان

اسید معده می تواند در عرض 24 ساعت یک فلز آهن را کامل ذوب کند!

 

معده انسان حاوی اسید هیدروکلریک است. در یک تحقیقی توسط دانشمندان انجام شد، اسید معده را به حرارت 37 درجه سانتی گراند رساندند و یک تیغه اهنی و یک باتری قلیایی را در آن قرار دادند. با وجود اینکه باتری بیش از یک روز دربرابر اسید معده مقاومت کرد، اما تیغه اهنگی در طی 24 ساعت حدود 63 درصد از حجم خود را از دست داد. بدن ما برای مقابله با چنین موادی باید قبل از اینکه اسید سلول های قدیمی را از بین ببرد، سلول های معده جدیدی تولید کند.

 

5. احساسات خاطرات دروغین ایجاد می کنند!

این مورد یکی از شگفت انگیز ترین چیزهایی است که تقریبا همه ما می توانید صحت آن را تایید کنیم. اگر به حافظه خود اعتماد دارید باید بدانید سخت در اشتباهید ، حافظه شما تحت تاثیر احساسات شما تغییر می کنند. اگر بخواهیم مثال بزنیم فرض کنید با یکی از دوستان صمیمی خود سال پیش به یک مسافرت ایده عال رفته اید به قدری ایده عال که هر وقت می توانید ان را مرور می کنید و از این لذت می برید. با این حال اگر بعد از ان مسافرت با همان دوستتان دعوا کنید یا اختلافی بین شما شکل بگیرد ، خاطرات بدی را از مسافرت به یاد خواهید اورد یا اینکه ذهن شما خاطرات بدی از آن زمان را به وجود خواهد آورد!

 

6. محتویات شیر در دوران بارداری تغییر می کند!

 

تغییر محتویات شیر مادر براساس براق نوزاد,محتویات شیر مادر, بزاق نوزاد

بر اساس ماده موجود در بزاق نوزاد ماده تشکیل دهنده شیر مادر تغییر پیدا می کند

 

یکی از شگفت انگیزترین کار های بدن که به احتمال زیاد از ان بی اطلاع هستید این است که محتویات شیر مادر در طول زمان برای نوزاد تغییر می کند. مطالعات نشان می دهید هنگامی که نوزاد دهان خود را روی پستان مادر قرار میدهد ، محتویات بزاق نوزاد ترکیبات شیر را تغییر می دهند و آن را به گونه تغییر می دهند که برای شرایط فعلی کودک مناسب باشد. شیر مادر صد ها ماده مفید در خود دارد!

 

7. ما صبح ها بلندتر و لاغرتر هستیم!

جالب است بدانید هنگامی که خواب هستید دیسک های بین مهره ای به شکلی که بیدار هستید به یک دیگر متصل نیستند و به همین خاطر اگر صبح ها قد خود ار اندازه گیری کنید متوجه خواهید شد که 1 الی 2 سانت بیشتر خواهید بود. همچنین ممکن است متوجه وزن کم شده باشید. آن هم به این دلیل است که هنگامی که خواب هستید بدن شما در تلاش است از شر مایعات و هوای اضافی خلاص شود به خاطر همین هر شب تا کیلوگرم از وزن شما به صورت تعرق کم خواهد شد.

 

8. معده شما نیز همراه با شما خجالت می کشد!

دانشمندان اخیرا ادعا کرده اند که راه رسیدن به قلب یک زن از معده او میگذرد. احتمالا خودتان نیز تجربه کرده اید که هنگامی که سیر می شوید مهربان تر می شوید. هنگامی که عاشق هستیم احساس سر زندگی را در قلب خود احساس می کنیم و جالب تر از همه اینکه هنگامی که از خجالت سرخ می شوید ، معده شما نیز قرمز می شود!

 

9. همه ما قابلیت دید UV را داریم!

 

مقاومت عدسی چشم در برابر دید،تشکیل شدن انسان از باکتری ها, کارهای شگفت انگیز بدن

جالب است بدانید عدسی چشم مانع از دید UV برای انسان ها شده است

 

همه انسان ها دید UV را از طریق چشمان خود دارند اما چیزی که مانع از دیدن آن شده است عدسی چشم است. بیمارانی که آب مروارید را درمان کرده اند که شامل برداشت عدسی چشم بوده است ، دید UV را تجربه کرده اند. ما در حالت معمول نیازی به این توانایی نداریم و عدسی منجر به مراقبت از چشمان ما در برابر اشعه های ماورابنفش شده است. در بین پستانداران گوزن شمالی دارای دید uv است که به آن ها کمک می کند تا پوست شکارچیان سفید قطبی را روی برف تشخیص دهند.

 

10. نیمی از بدن ما از باکتری ها تشکیل شده است

در چند سال گذشته تصور نمی شد که بدن ما 10 برابر بیشتر از سلول های خودمان باکتری دارد. اما این گذارش هنگامی که دانشمندان متوجه شدند حدود 30 الی 40 تریلیون باکتری در بدن ما وجود دارد رد شد. بیشترین تراکم باکتری های بدن انسان در راست روده است به همین دلیل است که بعد از هر دفع باعث می شود سلول های خودمان بر باکتری ها غلبه کنند.

 

امیدواریم این مقاله نیز برای شما مفید بوده باشد.

 

گردآوری : بخش سلامت

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋