بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

انیمه چیست و چرا بین مردم محبوب است؟



تفاوت انیمه و انیمیشن, دلایل محبوبیت انیمه ها, همه چیز درباره ی انیمه

معرفی انیمه

 

انیمه چیست؟ هر آنچه باید قبل از تماشای انیمه بدانید

اَنیمه یک سبک از طراحی با دست و انیمیشن رایانه‌ای است که خاستگاه آن ژاپن بوده‌است و معمولاً بر مبنای مانگا ساخته می‌شود. 

هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با انیمه است. وقتی اسم انیمه به میان می ﺁید 3 حالت وجود دارد: حالت اول، مخصوص افرادی است که تا حالا نام انیمه به گوششان نخورده است و یا اینکه این نام را شنیده اند اما نمی دانند که چیست. حالت دوم برای کسانی است که می دانند انیمه چیست اما از آن خوششان نمی ﺁید و حالت سوم مخصوص افرادی است که عاشق آن هستند.

 

اما روی سخن ما در این محتوا با دو گروه حالت اول می باشد. لذا اگر تا حالا نام انیمه به گوشتان نخورده است و یا خورده است و نمی دانید که چیست می توانید با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید.

 

انیمه های معروف, انیمه, دنیای انیمه

ویژگی های انیمه

 

آشنایی با دنیای انیمه

بدون شک همه ی ما در عمر خود، حداقل یک یا دو انیمه را دیده ایم. فوتبالیست ها، آن شرلی، بابا لنگ دراز و ... که در کودکی به آن ها کارتون می گفتیم انیمه هستند. بر این اساس همه ی ما انیمه دیده ایم و با آن آشنا هستیم فقط اسم آن ها را نمی دانستیم. اما هدف از تولید این محتوا معرفی این انیمه ها نیست.

 

در واقع خاستگاه این برنامه، کشور ژاپن می باشد که اولین بار در سال 1917 ساخته شد. در واقع برنامه ای که سبب شد انیمیشن های ژاپنی شکل بگیرند مربوط به یک نمایش 4 دقیقه ای صامت در مورد یک سامورایی و شمشیرش بود که شخصی به نام جونیچی کوچی این نمایش را به تصویر کشید.

 

انیمه نوعی از سبک پویانمایی است که بر اساس مانگا ساخته می شود. به همین دلیل به آن، انیمانگا هم گفته می شود. از خصوصیات و ویژگی های این سبک می توان به نقاشی های رنگارنگ، داستان های پر جنب و جوش به همراه نبردها و موضوعات تخیلی مربوط به ﺁینده اشاره نمود.

 

در یک کلام می توان گفت انیمه یک واژه ی کوتاه شده از کلمه ی انگلیسی انیمیشن به معنای پویانمایی است. این سبک از پویا نمایی عموما به صورت سریال و در قسمت های مختلف، ساخته و پخش می شوند. 

 

افرادی که کمی با این اصطلاح آشنا هستند می گویند که این انیمیشن های ژاپنی همان کارتون است که مخصوص بچه ها است. اما اصلا اینگونه نیست. این سبک از پویانمایی دارای داستان های مختلف حتی برای بزرگسالان است. اتفاقا ساخت داستان های بزرگسالان در این سبک به گونه ای رونق دارد که آن ها را به دو قسمت مخصوص کودکان و بزرگسالان، تقسیم می کند.

 

انیمیشن های ژاپنی که برای بزرگسالان ساخته می شود به دلیل محتوای سنگین و خشونت آمیزشان اصلا مناسب کودکان نمی باشد و حتی کودکان، آن ها را درک نمی کنند. 

 

انیمه های معروف, انیمه, دنیای انیمه

 انیمه های مخصوص نوجوانان

 

معروفیت و محبوبیت انیمه ها

محبوبیت این سبک پویانمایی به گونه ای شد که در حال حاضر آن ها در صدر محصولات بصری ژاپن، قرار دارند. البته موفقیت این نوع پویانمایی فقط به کشور ژاپن محدود نشد و در حال حاضر به عنوان یک خرده فرهنگ جذاب، در سراسر دنیا محبوبیت زیادی به دست آورده است. این افزایش محبوبیت و استقبال به گونه ای شده است که بسیاری از سازندگان اینگونه برنامه ها در سایر کشورها، از المان های این برنامه استفاده می کنند. 

 

انیمه چیست؟

به طور کلی به هر انیمیشنی که به صورت کامپیوتری و دستی در ژاپن، طراحی و ساخته شود انیمه، می گویند. البته باید این نکته را یادآوری کنیم در ژاپن، به تمام محصولات انیمیشنی چه ساخت ژاپن و چه غیر ژاپنی، انیمه می گویند. اما در سایر کشورها فقط به انیمیشن هایی که در ژاپن ساخته شده اند و محصول این کشور هستند انیمه می گویند. این انیمیشن ها علاوه بر زبان خاص خود از ویژگی ها و خصوصیات خاصی هم برخوردار هستند.

 

البته استقبال فراوان از انیمیشن های ژاپنی سبب شد که امروزه، بسیاری از کشورها، تحت تاثیر این سبک پویانمایی قرار گیرند و آثاری طراحی کنند که هم رده ی این انیمیشن ها قرار بگیرد. یکی از این آثار هم رده، دونگهوا (Donghua) است که انیمیشین های ساخت کشور چین می باشند.  

 

همان طور که اشاره نمودیم انیمیشن های ژاپنی دارای سبک و سیاق خاص خود هستند و هم داستان ها و هم کاراکترهای آن ها ویژگی های منحصر به فردی دارند. مثلا از ویژگی های کاراکترهای این پویانمایی می توان به داشتن چشم های درشت و رفتارهای اغراق آمیز و غیر قابل باور اشاره نمود.

 

علاوه بر این، سبک نمایش این انیمیشن ها هم خاص است و از مهم ترین ویژگی های آن ها می توان به داستان های تخیلی بدون حد و مرز، نوسانات زیاد، حرکت اجزای مختلف صحنه، افکت های مختلف کارتونی و رنگ های متنوع و جذاب اشاره کرد.

 

علاوه بر این، طراحی صورت کاراکترها و بزرگ کردن بیش از حد چشم ها در این انیمیشن ها سبب شده که این عضو صورت، بیش ترین بار بیان احساسات را نشان دهد.

 

دلایل محبوبیت انیمه ها, همه چیز درباره ی انیمه, ساخت انیمه

سریال های انیمه

 

تفاوت انیمه و انیمیشن

به طور کلی وقتی از صنعت انیمیشن سازی و پویانمایی صحبت می کنیم دیگر فرقی نمی کند که ریشه و سبک برنامه ی ساخته شده از کجاست تمام این نوع برنامه ها زیر چتر انیمیشن قرار دارند. اما اگر بخواهیم در مورد اثر خاصی مثل انیمه صحبت کنیم و متوجه شویم که تفاوت آن با انیمیشن چیست باید به تفاوت های ساختاری و خصوصیات ظاهری و منحصر به فرد آن ها اشاره کنیم. 

 

چرا که فعلا، انیمه یک فرهنگ خاص را معرفی می کند که خاستگاه آن، ژاپن می باشد. علاوه بر زبان ژاپنی، از دیگر مشخصه های فرهنگی این پویانمایی، نوع طراحی و ایده ی خاص و همچنین تکنیک هایی که برای حرکت شخصیت های ﺁن استفاده می شود می باشد. پس می توان گفت که انیمه ها یک سبک خاص هستند.

 

یکی از مهم ترین تفاوت های انیمه با انیمیشن ها، طراحی ظاهر کاراکترها است که در ﺁن ها جلوه های بصری اغراق آمیز به کار رفته است. مثلا موهای رنگارنگ، چشم های بسیار درشت و دهان و بینی بسیار ریز و حتی محو، که هر کدام از این اجزا در حالات روحی مختلف، به شکلی دیگر تغییر می کنند و در واقع زبان بدن هستند.

 

مثلا سایز یا شکل انحنای خطوط آن ها تغییر می کند و حالت های مختلفی همچون، شرم، خشونت، عصبانیت، خوشحالی و ... را نشان می دهند.

اما این در حالی است که در انیمیشن ها، حالات کاراکترها طبیعی تر و معمولی تر است و هیچ نوع حرکت اغراق آمیزی ندارند و در طول نمایش، یکنواخت هستند.

 

از دیگر تفاوت های این دو نوع پویانمایی می توان به نمادگرایی در انیمیشن های ژاپنی اشاره کرد. مثلا رنگ موهای این نمایش، اصلا تصادفی نیست. بلکه بیانگر شخصیت کاراکترها است. به عنوان مثال، اگر کاراکتری دارای موهای مشکی است بیانگر قدرت، رازآلودگی، افسردگی و شرارت او است. یا رنگ سفید در این نمایش ها نشانگر ترس، بی گناهی و خونسردی است. آبی نماد صداقت، بردباری، آرامش و صلح می باشد و سبز نشانگر خوش اقبالی، نشاط و هماهنگی است.

 

همه چیز درباره ی انیمه, ساخت انیمه, انیمه های معروف

انیمه چیست

 

افراد ثروتمند، خارجی و معصوم با رنگ های بلوند نمایش داده می شوند و رنگ صورتی نشان زنانگی، پاکی و مهربانی است. قرمز، نشانگر انرژی و شور و رنگ بنفش، نماد دانش و وابستگی سلطنتی می باشد.

 

از دیگر تفاوت های انیمیشن ژاپنی با انیمیشن، می توان به تکنیک های حرکتی و تصویربرداری اشاره کرد که در انیمیشن های ژاپنی، طیف گسترده ای از رنگ ها و سایه ها وجود دارند که حرکت های بسیار کمی دارند. در واقع در بخش های مختلف صحنه، اجزا و کاراکترهای ثابت زیادی وجود دارد. لذا می توان گفت در انیمیشن های ژاپنی، توجه روی حرکت ها در مقایسه با انیمیشن ها کمتر است و در آن ها از تعداد فریم کمتری استفاده می شود. در انیمیشن ها نرم و طبیعی بودن حرکت، بسیار مهم است. 

 

انیمه های بلند, انیمه چیست, معرفی سبک های انیمه

انیمه های بزرگسالان

 

دلایل موفقیت و محبوبیت انیمه ها چیست؟

یکی از مهم ترین دلایلی که این نوع انیمیشن ها به سرعت در بین بیننده ها معروف شدند این است که هیچ شخصیتی، صد در صد خوب و بدون اشتباه و هیچ شخصیتی، صد در صد، بد جنس و خشن نیست. برخلاف سایر انیمیشن ها و کارتون ها. در واقع این ویژگی یکی از قشنگ ترین ویژگی های انیمیشن های ژاپنی است. حتی اگر شخصیتی در این نمایش ها بدجنس و بی رحم باشد و دلیل بد شدن کاراکتر را نشان می دهند تا بیننده، عجولانه قضاوت نکند. یا در برخی مواقع، شخصیت بد داستان، کارهای خوبی انجام می دهد. این نوع نمایش نشان می دهد که هیچ آدمی کاملا مصون از بدی یا خوبی نیست.

 

پایان های غیر منتظره از دیگر دلایل محبوبیت این انیمیشن ها است. انیمیشن های ژاپنی برخلاف انیمیشن های هالیوودی به دنبال جذب مخاطب نیست. پس این امکان وجود دارد که در وسط داستان، شخصیت اصلی بمیرد. یا 90 درصد شخصیت های خوب در آخر داستان، بمیرند. بسیاری از انیمیشن های ژاپنی در قسمت های اخر، بیننده را شوکه می کنند. 

 

از دیگر دلایلی محبوبیت انمیه ها، به تصویر کشیدن داستان ها و اتفاقات خیالی است که با جلوه های ویژه نمی توان آن ها را به تصویر کشید. بسیاری از اتفاقات خیالی که در انیمیشن های ژاپنی نمایش داده می شوند اگر با جلوه های ویژه ساخته شوند بسیار مصنوعی می شوند و حتی جنبه ی تخیلی بودن آن ها از بین می رود. 

 

گردآوری :بخش علمی

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋