بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

آیا گربه ها به حمام نیاز دارند؟ نحوه شستشوی گربه ها



نحوه شستن بچه گربه, دمای آب برای شستن گربه, شستشوی گربه ها

راهنمای شستشوی گربه ها

 

شستشوی گربه در منزل با ترفندهایی ساده و کاربردی

خوشبختانه، در سالهای اخیر یکی از مهمترین اتفاقات مثبتی که در زمینه حمایت از حیوانات، خصوصا حیوانات بی سرپناه، اتفاق افتاده است حمایت مردم است. اگر شما هم از حیوانات خانگی مثل گربه نگهداری میکنید میخواهید بدانید نحوه شستشوی گربه ها چگونه است؟ می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

بدون شک یکی از مهم ترین دلایلی که سبب افزایش حمایت از حیوانات در بین افراد جامعه شده است تبلیغاتی است که سازمان ها و افرادی که در زمینه ی حمایت از حقوق حیوانات فعالیت داشته اند انجام داده اند. در واقع این افراد و سازمان ها با تبلیغ و ترویج دفاع از حقوق حیوانات موفق شدند این موضوع را در بین مردم، بیشتر از قبل، جا افتاده کنند.

 

نحوه شستن بچه گربه, دمای آب برای شستن گربه, شستشوی گربه ها

نحوه شستشوی گربه ها 

 

این تلاش ها بی نتیجه نبودند هر روزه بر تعداد افرادی که علاقه مند سرپرستی و نگهداری حیوانات بی پناه هستند بیشتر می شود. فعالیت های مردمی و خودجوشی که انجمن های مردمی در راستای درمان حیوانات بی سرپناه مریض یا قبول کردن سرپرستی آن ها انجام می دهند نشان از این واقعیت دارد. همچنین نشان می دهد نگاه ها و نظرات منفی که قبلا بسیاری از افراد نسبت به نگهداری حیوانات داشتند در حال کمرنگ شدن است. 

 

طبیعتا با افزایش این روند، باید آموزش هایی در این زمینه، به افراد علاقه مند داده شود. چرا که در بسیاری از مواقع دیده شده فردی یک بچه گربه را در خیابان می بیند و فکر می کند که بی سرپناه است و آن را به خانه می برد. ولی نمی داند که امکان دارد مادرش برای غذا آوردن برای بچه، مدتی او را تنها گذاشته است و وقتی که برمی گردد با جای خالی بچه اش رو به رو می شود. بسیاری از این اتفاقات از سر خیرخواهی و در واقع بی اطلاعی برای حیوانات رخ می دهد که در زمان ترویج حمایت از حیوانات، نیاز به آموزش دارد.

یکی از این آموزش های مورد نیاز، نحوه ی شستشوی گربه ها است.

 

شستشوی گربه ها, روش شستشوی گربه, شستشوی گربه در منزل

اهمیت شستشوی گربه ها

 

اهمیت یادگیری شستشوی گربه ها

همان طور که اشاره نمودیم اتفاقات زیادی با تفکری دوستانه و از سر خیرخواهی، اما به دلیل بی اطلاعی و آگاهی نداشتن افراد جامعه، برای حیوانات به وجود می ﺁید. درست است که بروز چنین اتفاقاتی نشان می دهد که جامعه، آماده ی ترویج فرهنگ حمایت از حیوانات است اما بحث آموزش برای آن ها یک موضوع جدی است.

 

یکی از مهم ترین مباحث این آموزش مربوط به نحوه ی نگهداری این حیوانات است. در واقع هر شخصی که علاقه مند نگهداری حیوانات خانگی است در مرتبه ی اول باید این آموزش ها را ببینید و بدون اطلاع و آگاهی، این مسئولیت را قبول نکنید.

 

یکی از حیواناتی که نگهداری آن بسیار طرفدار دارد و در حال حاضر از متداول ترین حیوانات خانگی به شمار می رود گربه است. بسیاری از این گربه ها که به سرپرستی گرفته می شوند گربه هایی هستند که در خیابان رها شده اند و توسط افراد به خانه ها برده می شوند تا به آن ها رسیدگی و درمان شوند. به همین دلیل اغلب آن ها برای همیشه با آن ها می مانند.

 

شستشوی گربه ها, روش شستشوی گربه, شستشوی گربه در منزل

شستشوی گربه ها چگونه است؟

 

اما موضوع مهمی که در اینجا مطرح است بحث نظافت، تمیزی و شستشوی گربه ها است که حتما باید در این باره، آموزش لازم را ببینید تا خدای نکرده از سر ناآگاهی نه به آن ها صدمه نزنید و نه سلامت خودتان را به خطر بیاندازید. به همین دلیل ما قصد دارید در ادامه ی مطلب نحوه شستشوی گربه ها در خانه را آموزش دهیم. 

 

نکته ای که دانستن آن بسیار مهم می باشد این است که گربه ها به طور ذاتی از آب فراری هستند و لذا این طبیعی است که از حمام کردن، فرار کنند. اما باید بدانید که این واکنش، کاملا طبیعی است و در صورت دیدن آن، نباید تصمیم خود را عوض کنید.

 

راهنمای شستشوی گربه ها

گربه ها ذاتا موجودات تمیز و مستقلی هستند و دائما آن ها را در حال لیس زدن و تمیز کردن خود، می بینید. اما از ﺁنجایی که این گربه ها خانگی هستند و دارند با با یک خانواده زندگی می کنند پس شستشوی ﺁن ها در حمام بسیار واجب است. در این راستا سوالات متداولی برای افرادی که این حیوان خانگی را دارند به وجود می آید. 

 

مثلا نحوه ی شستشوی گربه ها چگونه است؟ یا اصلا گربه ها نیاز شستشو دارند؟ یا هر چند وقت یکبار باید گربه ها را شست؟ یا شستشو و اصلاح گربه ها چه مزایایی دارد؟ 

حال اگر شما هم با چنین سوالاتی مواجه هستید برای پاسخ آن با ما همراه باشید.

 

شستشوی گربه در منزل, آموزش حمام گربه, نحوه ی شستشوی گربه ها

شستشوی گربه های خانگی 

آیا شستشوی گربه ها لازم است؟

شاید بسیاری از ما عادت داشته باشیم هر روز، دوش بگیریم اما شستشوی هر روزه ی گربه ها لازم نیست. گربه ها به طور غریزی و ذاتا، عادت دارند خودشان را تمیز کنند. سطح زبان این حیوانات دارای پرزهای ریزی است که سبب زبر شدن زبان آن ها شده است. گربه ها به وسیله ی همین زبان و البته بدن انعطافپذیری که دارند می توانند همه جای بدن خود را لیس بزنند و تمیز کنند.

 

این موجودات به شدت به آلودگی و بوی افراد غریبه روی بدنشان حساس هستند. به همین دلیل است که بعد از نوازش کردنشان، با لیس زدن خود را تمیز می کنند. یک گربه ی سالم همیشه تمیز است و هیچ بوی بدی نمی دهد. پس می توان این نتیجه را گرفت که گربه ها همواره تمیز هستند و نیاز آنچنانی به حمام و تمیز کردن ندارند و اگر آن ها را به حمام نبرید مشکلی به وجود نمی آید.

 

البته مواقعی که مجبور هستید حتما گربه را حمام کنید. مثلا وقتی در باغچه، بازی کرده اند یا محتویات غذا را روی بدنشان ریخته اند و چرب و کثیف شدند. یا مشکلات پوست مو دارند مثل قارچ پوستی گربه ها که دامپزشک، شستشوی گربه را تجویز کرده است. در این صورت حمام کردن گربه ها اجباری است.

 

در بین گربه ها، گربه هایی که موی بلند دارند به شستشوی بیشتر و زودتری نیاز دارند مثل گربه های پرشین که هم موی بلند و هم زبان تنبلی دارند. همچنین گربه های پیر و مسن که کمتر خود را لیس می زنند هم به حمام نیاز دارند.

 

نحوه شستشوی گربه ها در منزل, شستشوی گربه با شامپوی خشک, حمام کردن بچه گربه

نحوه شستشوی گربه ها چگونه است؟

 

نحوه شستشوی گربه ها در منزل چگونه است؟

همان طور که اشاره نمودیم گربه ها به طور ذاتی، از آب فراری و متنفر هستند پس کار سختی پیش رو دارید. البته برخی از گربه ها شخصیت آرام تری دارند و راحت تر با این موضوع کنار می ایند اما برخی فقط می خواهند فرار کنند. به طور کلی، برای شستشوی گربه ها بهتر است مراحل زیر را رعایت کنید:

• ابتدا گربه را به حمام ببرید و سعی کنید آرامش کنید. برخی از گربه ها دوست دارند فقط پاهایشان در آب باشد. با دادن تشویقی و نوازش کردن، آن ها را آرام و علاقه مند به حمام کنید.

 

• اگر در مقابل لجبازی و فرار گربه ها از آب، عصبانی شوید و آن ها را به زور نگه دارید مطمئنا به شما آسیب می زنند و پوستتان را می خراشند. پس در زمان شستشوی ان ها به هیچ وجه عصبانی و لجباز، نشوید.

 

• هم می توانید در یک لگن کوچک که سر گربه ها بیرون از آب باشد و هم داخل سینک، آن ها را بشویید.

 

• حتما دمای آب را چک کنید که آب نه خیلی داغ و نه خیلی سرد باشد.

 

• سپس با دست خیس و نمدار خود، کمی بدنش را لمس کنید و اگر واکنش بدی نشان نداد روی تنش، آب بریزید.

 

• به هیچ وجه، یکدفعه گربه ها را زیر دوش آب نبردید.

 

• برای شستشوی گربه ها می توانید از شامپوهای مخصوص حیوانات استفاده کنید. اگر این شامپو را نتوانستید تهیه کنید از شامپوهای بچه استفاده کنید.

 

• موقع شستن گربه ها، سعی کنید روی سر و صورت، خصوصا گوش های آن ها آب نریزید. گربه ها از این کار، متنفر هستند و همچنین اگر آب وارد گوش هایشان شود سبب جرم و عفونت گوش ها می شود.

 

• وقتی تمام بدن گربه، خیس شد با شامپو بچه یا شامپو مخصوص گربه ها تنش را ماساژ دهید و بشویید.

 

• شکم، گردن، پا و دم گربه ها را در جهت خواب موهای گربه، ماساژ دهید و بشویید تا احساس خوبی داشته باشند.

 

• اگر می خواهید صورت گربه را بشویید می توانید از یک لیف خیس بدون شامپو استفاده کنید.

 

• گربه ها معمولا زیاد کثیف نیستند پس نیازی به سابیدن ندارند.

 

• بعد از چند دقیقه روی بدنش آب بریزید و مطمئن شوید که تمام کف ها شسته شده اند.

 

• با دست کشیدن روی موها، ﺁب های اضافی بدن را خارج کنید.

 

• با حوله یا باد سشوار، موهایش را خشک کنید و اگر دمای محیط مناسب بود اجازه دهید به تریج موها خشک شوند.

 

• برای اینکه حمام بعدی برایتان راحت تر باشد می توانید برای گربه جایزه مثل غذا یا یک چیز جذاب در نظر بگیرید.

 

شستشوی گربه با شامپوی خشک, حمام کردن بچه گربه, نحوه شستن بچه گربه

نحوه شستشوی گربه ها با شامپو خشک

 

شستشوی گربه ها با شامپو خشک

با اینکه نکات ذکر شده در بالا در بسیاری از گربه ها جواب می دهد اما باز گربه هایی هستند که به شدت از آب فراری هستند و استرس می گیرند. برای این گربه ها شامپوهای مخصوصی وجود دارد که به آن ها شامپوهای خشک می گویند. این شامپوها نیازی به آب ندارند. این شامپوها پودری هستند که کثیفی و چربی موی گربه ها را از بین می برند و طرز استفاده ی بسیار ساده ای دارند.

 

نحوه ی شستشوی گربه ها با این شامپو به این صورت است که می توانید مقدار کمی از این شامپو را روی موهای گربه بریزید و بر خلاف رویش موهای گربه، آن را ماساژ دهید. سپس به خوبی روی موها را برس، بکشید تا پودرهای اضافی از بدن گربه بریزند و پاک شوند.

 

مهم ترین مزیت این شامپوها این است که اصلا نیازی به ﺁب ندارند به همین دلیل، گربه ها به راحتی با آن کنار می آیند. همچنین اگر با گربه تان به مسافرت رفتید و به آب دسترسی نداشتید با این شامپو می توانید به راحتی گربه ی خود را تمیز کنید. البته در زمان استفاده از این شامپو باید اعتدال را رعایت کنید و هر وقت مشاهده کردید که گربه تان کثیف است از آن استفاده کنید.

 

شستشوی گربه ها, روش شستشوی گربه, شستشوی گربه در منزل

نحوه تمیز کردن گربه ها

 

سرماخوردگی در زمان شستشوی گربه ها

شستشو و حمام کردن بچه ها خصوصا بچه گربه ها، امری حیاتی و لازم است اما باید بدانید که اگر این کار را اصولی انجام ندهید می تواند منجر به سرما خوردگی آن ها شود. البته ابتلا به سرما خوردگی در گربه های بالغ که سیستم ایمنی قوی تری دارند کمتر اتفاق می افتد و در صورت بروز آن هم، قابل درمان می باشد. اما این عارضه در بچه گربه ها که سیستم ایمنی بسیار ضعیفی دارند یک مشکل بزرگ است و حتی می تواند یک سرماخوردگی ساده تبدیل به یک اتفاق هولناک شود. 

 

پس حتی الامکان در زمان شستشوی بچه گربه ها از انجام رفتارهای غلط خودداری کنید. یکی از این رفتارهای اصولی این است که از حمام کردن بچه گربه ها، قبل از 3 ماهگی خودداری کنید. در این دوره، گربه ها به شدت به سرما حساس هستند و می توانید با یک پنبه ی خیس آن ها را تمیز کنید.

 

گردآوری : بخش علمی

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋