بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

نحوه شستن چرم طبیعی



نحوه شستن چرم طبیعی, شستن چرم طبیعی, روش شستن چرم طبیعی

نحوه شستن چرم طبیعی

 

روش شستشوی چرم طبیعی

چنانچه یک محصول چرمی دارید و کثیف شده است و تصمیم گرفته اید با شستن یا تمیز کردن لکه‌های مختلف را از روی آن برطرف کنید با ما همراه باشید تا نحوه شستن یا تمیز کردن آنها را به شما بگوییم.

شیوه شستن چرم طبیعی

در شستن چرم طبیعی باید بسیار دقت کرد. نخستین نکته در مودد شیوه شستن چرم طبیعی این مسئله را به یاد داشته باشید که بهتر است لباس چرمی خود را برای شستشوی صحیح به خشک شویی بدهید. تا اطمینان پیدا کنید که لباس چرمی شما بعد از شستشو فرم اولیه خود را از دست نداده و زیبایی و جذابیتش را حفظ می‌کند. ولی در صورتیکه به علت عجله، تصمیم به شستن چرم در منزل دارید با ما باشید تا با شیوه انجام این کار آشنا شوید.

 

شستشوی چرم در خانه

شستن لباس چرم در خانه به دو روش است که در اینجا به صورت کامل آن‌ها را شرح می‌دهیم.

 

- شستن چرم با ماشین لباسشویی

- شستن چرم  با دست

 

نحوه شستن چرم طبیعی, شستن چرم طبیعی,روش شستشوی چرم طبیعی

شستن چرم طبیعی

 

شستن لباس چرم در لباسشویی

تا جایی که امکان دارد از انداختن لباس چرم در ماشین لباسشویی دوری کنید ولی چنانچه تصمیم به این کار را دارید در این قسمت می توانید با شیوه شستشوی لباس چرم در لباسشویی آشنا شوید:

 

- برای شستن لباس چرم در لباسشویی پیش از هر کاری زیپ یا دکمه های لباس چرم خود را ببندید.

- از کمی مایع شوینده چرمی استفاده کنید و دمای آب لباسشویی را روی حالت سرد و لباس های ظریف بگذارید.

- از خشک کن لباسشویی استفاده نکنید و پس از شستشو لباس چرمی با لباسشیویی آنرا در هوای خشک قرار دهید تا به خوبی آب آن کشیده شود.

 

نحوه شستن چرم طبیعی, شستن چرم طبیعی,آموزش شستشوی چرم طبیعی

روش شستن چرم طبیعی

 

شیوه ی شستن لباس چرم با دست

بسیاری از وقتها امکان دارد هیچ لکه ای بر روی لباس چرم شما نریخته باشد ولی لباستان کثیف به نظر بیاید. در چنین وضعیتی می توانید با استفاده از یک برس لباس و یا دستمال نرم و خشک بر روی لباستان بکشید یعنی آنرا گردگیری کنید.

 

ولی پیش از اینکه مبادرت به شستشوی لباس چرمی کنید، علامت های روی برچسب لباس را خوب چک کنید تا نوع چرم، میزان مقاومت لباس چرمتان و اخطارهایی که درباره شیوه شستشوی لباس چرمی شما وجود دارد آگاه شوید.

 

روش اول شستشوی لباس چرمی 

- در شیوه شستشوی لباس چرم اول داخل یک ظرف قدری آب گرم بریزید و کمی محلول صابونی به آب اضافه کنید. ترکیب را خوب به هم بزنید.

- حالا یک دستمال نرم را داخل محلول صابونی فرو ببرید و بعد از خارج کردن خوب فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود.

- دستمال مطوب شده را به آهستگی بر روی قسمت بیرونی لباس چرمی خود بکشید و چنانچه لکه هایی به شکل کف بر روی لباس باقی ماند، از یک دستمالی که فقط با آب مرطوب شده برای پاک کردن آن استفاده کنید تا ذره های صابونی به صورت کامل از روی لباس پاک شود.

- برای پاک کردن صابون از روی لباس چرمی هیچ وقت لباستان را به یکباره در آب فرو نبرید و از خشک شدن کامل لباستان اطمینان پیدا کنید. پس از شستشوی لباس چرمی از قرار دادن آن در برابر نور مستقیم آفتاب پیشگیری کنید و از گیره های فلزی را بر روی لباس چرم  استفاده نکنید.

- در نهایت؛ لباس چرمی خود را بر روی چوب لباسی قرار دهید تا خوب خشک شود و سپس می توانید درون کمد لباس هایتان بگذارید.

 

نحوه شستن چرم طبیعی, شستن چرم طبیعی,بهترین روش برای شستن چرم طبیعی

روش شستشوی چرم طبیعی

 

شیوه دوم برای شستن لباس چرمی

برای شستشوی لباس های چرمی می توانید از شوینده ویژه چرم که به صورت اسپری یا ژل در فروشگاه ها وجود دارد استفاده کنید. شوینده ویژه لباس های چرم از موادی تشکیل شده که به جز از بین بردن آلودگی و لکه های روی لباس چرم از صدمه رساندن به لباس پیشگیری می کند. برای شستن لباس چرمی با شوینده ویژه به شیوه زیر عمل کنید:

 

- کمی از شوینده ویژه لباس های چرم را بر روی پارچه نرم و تمیز بریزید و به آهستگی بر روی لکه های لباس چرمی خود بکشید تا جذب لباستان گردد.

- به وسیله یک دستمال خشک و تمیز مایع را از روی لباس پاک کنید و چنانچه هنوز لکه هایی بر روی لباستان بود، دوباره این مراحل را تکرار کنید. (شوینده های ویژه لباس چرمی احتیاجی به آبکشی ندارند.)

- از روش ساده شستشوی چرم طبیعی با دست حتی برای شستن چرم مبل هم می‌توانید استفاده کنید.

- بعد از پایان مراحل شستشو و آب‌کشی، محصول چرمی خود را از جایی آویزان کنید تا به آرامی خشک شود. فراموش نکنید که چرم اصلا نباید به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرد؛ پس پوشینه چرمی خود را در جایی که آویزان کنید که در معرض نور غیر مستقیم و باد باشد تا به آرامی خشک شود.

 

نحوه شستن چرم طبیعی, شستن چرم طبیعی,اصول تمیز کردن و نگهداری چرم طبیعی

آموزش شستشوی چرم طبیعی

 

سومین شیوه شستشوی لباس چرم

شاید شستن پشت لباس چرمی برای شما کافی نباشد و بخواهید لباس چرمی خود را با دست و به صورت کامل بشوئید. برای این کار می توانید به شیوه زیر عمل کنید:

 

- درون یک تشت را از آب ولرم پر کنید و کمی شوینده لباس های حساس به آن بیفزایید.

- پس از ترکیب آب و شوینده لباس چرمتان را داخل این محلول بیاندازید به صورتی که به طور کامل خیس شود.

- پس از گذشت چند دقیقه لباس را از ظرف آب بیرون آورده و آبکشی کنید.

- بدون اینکه بخواهید لباس را فشار دهید آنرا در هوای خشک بر روی چوب لباسی قرار دهید تا کاملا خشک شود. (از قرار دادن لباس چرمی  نمدار در داخل کمد جدا پرهیز کنید.)

- بهتر است پس از خشک شدن لباس چرم، از نرم کننده ویژه لباس های چرم استفاده کنید.

 

نکات مهم

- برای خشک کردن سریعتر لباس چرم به هیچ گاه از سشوار و یا خشک کن لباسشویی استفاده کنید چون استفاده از گرمای مستقیم و یا خشک کن لباسشویی سبب ایجاد صدمه جدی بر روی لباس چرم خواهد شد.

 

- برای اتو کردن لباس چرم یک پارچه ضخیم نخی روی لباس قرار دهید و با درجه پایین آنرا اتو کنید. همین طور می توانید در محیط مرطوب بگذارید تا چروک های آن باز شود.

 

نحوه شستن چرم طبیعی, شستن چرم طبیعی,روش شستشوی چرم طبیعی

بهترین روش برای شستن چرم طبیعی

 

پاک کردن انواع لکه های روی چرم

 

تمیز کردن آب باران از روی لباس چرم 

در صورتی که به صورت ناگهانی در باران شدیدی قرار گرفتید، در چنین وضعیتی شستن چرم به این صورت است که باید خیلی زود با یک اسفنج آغشته به کف شامپو بچه، باران آلوده را از روی چرم پاک نموده و سپس خشک کنید.

 

البته باید حواس تان باشد که پشت چرم نباید به هیچ عنوان خیس شود زیرا انعطاف پذیری خود را از دست می دهد، کلا بهتر است در روزهای بارانی پوشیدن چرم استفاده نکنید تا  داخل آن خیس نشود.

 

سفیدک

یک فنجان آب را با یک فنجان الکل مخلوط کنید. لباس را با محلول آب و الکل خیس کرده و آنگاه جای مورد نظر را پاک و خشک کنید.

 

جوهر

محل آغشته به لکه را با اسپری موی سر آغشته کنید، سپس بایک پارچه تمیز آن را پاک کنید. حذف جوهر از محل مورد نظر امکان دارد خیلی دشوار باشد و شاید نیاز باشد که با یک پاک کننده حرفه ای چرم مشورت کنید.

 

آب

اجازه دهید تا لباس چرم خیس شده به طور طبیعی و به آهستگی خشک شود. به دور از گرما نگه دارید و پس از خشک شدن نرمی آن را با مواد مخصوص چرم بازگردانید.

 

چربی

چربی و روغن اضافی را با یک دستمال تمیز پاک کنید. پودر تالک و دانه های نشاسته را روی محل مورد نظر بریزید و بگذارید که حداقل ۴ ساعت بماند و آنگاه پودرها را پاک کنید.

 

خون یا ادرار

رطوبت و نم اضافی را با یک پارچه تمیز و نم دار پاک کنید. بگذارید تا به آهستگی و بدون استفاده از منبع گرمایی خشک شود.

 

چسب

با یک تکه یخ به آرامی روی چسب را بمالید و آنگاه آن را بکنید. برای از بین بردن باقیمانده چسب، محل لکه را با سشوار کمی گرما دهید و آن را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

 

لکه نمک

محلولی که دارای سه قسمت سرکه و یک قسمت آب است تهیه کنید. پارچه ایی را با این محلول مرطوب کرده و آنگاه محل لک دار شده را تر کنید.

 

بد رنگ یا بی رنگ شدن

برای لباسها، دستکش ها و کیف های چرمی که رنگشان از بین رفته است از اسپری مخصوص چرم که رنگشان را بازمی گرداند استفاده کنید. این محصولات در مغازه های تعمیر کفش فروخته می شود و رنگی را که به رنگ مربوطه نزدیک و شبیه باشد را انتخاب کنید.

 

تمیز کردن کیف چرم طبیعی

برای تمیز کردن کیف چرم، توصیه می کنیم که نخست با استفاده از الکل آن را پاک کنید تا کلیه میکروب ها و باکتری های روی آن تمیز شوند. آنگاه می توانید قدری کرم اصلاح مردانه برداشته و آن را روی قسمت های مختلف کیف بمالید. حال با استفاده از یک پارچه تمیز کرم را خوب به سطح کیف بمالید و چند دقیقه صبر کرده و در آخر کرم ها را به وسیله یک پارچه مرطوب تمیز کنید.

 

نحوه شستن چرم طبیعی,آموزش شستشوی چرم طبیعی

اصول تمیز کردن و نگهداری چرم طبیعی

 

تمیز کردن کفش چرم طبیعی

برای تمیز کردن کفش چرم طبیعی بهتر است از واکس مخصوص آن استفاده کنید.

و یا چنانچه واکسی که متناسب با کفشتان باشد ندارید یک دستمال تمیز و مرطوب را داخل جوش شیرین بزنید و سپس روی کفشتان بکشید تا به طور کامل تمیز شود آنگاه با یک دستمال خشک آن را خشک کنید.

برای کفش چرمی خیس شده، در هوای آزاد خشک شود ولی نور خورشید به آن نتابد.

 

نحوه شستن چرم طبیعی, شستن چرم طبیعی,بهترین روش برای شستن چرم طبیعی

روش شستشوی چرم طبیعی

 

گردآوری: بخش خانه داری

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋