بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

بیماری پری ایمپلنت: آنچه می دانیم و آنچه باید بدانیم



عوامل ایجاد عفونت در اطراف ایمپلنت, درمان پری ایمپلنت, پری ایمپلنتایتیس

به عفونت ایمپلنت دندان پری ایمپلنت گفته می شود

 

پری ایمپلنت ؛ تشخیص، علائم و درمان آن

پری ایمپلنت ضایعه ای است که بافت های نرم و سخت اطراف ایمپلنت را درگیر می کند. در این شرایط علاوه بر لثه ، استخوان فک نیز دچار عفونت می شود. این بیماری تقریبا ده درصد افراد را ممکن است درگیر کند.

پری ایمپلنت چیست؟

 

پیشگیری از پری ایمپلنت, تفاوت پری ایمپلنت و پریودنتیت, پری ایمپلنت

التهاب یکی از علائم عفونت ایمپلنت و پری ایمپلنت است

 

گاهی اوقات ایمپلنت های دندانی عفونی می شوند و باعث بروز عفونت در بافت نرم اطراف و حتی استخوان فک می شوند. این شرایط پری ایمپلنت یا پری ایمپلنتایس نامیده می شود. این بیماری شبیه به بیماری لثه است و بافت های لثه و بافت استخوانی اطراف ایمپلنت را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

این عارضه نسبتا شایع است و ممکن است حدود ده درصد افراد دچار آن شوند که در صورت تأخیر در درمان و یا عدم درمان عوارض جدی را در پی دارد. ایمپلنت دندان قابلیت کار کردن تا آخر عمر را دارد اما در صورتی که عفونی شود و فرد را دچار عفونت کند باعث از دست رفتن یکپارچگی استخوان و تخریب آن می شود و در نهایت باعث از بین رفتن ایمپلنت می شود.

 

علائم پری ایمپلنت (عفونت ایمپلنت)

التهاب از علایم پری ایمپلنت

اگر چه بعد از ایمپلنت دندان مقداری تورم در اطراف محل جراحی طبیعی است اما اگر این تورم طولانی شود و تا چند روز بعد از بین نرود و به خصوص اگر همراه با قرمزی و تب باشد نشانه این است که عفونی شده است.

 

خونریزی و ترشح چرک از علایم پری ایمپلنت

همچنین اگر لثه ها به راحتی هنگام مسواک زدن دچار خونریزی شوند به معنی عفونت در اطراف ایمپلنت می باشد.

هنگام بروز عفونت در هر ناحیه از بدن گلبول های سفید دست به کار شده و جهت نابودی عفونت به آن نقطه سرازیر می شوند. هنگام بروز عفونت در لثه ها ممکن است این قسمت متورم شده و چرک ترشح شود و یا خونریزی صورت بگیرد که اگر این حالت افزایش یافت به معنی وجود عفونت در این ناحیه است.

 

درد از علایم پری ایمپلنت

از دیگر علائم عفونت در لثه ها و اطراف ایمپلنت وجود درد در این ناحیه است. بعد از هر فرایند دندان پزشکی ممکن است کمی احساس درد داشته باشید که این امر طبیعی است اما در صورتی که این درد طولانی شود و یا هنگام حرف زدن و یا جویدن غذا شما را درگیر کند احتمالا نشانه عفونت است.

 

طعم و بوی بد دهان از علایمپری ایمپلنت

عامل ایجاد عفونت تجمع باکتری های بد و باقی ماندن مواد غذایی در این قسمت است. اگر این مواد وارد دهان شوند ممکن است مزه بدی را در دهان خود احساس کنید و یا دهان شما دچار بوی بدی شود.

در صورت بروز عفونت در این ناحیه استخوان های اطراف تخریب شده و در نهایت منجر به لق شدن ایمپلنت خواهد شد.

 

تشخیص پری ایمپلنت

یکی از راه های تشخیص عفونت در اطراف ایمپلنت و بررسی وضعیت آن عکس رادیوگرافی با اشعه ایکس است تا به وسیله آن تشخیص دهند که آیا استخوان رادیوگرافیک دچار تحلیل شده است یا نه. همچنین ممکن است پزشک اطراف آن را بررسی کند تا میزان عفونت و التهاب را چک کند.

با بررسی دقیق این منطقه می توان هر گونه علائم عفونت را تشخیص داد و برای درمان آن به موقع اقدام کند.

 

عوامل ایجاد عفونت در اطراف ایمپلنت

عوامل ایجاد عفونت در این ناحیه بیشتر از یک مورد می باشد و هنگامی که این عوامل باهم ترکیب می شوند عفونت ایجاد می شود.

 

اصلی ترین عامل ایجاد عفونت در این قسمت وجود باکتری های هوازی است. غالبا مشکلات لثه در اطراف دندان های طبیعی بدون هیچ دردی بروز می کند و این امر یکی از مشکلاتی است که در این شرایط نیز وجود دارد. در نتیجه افرادی که دچار عفونت در اطراف ایمپلنت شده اند از آن آگاه نیستند.

 

دندانپزشک عامل و منشاء التهاب را بررسی می کند زیرا علت های مختلفی برای این اختلال وجود دارد.

ممکن است استخوان فک به دلیل دیگری دچار تحلیل شده باشد. مثلا ممکن است دلیل آن پریودنتیت پیشرفته و یا مصرف داروی بیس فسفونات برای سرطان و یا پوکی استخوان باشد. این حالت با پیوند استخوان قابل درمان است.

 

عامل دیگر نیز ممکن است به دلیل تکنیک جراحی باشد. از این رو باید برای ایمپلنت به یک دندان پزشک با تجربه مراجعه کنید.

یکی از عوامل دیگر این عارضه ممکن است به دلیل مشکلاتی مانند گیر کردن چسب باقی مانده روی ایمپلنت ، قرار گرفتن ایمپلنت ها نزدیک به یکدیگر ، زاویه ایمپلنت داخل استخوان، عدم رعایت بهداشت دهان، نا مرغوب بودن استخوان، بیماری هایی مانند دیابت، سرطان و یا بار گذاری بیش از حد ایمپلنت دندانی باشد.

 

اگر هر یک از این شرایط را داشتید باید دندان پزشک را از آن مطلع کنید تا جهت درمان آن بتواند به شما کمک کند.

عامل مهم دیگر بروز چنین عارضه ای عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و پیگیری دستور العمل های لازم برای مراقبت از ایمپلنت می باشد.

 

درمان پری ایمپلنت

 

عفونت ایمپلنت دندان, عفونت ایمپلنت, بیماری پری ایمپلنت

اصلی ترین عامل ایجاد پری ایمپلنت وجود باکتری های هوازی است

 

برای درمان پری ایمپلنت و برطرف کردن عفونت های خفیف می توان از درمان های ضد باکتریایی استفاده کرد. برای ضد عفونی کردن این ناحیه می توان از آنتی بیوتیک هایی مانند مترونیدازول یا اورنیدازول استفاده کرد. استفاده از این آنتی بیوتیک ها باعث بر طرف کردن عفونت می شود.

 

ممکن است گاهی اوقات نیز دندان پزشک برای درمان از گزینه های دیگری مانند عمل جراحی استفاده کند. در برخی از موارد برای ترمیم استخوان و یا تغییر شکل و درمان بافت نرم استفاده از عمل جراحی لازم است.

 

درمان این عارضه به میزان استخوان تحلیل رفته و تأثیر ایمپلنت بر روی زیبایی تأثیر خواهد داشت. سپس سطوح ایمپلنت دندانی باید پاک سازی شود و در نهایت استخوان تحلیل رفته از طریق عمل جراحی بازسازی خواهد شد.

 

روش های پاک سازی سطوح ایمپلنت دندانی شامل دبریمان موضعی (برداشتن قسمتی از بافت عفونی و مرده)، ضد عفونی کردن سطح ایمپلنت، درمان عفونت و تحلیل استخوان و در نهایت برداشتن خود ایمپلنت می باشد.

درمان پری ایمپلنت بسته به نوع و وخامت آن تکنیک خاصی را می طلبد.

 

پیشگیری از پری ایمپلنت

 

عوامل ایجاد عفونت در اطراف ایمپلنت, درمان پری ایمپلنت, پری ایمپلنتایتیس

برای درمان پری ایمپلنت می توان از روش های ضدباکتریایی استفاده کرد

 

افرادی که از ایمپلنت استفاده می کنند باید به خوبی بهداشت دهان و دندان و دستور العمل های ویژه را رعایت کنند. جرم دندان را به طور صحیح کنترل کنند و از کشیدن سیگار و مصرف مشروبات الکلی خودداری کنند. به طور مرتب و در دوره های زمانی مشخص به دندان پزشک مراجعه کنند تا با بررسی های به موقع از بروز چنین مشکلی پیشگیری شود. کاشت دندان برای افراد زیبایی را مهیا می کند و مشکلات نداشتن دندان را برای افراد از بین می برد.

 

تفاوت پری ایمپلنت و پریودنتیت

 

عوامل ایجاد عفونت در اطراف ایمپلنت, درمان پری ایمپلنت, پری ایمپلنت, پیشگیری از پری ایمپلنت

هم پری ایمپلنت و هم پریودنتیت به علت وجود میکروب ها در لثه به وجود می آیند

 

بیماری پری ایمپلنت با بیماری پریودنتیت تفاوت دارد. هر دوی این اختلالات به علت وجود میکروب ها در لثه به وجود می آیند و ممکن است دارای علائم مشابهی باشند مانند ایجاد شیار بین دندان ها و لثه و خونریزی لثه.

 

در مطالعات میکروبیولوژی شاید کشت هر دو بیماری دارای وضعیت مشابهی باشند اما میزان گونه های قرمز پیچیده در پری ایمپلنت کمتر است. تفاوت این دو بیماری در بافت شناختی و پاتولوژی مشخص می شود.

 

از نظر بافت شناسی پری ایمپلنت در مجاورت تیغ استخوان فک دارای نفوذ بیشتری می باشد و لایه محافظ بافتی روی استخوان نیز که در پریودنت وجود دارد در پری ایمپلنت دیده نمی شود. این دو بیماری دارای روش های درمانی متفاوتی نیز می باشند.

 

سخن پایانی

همیشه در همه بیماری ها پیشگیری بر درمان مقدم می باشد. در مورد این بیماری نیز به همین صورت است و در صورت بروز مشکل ممکن است رعایت بهداشت دهان و دندان و استفاده از محلول دهان شویه و ... بی اثر باشد و باید از روش های درمانی استفاده شود. در نتیجه توصیه می شود مراقبت های لازم را در مورد دندان های خود رعایت کنید.

 

گردآوری:بخش سلامت

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋