بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

فریز کردن برنج پخته



فریز کردن برنج پخته,برنج پخته در فریزر,نگهداری برنج پخته شده در فریزر

فریز کردن برنج پخته

 

نگهداری برنج پخته شده در فریزر

بیشترین زمان نگهداری برنج پخته شده داخل فریزر تا ۶ ماه است، ولی توصیه می‌شود که برنج داخل فریز را نهایت بعد از ۱ تا ۲ ماه استفاده کنید. همان‌گونه که می دانید بهتر است غذا در همان وعده‌ای که برای آن تهیه و پخته شده است استفاده گردد. ولی به‌هر صورت با توجه به وضعیت زندگی‌های کنونی بسیاری از روزها آشپزی کردن ممکن نیست و بسیاری از روزها داشتن غذای آماده برای گرم کردن و مصرف بسیار مهم می باشد.

مراحل نگهداری برنج پخته در فریزر

چنانچه نحوه نگهداری برنج پخته در فریزر را به خوبی بدانید می­ توانید حتی تا سه ماه هم از برنج در فریزر نگهداری کنید ولی سه ماه مدت زمان زیادی است و بهتر است که کمتر این کار را انجام دهید. چون همان گونه که گفتیم بهترین زمان استفاده از برنج یخ زده یک ماه است.

 

فریز کردن برنج پخته,برنج پخته در فریزر,نکاتی برای نگهداری برنج پخته در فریزر

نگهداری برنج پخته شده در فریزر

 

مراحل فریز کردن برنج

 

برنج را به سریع سرد کنید

نخستین مورد درباره نگهداری برنج پخته در فریزر سرد کردن زود هگام آن است. نمی­ توان برنج داغ را داخل فریزر قرار داد و حتما باید سرد شود. از سویی بهتر است برنج بیشتر از دو ساعت نیز در دمای اتاق قرار نگیرد. پس قدری که دمای برنج پایین آمد آن را درون یخچال قرار دهید تا تا به طور کامل سرد شود و آماده­ ی فریز شدن گردد.

 

فریز کردن برنج پخته,برنج پخته در فریزر,اصول مهم نگهداری برنج در فریزر

نکاتی برای نگهداری برنج پخته در فریزر

 

یک ظرف مناسب برای نگه­داری برنج انتخاب کنید

انتخاب ظرف مناسب دومین مرحله از نگهداری برنج در فریزر است. چنانچه شما از ماکروویو برای گرم کردن برنج استفاده می­ کنید بنابراین بهتر است از ظروف ویژه همین کار استفاده کنید.

 

فاموش نکنید قبل از آنکه ظرف را داخل فریزر قرار دهید حتما هوای داخل آن را بگیرید. چنانچه ماکروویو ندارید می­توانید از ظرف­ هایی با درب محکم و نفوذناپذیر استفاده کنید تا برنج هیچ هوایی نکشد. و یا اینکه می­توانید از کیسه­ های فریزر زیپ­دار استفاده کنید. ویژگی کیسه­ ی فریزر آن است که جای کمتری در فریزر می گیرد.

 

دمای فریزر را چک کنید

بهترین دما برای نگه­داری برنج پخته در فریزر (و یا کلا هر ماده­ ی غذایی دیگر) ، ۱۸- درجه سانتی گراد است. پس زمانی که برنج را داخل فریزر می گذارید حتما مناسب بودن دمای فریزر را چک کنید تا برنج شما خراب نشود.

 

فریز کردن برنج پخته,برنج پخته در فریزر,مدت نگهداری برنج پخته در فریزر

نگهداری برنج در فریزر

 

چند نکته برای فریز کردن برنج

- مقدار زیادی برنج را فریز نکنید. گذاشتن تعداد زیادی بسته­ ی برنج بر روی همدیگر سبب  فشار آمدن و له شدن دانه های برنج می­ شود. چون در ابتدا که برنج داخل فریزر گذاشته می­ شود نرم است.

 

- فراموش نکنید که نگهداری برنج پخته در فریزر آخرین راه حل برای نگهداری برنج است. سعی کنید همیشه به اندازه ­ای برنج بپزید که چیزی از آن باقی نماند. چون در هر صورت برنج فریز شده کیفیت اولیه ­ی خود را ندارد و هر قدر نیز اصولی فریز شود باز هم دانه­ های آن تا حدی خورد می­ شوند.

 

- چنانچه هدفتان از نگهداری برنج پخته در فریزر استفاده برای سوپ و آش و … است کیسه فریزر بهترین ظرف برای نگهداری است. چون دیگر مهم نیست که دانه­ ها خورد شوند. در این صورت حتی می توانید برنج را به صورت یخی به غذای مورد نظرتان اضافه کنید.

 

فریز کردن برنج پخته,برنج پخته در فریزر,اصول مهم نگهداری برنج در فریزر

مدت نگهداری برنج پخته در فریزر

 

- برنج پخته­ ی مخلوط با سبزیجات و یا حتی مرغ و گوشت را نیز می­ توانید فریز کنید. تنها به یاد داشته باشید که در این صورت بهترین زمان استفاده از یک ماه هم کمتر می ­شود و بهتر است در خیلی زود خورده شود.

 

گردآوری: بخش خانه داری

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋