بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

شستن ظرف با دست یا ماشین ظرفشویی



شستن ظرف با دست یا ماشین ,شستن ظرفها در ماشین ظرفشویی,دلایلی برای شستن ظرفها در ماشین ظرفشویی

شستن ظرف با دست یا ماشین

 

شستن ظرف با دست یا شستن ظروف توسط ماشین ظرفشویی 

امکان دارد تصور کنید که شستن ظروف در سینک ظرفشویی آب کمتری نسبت به ماشین ظرفشویی استفاده می شود، ولی به نظرتان این صحیح است؟ این روزها بیشتر ما درباره کم شدن مصرف آب خیلی دقت می‌کنیم، چنانچه شما هم به منظور کاهش مصرف آب قصد دارید که به جای استفاده از ماشین ظرفشویی با دست ظروف را بشوئید، امکان دارد احتیاج باشد که در این باره نظرتان را عوض کنید.

بررسی ها نشان می دهد که همه میکروارگانسیم ها با شستن ظروف توسط ماشین ظرفشویی از بین می روند ولی موقع شستن ظرف با دست فقط قسمتی از میکروب ها از میان خواهد رفت.

 

شستن ظرف با دست یا ماشین ,شستن ظرفها در ماشین ظرفشویی,دلایلی برای شستن ظرفها در ماشین ظرفشویی

شستن ظرف با دست یا ماشین

 

دلایلی برای شستن ظرفها در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی ظرفها را تمیزتر می کند

شیر آب را باز نموده و درجه آبگرم کن را روی بالاترین اندازه ای که امکان دارد، بگذارید. حتما دستان شما داغی بیش از اندازه آب را نخواهد داشت و این درجه برای تمیزکردن کامل ظرفها کافی نیست. برای ازبین بردن کامل میکروب ها دمای آب باید حداقل 70 درجه سانتی گراد باشد و هیچ آبگرمکنی آب را تا این درجه گرم نخواهد کرد ولی ماشین ظرفشویی ظروف را در این دما تمیز می کند.

 

ابر یا اسفنج های ظرفشویی زبر و آلوده هستند

به جز زبر بودن، ابر ظرفشویی دارای مقدار زیادی باکتری است و امکان دارد استفاده از آن سبب انتقال ویروس سرماخوردگی یا آنفولانزا بشود. مطابق بررسی های انجام شده در دانشگاه آریزونا، در هر 2 سانتی متر مکعب یک ابر ظرفشویی، حدود 10 میلیون باکتری وجود دارد که کثیف تر از سنگ توالت خانه شماست و حتما نمی خواهید این همه میکروب و باکتری را به ظروفی که در آن ها غذا می خورید انتقال دهید! درست است که روش هایی برای تمیز و ضدعفونی کردن ابر و اسفنج های ظرفشویی وجود دارد ولی چه کسی می تواند هر روز این کار را انجام دهد؟

 

شستن ظرف با دست یا ماشین ,شستن ظرفها در ماشین ظرفشویی,آیا ماشین ظرفشویی ظرفها را تمیزتر می کند

آیا ماشین ظرفشویی ظرفها را تمیزتر می کند

 

ماشین ظرفشویی با برچسب انرژی، در هزینه های خانه صرفه جویی می کند

امکان دارد به این علت که ماشین ظرفشویی شما قدیمی و پر سر و صداست از آن استفاده نمی کنید. ولی چنانچه آن را با یک ماشین ظرفشویی جدید با برچسب انرژی مناسب عوض کنید خواهید دید که هر ماه مبلغ قبض برق شما کمتر می شود و این مقدار سالانه رقم بسیاری خواهد شد. بنابراین در قیاس با شستن ظروف با دست، به این روش ماهیانه مقداری پول برای چیزهای دیگر باقی خواهد ماند.

 

با شست و شوی دستی، هزاران کیلوگرم آب را مصرف می شود

زمانی که ظرف ها را با دست می شویید، مقدار زیادی آب به هدر می رود. چنانچه دو سری ظرف هم اندازه داشته باشید و یک سری از آن ها را با دست و سری دیگر را با ماشین ظرفشویی بشویید می بینید که نه فقط شستن با ماشین ظرفشویی آب کمتری مصرف می کند، بلکه در زمان شما نیز صرفه جویی می شود. به جز این ماشین ظرفشویی برنامه های گوناگون متناسب با مقدار ظروف، زمان شست وشو، تنظیم درجه حرارت آب و ... هم دارد.

 

شستن ظرف با دست یا ماشین ,شستن ظرفها در ماشین ظرفشویی,شستن ظرف با دست یا ماشین ظرفشویی

شستن ظرف با دست یا ماشین ظرفشویی

 

می توانید این وقت را صرف کار دیگری کنید!

به جز صرفه جویی در مصرف آب و برق، با استفاده از ماشین ظرفشویی در زمان خود هم  می توانید صرفه جویی می کنید. تنها کافی است فکر کنید هر روز چند دقیقه زمان صرف شستن ظروف با دست می کنید، یک ساعت یا بیشتر؟ و تازه کاملا تمیز و ضد عفونی هم نخواهند شد! بنابراین به جای ایستادن پای سینک ظرفشویی و شستن ظرفها با دست که کار سخت و خسته کننده ای هم هست می توانید این زمان را صرف خود و کارهایی که دوست دارید بکنید.

 

گردآوری: بخش خانه داری

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋