بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

علت تمایل جوانان به زندگی جدا از خانواده



زندگی جدا از خانواده,علل تمایل جوانان به زندگی مجردی,واقعا زندگی مجردی خوبه یا بد

زندگی جدا از خانواده

 

جدا شدن فرزندان از خانواده

جدا شدن فرزندان از خانواده و تشکیل زندگی مستقل از مسائلی است که اغلب برای پدرومادرها چالش به وجود می آورد. اغلب والدین می‌ترسند که فرزندشان در انتخاب راه درست در زندگی دچار اشتباه شود. با شما بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

علل تمایل جوانان به زندگی مجردی

اختلاف والدین

خیلی از جوانان به دلیل اینکه مادر و پدرشان از دوران کودکی تا بزرگسالی او با هم اختلاف و نزاع داشته اند و آرامش و آسایش او را گرفته اند میل به تنها زندگی کردن دارند.

 

این جوانان بیشتر بعد از انتخاب شغل و کسب در آمد تصمیم به جدایی از خانواده می گیرند و حتی با وجود مشکلاتی مثل حاضر نبودن غذا و امکانات رفاهی، نظافت و ... هم حاضر نیستند آرامش و استقلالشان را با چیزی عوض کنند. این جوانان بعضی اوقات از فامیل هم طرد می شوند چون افراد فامیل می ترسند که فرزندشان از آنها الگو برداری کند.

 

زندگی مجردی به این آسانی نیست مخصوصا اگر فرد مجرد ، دختر باشد چون بعضی از آقایان سودجو با فهمیدن شرایطشان به آنها پیشنهاد می دهند که پیش از ازدواج با یکدیگر مدتی را در منزل او زندگی کنند تا بفهمند با هم تفاهم دارند یا خیر . همینطور از دیگر مشکلات این جوانان این است که دوستان و همکارانشان از آنها انتظار دارند آخر هفته ها در منزلشان میهمانی برپا کنند و آنها دور هم جمع شوند.

 

فرار از تعهدات

بعضی از جوانان هم به این علت زندگی مجردی را انتخاب می کنند که فکر می کنند برای زندگی خانوادگی و تاهل به دنیا نیامده اند و بهتر می دانند به دور از تعهدات و ... زندگی کنند. این افراد زیر بار هیچ مسئولیتی نمی روند و این رفتارشان باعث مشکل و دعوا با خانواده می شود پس میل دارند تنها زندگی کنند.

 

زندگی جدا از خانواده,علل تمایل جوانان به زندگی مجردی,زندگی مستقل فرزندان

زندگی مستقل فرزندان پیش از ازدواج

 

ازدواج سفید

ازدواج سفید، آغاز و تشکیل پیوند زناشویی میان یک زن و مرد به دور از چارچوب قانونی، حقوقی، شرعی و عرفی می باشد. بعضی از جوانان دوست ندارند مسئولیت زندگی را قبول کنند پس در چارچوب قانون و شرع ازدواج نمی کنند و ازدواج سفید می کنند و برای همین از خانواده خود جدا شده و خانه مجردی می گیرند.

 

در ازدواج سفید زن و مرد بدون ثبت رسمی و قانونی موضوع ازدواج و بدون گذراندن آداب و رسوم مرسوم در رابطه با ازدواج رسمی، آغاز زندگی شان را زیر یک سقف پایه ریزی می کنند. در چنین رابطه ای طرفین تعهد قانونی و شرعی نسبت به یکدیگر ندارند و نمی توانند مدعی حق و حقوقی نسبت به یکدیگر باشند و پس از چند وقت به آسانی می توانند جدا شوند.

 

بیشتر جوانان بی بند بار  این زندگی  را انتخاب می کنند و جدا از خانواده زندگی می کنند چون خانواده آنها با کارهایشان مخالف است. آنها معمولا دوست دارند دوستانشان را به خانه دعوت کنند در میهمانی های مجردی نوشیدنیها و ... سرو شود که این کارها را خانواده ها نمی پسندند ولی در خانه خودشان به راحتی می توانند هرکاری انجام دهد.

 

به آرامش رسیدن و انجام کارهای مورد علاقه

بعضی از جوانان هم بعضی وقتها زندگی با خانواده را کسالت آور می دانند و دوست دارند تنها چند روز در هفته را در منزل مجردی بگذرانند و آرامش داشته باشند تا بتوانند به انجام کارهای مورد علاقه شان بپردازند .

 

به دست آوردن استقلال

بعضی جوانان هم به این علت زندگی مجردی را دوست دارند که استقلال مالی و شخصیتی لازم را که در محیط خانه پدری تا اندازه زیادی ممکن نیست ، کسب کنند.

 

افزایش سن ازدواج

یکی از مهم ترین علل میل جوانان به زندگی مجردی افزایش سن ازدواج است چون سبب می شود جوانی که نمی تواند ازدواج کند میل استقلال طلبی خود را در خانه مجردی جستجو کند.

 

دختران و پسرانی که زندگی مجردی را انتخاب کرده اند به علت داشتن استقلال مالی و ... میلی به برگشت به محیط خانواده و حتی ازدواج ندارند.

 

زندگی جدا از خانواده,علل تمایل جوانان به زندگی مجردی,زندگی مستقل فرزندان

جدا شدن فرزندان از خانواده

 

فرق داشتن نسل ها با هم

با بزرگ شدن بچه ها، تفاوتی دردنیای امروز میان آن ها و نسل قبل به وجود می آید. نسل جدید افکارش، گرایش هایش و علاقه هایش نسبت به موضوعات گوناگون عوض شده و فرزندان امروزه به علت سرعت رشدی که در جهان وجود دارد از پدر و مادر دور می شوند.

 

مهاجرت های تحصیلی

مهاجرت های تحصیلی دلیل دیگری برای میل جوانان به زندگی مجردی است . بیشتر دانشجویانی که شهر محل زندگی خود را برای تحصیل ترک می کنند به شهر خود بر نمی گردند و به زندگی مجردی ادامه می دهند.

 

نظر بیشتر جامعه به این مساله منفی است و تنها زندگی مجردی از طرف پسران و مردان جوانان در جامعه پذیرفته شده ولی در مقابل و زندگی مجردی برای دختران را اشتباه می داند چنانچه دختری بخواهد زندگی مجردی را داشته باشد با انگ ها و تهمت های گاه ناروا روبرو می شود .

 

راهکاری برای پدر و مادرها

چنانچه در مورد زندگی مستقل فرزندان دچار مشکلات و درگیری‌های زیادی با او شده‌اید دقت به این نکته مهم است که نگذارید ارتباطات صمیمانه شما تحت تاثیر این موضوعات صدمه ببیند.

 

چنانچه نمی‌توانید گفتگو اثر گذاری با فرزند خود داشته باشید، باید ابتدا مهارت‌های ارتباطی اثر گذار در رابطه با جوانان را به دست بیاورید آنگاه با او وارد گفت و گو شوید. چنان رابطه شما با او تحت تاثیر این بحث‌ها صدمه های جدی دیده است، توصیه می‌شود که از یک روانشناس خانواده برای برطرف کردن مشکل خود کمک بگیرید.

 

روانشناس خانواده در آسیب شناسی مشکلتان به شما کمک خواهد کرد. همین طور با پرورش و تقویت مهارت‌های ارتباطی طرفین در جلوگیری از صدمه های بعدی هم اثرگذار خواهد بود.

 

گردآوری: بخش روانشناسی

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋