بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

خانواده های سهل گیر چه خصوصیات و چه پیامد هایی دارد



خانواده های سهل گیر,ویژگی والدین سهل گیر,ویژگی های خانواده آسان گیر

ویژگی والدین سهل گیر

 

خانواده های سهل گیر

یکی از شیوه های غلط تربیت فرزند، شیوه تربیت سهل گیرانه است. در این مطلب با این روش و پیامدهای آن آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

خصوصیات فرزندان خانواده های سهل گیر

هوش هیجانی پایین 

هوش هیجانی  یا EQ به توانایی اشاره می کند که به ما کمک می کند تا احساسات و هیجانات خودمان را بفهمیم و مهار کنیم. هوش هیجانی همینطور در درک احساسات و هیجانات دیگران نیز به ما کمک می کند.

 

هوش هیجانی سبب میشود فرزندان بتوانند با دیگران همدلی کنند، به خودشان انگیزه بدهند، در موقعیت های دشوار کوشش کنند، رفتارهای تکانشی و ناگهانی و بدون فکر خودشان را مهار کنند و بتوانند زمانی که نیاز است خواسته های خودشان را به تاخیر بیندازند.

 

فرزندان تربیت شده در خانواده هایی با سبک فرزند پروری سهل گیرانه تقریبا هوش هیجانی پایین تری نسبت به دیگران دارند. هوش هیجانی یکی از ملاکهای مهم موفقیت در زندگی، کار و تحصیل است و دقت به آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

خانواده های سهل گیر,ویژگی والدین سهل گیر,سبک فرزند پروری سهل گیرانه

والدین سهل گیر

 

ارتباطات اجتماعی ضعیف 

یکی دیگر از مشکلاتی که فرزندان خانواده های سهل گیر دارند (که البته باز هم به هوش هیجانی و بلوغ عاطفی آنها ها ارتباط پیدا می کند) این است که روابط اجتماعی آن ها با دیگران ضعیف است.

 

علت این مشکل این است  که این اشخاص همیشه خواسته های خودشان را برتری بر دیگران می دانند و در همدلی کردن و تشخیص احساسات دیگران ناتوان هستند. همینطور اگر شرایط و ارتباطات بر خلاف خواست آن ها پیش برود، نمی توانند هیجانات و احساسات خودشان را کنترل کنند.

 

بنابراین نتیجه این می شود که حتی در مدرسه نیز شاید دوست زیادی نداشته باشند و نتوانند ارتبایطات دوستی خودشان را با بقیه نگه دارند.

 

پرخاشگری 

همان گونه که گفتیم کودکان تربیت شده در سبک سهل گیرانه به علت اینکه کنترل هیجانی ندارند و در بچگی قانون مند نشده اند، شیوه برخورد با مشکلات و موقعیت های دشوار و را به درستی یاد نگرفته اند.

 

این اشخاص همینطور به علت اینکه نمی توانند در مواقع انجام خواسته هایشان را به عقب بیندازند، در شرایط سخت از خودشان پرخاشگری و خشم نشان میدهند و با این کارشان سبب رنجش و ناراحتی دیگران می شوند.

 

همین طور ممکن است دانش آموزان خانواده های آسان گیر به علت قانون مند نشدن در محیط خانواده ، در شرایط اجتماعی و مدرسه هم از قانون سرکشی کنند و قوانین را رعایت نکنند که در این صورت مشکلات اجتماعی به وجود آمده از عدم رعایت قانون نیز گریبانگیرشان می شود.

 

خانواده های سهل گیر,ویژگی والدین سهل گیر,سبک فرزند پروری سهل گیرانه و آسان گیر

خانواده های سهل گیر

 

اعتماد به نفس پایین 

همان گونه که گفتیم این اشخاص شیوه صحیح برخورد با مشکلات را نمی دانند. بنابراین وقتی که اشتباهی از آن ها سر می زند و یا شکست می خورند، دچار ناامیدی می شوند و اعتماد به نفسشان پایین می آید. چنین افرادی زود تسلیم می شوند، اشتباهاتشان را توجیه می کنند و یا اشتباه را به گردن دیگران می اندازند و به تایید شدن احتیاج دارند. 

 

کاهش پیشرفت تحصیلی 

انتخاب و انجام سبک فرزند پروری سهل گیرانه از طرف والدین همگی ویژگی هایی را در بچه ها به وجود می آورد که همه آن ها بر تحصیل فرزندان اثر می گذارد و سبب کاهش پیشرفت تحصیلی و حتی افت تحصیلی دانش آموزان می شود.

 

خود شیفتگی 

اساسا خود شیفتگی حسی است که سبب میشود فکر کنیم شخص خاصی هستیم یا با دیگران فرق می کنیم و خواسته های ما بر خواسته های دیگران برتری دارد. بچه های خانواده های آسان گیر کم کم خودشان را بهتر و برتر از دیگران می بینند.

 

خانواده های سهل گیر,ویژگی والدین سهل گیر,والدین سهل گیر

سبک فرزند پروری سهل گیرانه

 

نپذیرفتن انتقاد 

از دیگر خصوصیت های این اشخاص این است که انتقادی را نسبت به خودشان قبول نمی کنند. طبیعتا افرادی که خودشان را از دیگران برتر می دانند و اگر خطایی انجام دهند آن را نمی پذیرند و اشتباه را به گردن بقیه می اندازند، نمی توناند افراد انتقاد پذیری باشند.

 

انتقاد پذیری یک مهارت مهم در افراد هست که سبب پیشرفت آن ها در زندگی می شود و به این معنی است که دیگران اطلاعاتی را به شما منتقل می کنند تا شما بتوانید آنها را برای اصلاح کارهایتان به کار ببرید. در حقیقت می توانیم بگوییم انتقاد شیوه ای است برای افزایش رشد فردی و اجتماعی انسان ها. 

 

همدلی نکردن با دیگران 

همدلی کردن با دیگران یکی از علامت های داشتن هوش هیجانی در افراد به حساب می آید و در کیفیت و بهتر شدن ارتباطات شان با دوستان و افراد خانواده بسیار اثر گذار و مهم است. همدلی کردن به معنی درک دنیای طرف مقابل به طوری که انگار دنیای خودتان است می باشد. چرا همدلی در زندگی ما مهم است؟

 

همدلی به ما اجازه می دهد دیگران را بفهمیم و آنها هم در مقابل ما را بفهمند. پس همدلی رابطه شما را با دیگران محکم و پر از اعتماد می کند. بنابراین قطعا کمبود این مهارت سبب ضعف ما در ارتباطات مان با خانواده و دوستان می شود که متاسفانه از اثرات بد سبک فرزند پروری سهل گیرانه است.

 

گردآوری: بخش روانشناسی

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋