بیتوته😎😍

بیتوته😎😍

مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی
توسط ۸۹ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

آموزش همگام سازی یا Sync اطلاعات مرورگر کروم، فایر فاکس و اینترنت اکسپلورر



چگونگی همگام سازی موبایل و کامپیوتر, Sync اطلاعات مرورگر کروم, نحوه Sync اطلاعات در مرورگر کروم

همگام‌ سازی یا Sync اطلاعات مرورگر کمک بسیار زیادی به وب گردی خواهد کرد

 

آموزش همگام‌سازی یا Sync اطلاعات مرورگر کروم و تنظیمات آن 

Sync مخفف کلمه Synchronization می باشد و به معنای همگام سازی و هماهنگ سازی چند رویداد یا دستگاه مکانیکی است. همگام سازی در محاسبات به هماهنگی دستگاه های سخت افزاری گفته می شود، به طوری که داده ها و اطلاعاتی که در آن وجود دارد یکسان باشد. این فرایند در یک سیستم عامل در میان فرایند های همکاری اتفاق می افتد که ویندوز، لینوکس و osx از جمله آن ها می باشند.

تعریف سینک یا همگام سازی

مفهوم همگام سازی یا سینک، تضمین سازگاری برای داده هاست. داده باید در طول روند ذخیره سازگار باشد. در صورت تغییر داده ها به هر دلیلی باید اقدام به شناسایی تغییرات از هر سیستم کرده و برای هماهنگ سازی تلاش کنید تا از بروز اشتباهات و نقض حریم خصوصی جلوگیری کنید. همگام سازی داده ها تضمین می کند که تمام سوابق همیشه سازگار هستند.

 

انواع سینک یا همگام سازی

همگام سازی و یا سینک در دو نوع همگام سازی داده ها و همگام سازی فرایند وجود دارد.

 

همگام سازی داده ها

همگام سازی داده ها، نگهداری از داده ها را برای چند نسخه از داده های منسجم با یکدیگر و یا حفظ یکپارچگی داده ها در چند سیستم می گویند. به طور مثال برای نگه داشتن چندین نسخه از داده ها به طور هم زمان با سرور های پایگاه داده ها که داده ها را در مکان های متفاوت ذخیره می کند، از تکرار بانک اطلاعاتی استفاده می شود.

 

همگام سازی فرایند

به این نوع همگام سازی، اجرای همزمان چند موضوع یا فرایند برای دستیابی به یکپارچه شدن داده ها می گویند که روند خاصی را انجام می دهد. از این نمونه هماهنگ سازی ها می توان به Lock, mutex و semaphore اشاره کرد.

 

اهمیت همگام سازی یا سینک

امروزه نیاز به سینک شدن بیشتر از هر زمان دیگری احساس می شود و دلیل آن نیز رشد سریع تکنولوژی و دستیابی به امکاناتی مانند cloud می باشد. از این رو همگام سازی برای تهیه داده های یکپارچه، اهمیت صحت داده ها، سازگاری و حفظ حریم خصوصی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

 

بروز یک اشتباه جزئی در داده ها ممکن است در فروش، تصمیم گیری و حفظ مشتری تاثیر زیادی داشته باشد. مرتب سازی از طریق داده ها و همگام سازی آن با پایگاه داده های موجود و تجزیه منظم آن با حفظ یکپارچگی داده ها بسیار پر هزینه می باشد. از این رو همگام سازی داده ها تبدیل به یکی از ارزشمند ترین ابزار ها برای مدیریت داده ها شده است.

در ادامه نحوه همگام سازی میان مرورگر کروم و سایر مرورگرها آموزش خواهیم داد.

 

آموزش همگام سازی اطلاعات مرورگر کروم

هنگامی که همگام سازی مرورگر را فعال می کنید، امکان باز کردن برخی از برگه ها روی کامپیوتر خود را خواهید داشت و به وسیله تلفن هوشمند خود می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید. در صورت داشتن چندین رایانه می توانید بوکمارک ها و تنظیمات خود را در همگام سازی بین آن ها نگه دارید.

در زمانی مرورگرها دارای نرم افزار بودند که بر روی یک کامپیوتر قابل اجرا بودند. اما اکنون بیشتر آنها خدمات همگام سازی یکپارچه و برنامه های تلفن همراه را ارائه می دهند.

 

همگام‌ سازی یا Sync اطلاعات مرورگر کروم 

زمانی که شما کروم را بر روی یک سیستم جدید نصب می کنید، این مرور گر از شما می خواهد تا وارد حساب کاربری خود شوید. پس از اینکه وارد اکانت خود شدید، تاریخچه مرور گر، بوک مارک ها، نام های کاربری و رمز های عبور، موتور های جست و جوی سفارشی و تنظیمات به سیستم جدید منتقل خواهند شد و شما قادر خواهید بود روی مرور گر کرومی که روی این رایانه نصب کرده اید از آن استفاده کنید.

 

برنامه گوگل کروم همچنین افزونه های شما را به طور مجدد از فروشگاه  وب کروم دانلود خواهد کرد. این در حالی است که این حالت هیچ نوع ذخیره سازی وبی را برای تنظیمات شامل نمی شود.

 

گوگل کروم این امکان را به شما می دهد که داده های مرور گر خود را با اکانت گوگل خود همگام کنید. برای این کار باید روی منوی کروم کلیک کنید و سپس ورود به سیستم کروم را انتخاب کنید.

برای کنترل کردن همگام سازی داده های مرورگر می توانید صفحه تنظیمات را باز کنید و روی گزینه تنظیمات پیشرفته همگام سازی کلیک کنید.

 

کروم برنامه های شما به طور پیش فرض، داده ها، نشانه ها، برنامه های افزودنی، تاریخچه، پسووردها، تنظیمات و موضوعات را همگام سازی می کند. برگه های باز کروم به صورت پیش فرض رمزهای عبور شما را رمزگذاری می کند اما می توانید به صورت اختیاری تمام داده های همگام شده را رمز گذاری کنید. اگر مایل باشید می توانید یک عبارت رمزگذاری مجزا نیز تنظیم کنید.

 

همگام‌ سازی اطلاعات مرورگر کروم, همگام سازی, همگام سازی کردن تبلت با کامپیوتر, همگام سازی syns

مواردی که می توانید در همگام‌ سازی یا Sync اطلاعات مرورگر کروم انتخاب کنید

 

برای دسترسی به این داده ها می توانید وارد سیستم کروم در چندین رایانه شوید. همچنین می توانید از طریق برنامه کروم در اپل استور، به داده های همگام شده در اندروید با برنامه کروم یا iso دسترسی پیدا کنید. شما می توانید با استفاده از این برنامه برگه های باز شده را مشاهده کرده و به نشانه های خود دسترسی پیدا کنید و همچنین سابقه خود را بین دستگاه ها به اشتراک بگذارید.

 

 

همگام‌ سازی اطلاعات در مرورگر فایرفاکس

 

نحوه Sync اطلاعات در مرورگر کروم, فعال کردن Sync مرورگر کروم, آموزش همگام سازی در گوگل کروم

برای همگام‌ سازی یا Sync اطلاعات مرورگر فایرفاکس، باید به Firefox Sync بروید

 

برای همگام سازی داده های مرور گر شما از Firefox Sync استفاده می شود. این مورد که قبلا یک ادیشن مرور گر جداگانه بوده اکنون در فایر فاکس یکپارچه شده است.

شما می توانید پنجره های گزینه های فایر فاکس را باز کرده و با استفاده از نماد همگام سازی و گزینه های موجود، فایر فاکس سینک را تنظیم کنید.

 

فعال کردن Sync مرورگر کروم, آموزش همگام سازی در گوگل کروم, Sync اطلاعات مرورگر کروم

مواردی که می توانید در همگام‌ سازی یا Sync اطلاعات مرورگر فایرفاکس انتخاب کنید

 

فایر فاکس سینک، بوک مارک ها، رمز های عبور، گزینه ها، سوابق، زبانه های باز شده و افزودنی های بین رایانه های شما را همگام سازی می کند. تمام این داده ها توسط فایر فاکس رمز گذاری می شود. شما باید یک نسخه پشتیبان از کلید بازیابی فایر فاکس سینک خود تهیه کنید، چون در صورت گم شدن دیگر نخواهید توانست داده های مرور گر خود را بازیابی کنید.

 

نحوه Sync اطلاعات در مرورگر کروم, فعال کردن Sync مرورگر کروم, آموزش همگام سازی در گوگل کروم

پنجره راه اندازی همگام‌ سازی یا Sync اطلاعات مرورگر فایرفاکس

 

فایر فاکس سینک در تمام سیستم عامل ها مانند ویندوز، لینوکس و osx کار می کند. از فایر فاکس سینک همچنین می توانید در تلفن های اندروید و تبلت های فایر فاکس برای اندروید استفاده کنید.

فایر فاکس بر خلاف کروم برنامه پشتیبانی از ios ارائه نمی دهد. از این رو شما قادر نخواهید بود از طریق آی پد یا آی فون به داده های مرور گر فایر فاکس خود دسترسی پیدا کنید.

 

Sync اطلاعات مرورگر در اینترنت اکسپلورر

 

همگام‌ سازی اطلاعات مرورگر کروم, همگام سازی, همگام سازی کردن تبلت با کامپیوتر

همگام‌ سازی یا Sync اطلاعات مرورگر اینترنت اکسپلورر

 

اینترنت اکسپلورر بسیاری از ویژگی های همگام سازی مرور گر داخلی نیست. برخی از ویژگی های همگام سازی مرور گر در Windows Live Mesh قابل دسترسی بودند اما اکنون متوقف شده است.

 

در صورتی که از ویندوز 8 استفاده می کنید، ویندوز 8 امکان همگام سازی تنظیمات اینترنت اکسپلورر 10 و موارد دلخواه و سابقه بین رایانه های ویندوز 8 خود را با حساب مایکروسافت خود دارد.

 

مایکروسافت برای دست یابی به این داده ها در تلفن های هوشمند و حتی در دستگاه های ویندوز فون خود ارائه نمی دهد. شما تنها می توانید داده های اینترنت اکسپلورر را بین کامپیوتر های ویندوز 8 هم گام سازی کنید.

 

گردآوری: بخش کامپیوتر و اینترنت

 

بیتوته😎😍
بیتوته😎😍 مجله اینترنتی بیتوته🥳 اخبار روز، ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋